Knasiga kommentarer?
*skrattar så jag vrider mig*
Oj, vilka härliga kommentater man kan få
Själv kommer jag ihåg några speciellt..
Jag gick för att börja leta efter min brudklänning. Hade egentligen ingen budget för vad klänningen skulle få kosta, huvudsaken var att det var den rätta
*I bröllopsbutik nr 1: "Lilla vän, här är de klänningar som du har råd med. Titta inte på dom där för dom är för dyra för dig" Säger expediten och tar ett bestämt tag i min arm och leder mig till klänningar med 70% rabatt
* I bröllopsbutik nr 2. "Nej, den där klänningen kommer inte att passa på dig! Du får nöja dig med den här istället" säger expediten när jag ber om att få prova en klänning som jag fastnat för samtidigt som hon sliter fram en annan som jag redan ratat då jag inte gillade den.
* I bröllopsbutik nr 3. "Åhhh.. så vacker du är!! Klänningen passar ju perfekt.. lite lång kanske, men det löser sig med underkjolen" Mitt svar "Men... den är ju alldeles för stor, kan vi beställa hem en i min storlek?? Jag är inte storlek 50 utan 38-40". "Nej, det kan vi inte.. du får väl sy in den där då eller gå upp i vikt.. det gör ju ändå alla brudar"
I samma butik: Jag frågar snällt efter priset på en klänning som jag verkligen ville ha.. Får till svar "Hur ska jag kunna vet vad klänningen kostar, vi har precis packat upp den och jag orkar inte börja leta i fraktsedeln och räkna ut vad den ska kosta. Ska du ha den så får du beställa den nu"
I bröllopsbutik nr 4. "Nämen, inte ska du väl ha så där fula underkläder på dig på bröllopet heller?" Men hallå!! Nej, till bröllopet hade jag självklart tänkt mig snygga sexiga underkläder och inte ett par tråkiga bomullstrosor, thigts och tennissockor (var väl den kallaste dagen förra vintern som jag var iväg och provade brudklänningar) och en bh som sett sina bästa dagar, men som är så gudomligt skön