• Gyllan

Knasiga kommentarer?

Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

* Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

* Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

Så, någon annan med knasiga kommentarer?

• Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • Snart_FruL

sen är det ju så fånigt att vit klänning kommit att betyda oskuld. För det gjorde det ju inte från början. När bruket av vit brudklänning kom var den en symbol för rikedom. Det var ju stort slöseri att kunna lägga pengar på en så opraktisk klänning.

För fattiga kvinnor var brudklänningen svart och detta på grund av att det blev deras finklänning, den bars alltså vid mer än ett tillfälle.

• HalmstadNilla

Hihi... jätte kul tråd... Har inte hunnit igenom hela än men måste skriva innan jag glömmer (för det vore ju fruktansvärt eller hur?! )

Vi förlovade oss när vi var i Newcastle förra året med min mamma och bror... Vi smet ner till stranden tidigt och gjorde det och berättade för min familj vid hotellfrukosten. Min mamma blev jätte glad och skrattade och nästan grät om vart annat så hotellägaren kom och frågade vad som stod på.. Min bror förklarade att "de har förlovat sig nu på morgonen" och jag ler stolt.
    Mannen tittar förvånat på oss och säger "varför då?"
    Ja, vad ska man svara..?

• Fröken Rosenknopp

Tidigare hade min mamma och jag inte så bra relation, så att hon fick alltid veta allting sist.

Så när min man friade ringde jag henne först för att berätta att han friat och jag svarat JA...

3 veckor ringer jag henne igen och berättar att om 4 månader ska vi gifta oss varpå hon blir arg och upprörd över att hon lämnats utanför igen och inte fått veta något om förlovningen...

Jag förklarar snällt att jag faktiskt ringt henne 1 månad tidigare, då säger hon, men du berättade bara att han friade!
    Betyder det inte att man förlovar sig?

• HalmstadNilla

Nu har jag läst klart hela tråden...

Jo, angående vi klänning frågade de på jobbet (där jag bara jobbat nån månad) om jag skulle ha vit klänning och såg lättade ut och sa "va bra!" när jag sa att jag skulle det.. Vad menar de med det tror ni?

• Bed of roses

Ja sen minns jag även att jag fick många underliga frågor om jag var gravid.
    En bekant hade sagt till en av våra vänner:
    Jasså ska de gifta sig?
    Då är hon gravid, du hör vad jag säger!
    Det var jag INTE..
    Förr i tiden var det ju så att de ofta gifte sig om de råkat bli gravida innan giftermal, men i dagens samhälle?
    Vi gifte oss för att vi ville helt enkelt, och barn kom senare..

• Anncha73

HalmstadNilla

Ha ha va kul att din mamma tyckte det va roligt, men att hotellägaren sa så det va ju lite skumt..

Ja vad säger man..

Öhh för att man vill förlova sig såklart..Men han kanske tyckte att sånt e onödigt..:D

• September mys

Råkat ut för en mag incident till
    gick fram till sambons kompis sambo (har träffats en gång tidigare) och tänkte vara trevlig och hälsa, efter några artiga meningar om varför jag var på stan etc så kläcker mäniskan ur sig "är du gravid" & "nähe det var nån som sa det" och hennes sambo vet mycket väl att vi inte ska ha barn, planerar hus och bröllop först + att sambon ska bli befodrad i höst så det kan inte vara sambon som sagt något..
    hur som hellst vart jag chockad över att hon så fräckt kläcker ur sig en sån sak till nån som hon ej känner och sen fick hon mig för första gången i mitt liv att känna mig tjock

fy för ouppfostrade människor

• juli07

Min svärmor (blivande) kan kläcka ur sig en hel del konstiga kommentarer. Som den här: Jag sitter hemma hos henne i julas, med ett jätteleende på läpparna (vi skulle tala om att vi ska gifta oss) och säger- X har något att berätta för er.
    Varpå hon säger nästan förskräckt: Är du gravid? (vi har två pojkar ganska tätt)Nej, svarar jag lite stött. Och när sambon kommer berättar jag för honom vad hon sagt och hur hon låtit, då säger hon Det var inte så jag menade, nähä hur menade hon då??

• MrsH2b

Min Svarmor har oxa lyckats hava ur sig ett par kommentarer som man kommer att minnas:

- Hon ar val inte med barn?!? Var reaktionen da min m2b berattade att vi skulle gifta oss (Har en 2aring sen tidigare tillsammans)

- Ena tartan ska hon gora och sager sen att jag far kirra "The glacing" eftersom det har hon inte tid med pa brollopsdagen far da ska hon gora sig i ording.....Och det ska inte jag eller???

- Visade henne bilder pa brudklanningar jag funderat pa och hennes enda respons var: "Men dom ar ju vita?"
    Forutom en som hon klargjorde att jag ar for tjock for.

- Fragar henne om om hon skulle vilja hjalpa till att tillaga 2 ratter till buffen (1 vecka innan) och hon sagar att det har hon inte tid med. Men sen ringer hon min blivande svagerska och klagar for att hon inte blir tillfragad om nanting..suck*

• lysmasken

Vi har precis köpt hus, och då haglar kommentarerna om: "nä men, så stort hus, ska ni ha barn?"

Nej, saken är den att vi gillade huset och det är bra med utrymme för alla våra hobbies.

På jobbet frågade dom "när är det dags då?"
    -för vad?
    "ja, barn så klart, de får ju plats nu i huset."
    -tack men nej tack, inte just nu, jag har sambo, katt och hund, det räcker.

:D

Svar på tråden Knasiga kommentarer?