Knasiga kommentarer?
Jag var och provade brudklänningar i helgen och var på en affär i Stockholm. Visserligen hade jag hört en del inte alltför bra kommentarer om dem, men tänkte i alla fall prova.
Det börjar med att hon frågar storlek och jag säger, tja, det beror ju på modell, men minst 40. Ok, sa hon, gå in där och klä av dig så kommer vi med de som du kan prova!
Eh, får inte jag vara med och välja, eller får jag bara välja mellan de som finns i min storlek?
Så provar jag den första och den går inte ens ner över höfterna. Nehej, sa hon, då är det nog ingen idé att du provar resten heller, för de kommer inte passa.
Började bli riktigt förbannad, men jag tänkte, lite ska de få jobba i alla fall, så jag sa att jag ändå ville prova de andra, för att få se lite hur modellen såg ut och tyget kändes och så, så de hjälper mig på med nästa. Och med lite extra dragande i kjolen så gick den på och satt visserligen en aning tight, men ändå helt ok. Oj, sa hon, jag trodde inte att den skulle gå på!
Ursäkta?! Är man säljare? Och detta var en äldre dam som jag antog skulle vara ägaren till butiken, för det första så otrevlig och för det andra ingen koll alls på kroppsform och klänningsmodeller!
Köper inte därifrån!