Inlägg från: Yllo |Visa alla inlägg
  • Yllo

Knasiga kommentarer?

*skrattar så jag vrider mig*
    Oj, vilka härliga kommentater man kan få

Själv kommer jag ihåg några speciellt..

Jag gick för att börja leta efter min brudklänning. Hade egentligen ingen budget för vad klänningen skulle få kosta, huvudsaken var att det var den rätta

*I bröllopsbutik nr 1: "Lilla vän, här är de klänningar som du har råd med. Titta inte på dom där för dom är för dyra för dig" Säger expediten och tar ett bestämt tag i min arm och leder mig till klänningar med 70% rabatt

* I bröllopsbutik nr 2. "Nej, den där klänningen kommer inte att passa på dig! Du får nöja dig med den här istället" säger expediten när jag ber om att få prova en klänning som jag fastnat för samtidigt som hon sliter fram en annan som jag redan ratat då jag inte gillade den.

* I bröllopsbutik nr 3. "Åhhh.. så vacker du är!! Klänningen passar ju perfekt.. lite lång kanske, men det löser sig med underkjolen" Mitt svar "Men... den är ju alldeles för stor, kan vi beställa hem en i min storlek?? Jag är inte storlek 50 utan 38-40". "Nej, det kan vi inte.. du får väl sy in den där då eller gå upp i vikt.. det gör ju ändå alla brudar"

I samma butik: Jag frågar snällt efter priset på en klänning som jag verkligen ville ha.. Får till svar "Hur ska jag kunna vet vad klänningen kostar, vi har precis packat upp den och jag orkar inte börja leta i fraktsedeln och räkna ut vad den ska kosta. Ska du ha den så får du beställa den nu"

I bröllopsbutik nr 4. "Nämen, inte ska du väl ha så där fula underkläder på dig på bröllopet heller?" Men hallå!! Nej, till bröllopet hade jag självklart tänkt mig snygga sexiga underkläder och inte ett par tråkiga bomullstrosor, thigts och tennissockor (var väl den kallaste dagen förra vintern som jag var iväg och provade brudklänningar) och en bh som sett sina bästa dagar, men som är så gudomligt skön

• Yllo

Bara älskar den här tråden alltså

Kom precis på en kommentar som min bror fällde i samband med att jag ringde upp honom och frågade om han, hans fru och hans barn skulle komma på vårt bröllop.
    Han: "Har jag något val?"
    Jag: "Nej, det har du inte"
    Han: Efter en djup suck "Ja ja vi kommer väl då. Men jag tänker inte stanna länge!"
    Jag: "Det är lungt... Barnen får ändå inte vara kvar efter kl 23 så då får du ta alla barn (7 st i åldrar mellan 11 och 17 år) med dig hem och vara barnvakt istället"
    Han: "ja ja.. ohörbart mummel...."

Suck.. Nog för att jag vet att min bror är väldigt osocial av sig, men jag är ju i alla fall hans enda syster och hans fru och barn ville ju så gärna komma!!

• Yllo

Lainan

Ha ha ha.. helt underbart!! Jag gissar att ni fick skura om golvet

• Yllo

Oj, kom ihåg en incident och en halvskum kommentar som jag hörde när jag var och provade balklänning förra sommaren.

Jag var i en affär i Stockholm och provade balklänning inför en gala jag var inbjuden till. När jag står där och får hjälp med att nåla upp och in klänningen hör jag hur ägarinnan till butiken pratar med en brud i telefonen. Tydligen var det så att brudens klänning inte kommit som utlovat. Det här var en torsdag e.m. som jag var där och bruden skulle gifta sig på lördagen (samma vecka och det vet jag för jag frågade efteråt).
    Jag gissar att bruden var rätt så förtvivlad över att klänningen inte kommit och när jag hör ägarinnans kommentar höll jag på att smälla av!! Hon sa till den förtvivlade bruden "Jamen, är det så viktigt att du har just den brudklänningen? Det spelar väl ingen roll vad du egentligen har på dig, din blivande kommer ändå inte att komma ihåg det. Och som det är nu så får vi inte fram klännignen i tid... men den borde vara här om 2 veckor eller så. Du kan ju komma och hämta den då"

• Yllo

Inte vet jag hur man kan göra så *ruskar förbryllat på huvudet* Det värsta är att jag vet att det där inte var ett möhippeskämt... Ägarinnan ringde runt, efter avslutat samtal med bruden, och försökte få tag i klänningen, eller en likadan klänning i samma storlek eller en som dom skulle hinna ändra till fredag e.m. Tyvärr vet jag inte hur det slutade.. om bruden fick sin klänning eller inte

• Yllo

smartiz: Oj, undrar vad dom kommer att säga om mig i Thailand då "No, sorry we not make dresses for blue vales or kingkong"?? kanske

Föresten så sa min pappa något i stil med din mamma inför mitt och min mans bröllop. Jag ringde honom och frågade om han inte tänkte osa någon gång. Fick till svar.. "Måste jag komma då?" Så fort jag diskuterade något ang bröllopet med honom så sa han alltid samma sak.. "Jamen, det ska väl inte vara så j*vla högtidligt heller"
    Till slut så läste jag lusen av honom och då log han bara, klappade mig på knäet och sa "Ordna det så som du vill ha det stumpan min.... så ordnar jag med betalningen" Nu var det ju inte pengar jag var ute efter utan att han skulle sluta tjata om att det inte fick vara "högtidligt" Det var ju för 17 hans enda dotters bröllop!! *suck*

• Yllo

Ja det där med magfrågor är ganska kul och jobbigt.

Här för ett tag sedan så kom en gammal dam och hälsade på mig och min man. Till saken hör att vi båda just nu håller på och bantar och vi har väl gått ner ca 10 kg var.

Tanten utbrister förfärat när hon ser oss. först till min man "Nämen kära B får du ingen mat?? Du har ju blivit så mager" När vi snällt förklarar att vi bantar båda två, och hur mycket vi gått ner, så lugnar tanten sig. Några minuter senare när hon och jag strövar omkring i trädgården och tittar på blomsterprakten så tittar tanten ingående på mig och så kläcker hon ur sig "Nämen, inte visste jag att ni väntade smått?? Är det riktigt bra att du bantar då?
    Milda himmel!! Jag som var så nöjd med att ha gått ner i vikt och att magen äntligen börjat krympa... suck vad nedslagen jag blev.. speciellt med tanke på att jag ett par sekunder tidigare besvarat tantens frågan "Ska ni inte skaffa er ett gemensamt barn då?" med att jag inte får skaffa barn p g a hälsoskäl, men att vi funderat på att strunta i läkarens ordinationer, men att vi inte bestämt oss än...

• Yllo

Jag bara älskar den här tråden.. Kom på en kommentar jag fick i samband med osat till vårt bröllop.

Vi hade valt klädsel "kostym" och en av mina väninnor ringer för att tacka ja till bröllopet och frågar samtidigt..
    Hon: Du, är det meningen att jag också ska ha kostym?
    Jag: Nej, du ska ha en snygg klänning eller dräkt.
    Hon: Jaha *djup suck av lättnad* ja, då förstår jag. XX (en gemensam väninna som även hon var bjuden på bröllopet) sa nämligen att jag var tvungen att ha kostym på mig eftersom det stod så på inbjudan.. och jag tycker inte att jag passar i kostym.

Jösses vad jag skrattade.. för att inte tala om min man när jag berättade det för honom

• Yllo

Ölandstok: Jamen det är väl klart att han kan fara till Kina trots att ni ska gifta er!! Ni kan ju gifta er genom ställföreträdare För självklart ska ju du följa med din sambo till Kina.. förutsatt att allt är betalt och att ni får ytterligare ett bröllop bekostat när ni kommer hem igen

• Yllo

Jösses!! Jag har förstått att man måste vara minst 18 år för att få gifta sig och man har väl knappas en svensexa om man inte ska gifta sig?? Eller hur? *hehehehe*

Jag kan nästan gissa att den där stackars killen kände sig ordentligt bortgjord när han lagt på luren... eller vad tror du Rikard... öhhhh.. menar Karin

• Yllo

Mmmmmm... ja, det där med ålder är svårt. Själv är jag 36 och min man 43 men det är inte så länge sedan som vi fick frågan om vi inte var lite för unga för att gifta oss
    För att inte tala om vad jag skrattade för något år sedan. Vi var till Astrid Lindgrens barnsjukhus med hans dotter (då 14 år). Hon hade gjort illa armen och dom ville absolut röntga henne. Sagt och gjort. Vi travade upp till Röntgen och min man gick in i rummet med sin dotter. Då kommer röntgensköterska och frågar mig om det var hennes pojkvän som var med henne in i rummet. "Nej, det är hennes far" svarade jag. "Oj, ursäkta" blev svaret från den pionröda sköterskan som hastigt försvann in i undersökningsrummet för att ta bilderna

• Yllo

Berner: Öhhhhh det var det skummaste jag någonsin hört! När jag ansökte om mitt första id-kort så hade jag en kompis med mig för att intyga att jag var jag och det gick hur bra som helst *fnys* Ingen som frågade efter släktingar/föräldrar eller dyl alls.

Gör ett nytt försök på ett annat ställe!

Svar på tråden Knasiga kommentarer?