Inlägg från: majasmarie |Visa alla inlägg
  • majasmarie

Knasiga kommentarer?

Min kusins dotter blev fly förbannad när hon läste inbjudan, hon är 11 år och har planerat sin klädsel väldigt länge för det här bröllopet. "Va? KAVAJ!?! Jag vill inte ha nån kavaj på mig, det matchar inte min klänning..." :)

• majasmarie

Min sambos släkt har vid flertalet tillfällen kläckt ur sig ungefär samma kommentar som vi inte riktigt har kunnat lista ut vad den betyder. Historien är som följer: För tre år sen gifte sig min sambos kusin (vi kallar dom Adam och Eva) och det äktenskapet höll bara i ett år, när vi sen har berättat om saker vi har bokat och beställt så har kommentaren kommit. "Jaha, det är precis som Adam och Eva." Otroligt sårande och tråkigt... vi känner ju inte precis att vi är som dom, vi gifter ju oss för att vi tror att det ska hålla, inte för att det ska gå som det gjorde för dom.

• majasmarie

Bedbug: Nä... det får man ju hoppas. Skulle vara av ekonomiska skäl, vi brukar skoja om det hemma. Att jag bara gifter mig för pengarnas skull, det är speciellt roligt eftersom jag har högre lön än honom... :)

Svar på tråden Knasiga kommentarer?