Inlägg från: happily married |Visa alla inlägg
  • happily married

OT ingen känsel efter visdomstand

OT
    Finns det någon mer än jag som råkat ut för det? Jag har dragit ur en visdomstand nere på vänster sida, den var svår att få ut och tog över en timme.
    Ont gjorde det och ont har jag, men det kan jag ju förstå att man får efteråt, däremot har jag ingen känsel i underläppen hakan o vänstra sidan av nedre tandraden! är det någon mer som råkat ut för det och hur lång tid tog det innan det försvann? är helt panikslagen o rädd att det är bestående :( fruktansvärt obehagligt o svårt att äta prata mm.

• Svar på tråden OT ingen känsel efter visdomstand
  • happily married

jo jag fick bedövning, är två dygn sen jag drog ur tanden. Sökte på internet o hittade en som hade exakt lika som jag haka underläpp o tandraden o hon hade haft det i två månader då när hon skrev det där.. uch så jobbigt hela sommaren blir ju förstörd :( ingen som haft det så?

• happily married

jo det har jag gjort.. han påstod att om han träffat just i nerven med bedövningen så kan den sitta i ett halvår!!!???? det kan ju bara inte stämma.. nä nerven måste ju blivit skadad det förstår jag, jag hoppas att någon som varit med om det vill berätta för mig hur länge känseln var borta.

• happily married

ska till en jourtandläkare idag! gud så skönt att få riktig hjälp få se vad dom säger! fortfarande ingen som haft känselbortfall o vill berätta?

• happily married

Firestarter
    "tror inte att det är så lätt att få bort bedövning från en nerv"
    Nu skrämmer du mig ordentligt! menar du att jag kommer få ha kvar bedövningen för alltid??

• happily married

jo det gick väl bra.. hon tittade i munnen o skrev ut pencilin då jag är så svälld så tyckte hon jag skulle ha det, hon sa att man absolut inte kan ha bedövning i ett halvår som gubben sa åt mig, utan hon sa att min nerv har blivit skadad och om jag har tur så läker den igen men det kan ta ett halvår.. och har jag otur så får jag ha det så här :( uch jätte jobbigt jag kan inte äta som folk måste blöta ner mackor för jag kan inte tugga då jag inte har känsel då biter jag mig bara och den flytande mat jag får i mig rinner ut o jag känner inte att jag dreglar ens :( kan ju inte äta ute bland folk ialla fall :( har också problem att prata, det ser konstigt ut o låter inte riktigt rätt. Var inte direkt så här jag ville starta mitt äktenskap..

• happily married

Tack så mycket det behövs :)

• happily married

Blivande Mrs WS
    uch så rädd jag blir att det ska vara permanent :( det här kan jag inte leva med det är skitjobbigt! jag hoppas verkligen jag får tillbaka känseln, hur då dokumenterat menar du? min tandläkare vägrar erkänna att han skadat en nerv.. han säger att han INTE gjort det :(

Mrs Marley
    Du skriver erfarenhet, menar du då att du råkat ut för samma och det gick över på 7-10 dagar? det låter ju toppen iså fall.. nu har det gått 5 dagar o det är ingen förändring med känslen den är fortfarande borta, det kan kittlas ibland i läppen men det är allt, jag var svälldare än nånsin i morse när jag vaknade :(

nåt som jag tycker är JÄTTE tråkigt är att jag inte kan pussas med min nya make.. det känns jätte obehagligt att pussas :(

• happily married

sharya
    tack :)

• happily married

mission impossible?
    ja jag hoppas ni har rätt :) att pirrandet är tecken på att det ska gå ur, men det har pirrat i flera dagar o jag har inte märkt nån skillnad, igår kittlades det jätte mycket men idag knappt alls.

• happily married

Firestarter
    ok tack ska söka på det få se vad jag hittar :)

Mrs Marley
    ok det låter ju jätte bra! hoppas det blir lika för mig med!
    Nu har jag ju förstårs gjort nåt som verkar gjort det värre ikväll, jag skulle bara torka mig med handuken efter jag tvättat mig o när jag torkade mig på den kinden så ilade det till o gjorde ont o sen dess så är bedövningen 1 cm längre, förut slutade den på halva munnen men nu är den 1 cm in på höger sidan...? jag måste ju lyckats skada nerven ännu mer?? uch så knäckt jag blir jag som just började hoppas att det skulle kunna gå över :(

• happily married

jag är inte svälld längre men jag har fortfarande ingen känsel :(

• happily married

Mrs Marley
    Hej och tack för din omtanke!
    nej tyvärr har jag fortfarande ingen känsel :( men jag har kommit i kontakt med en tjej som hade det precis lika som mig, fast det är 2½ år sen nu, hon hade fått tillbaka känseln men inte lika som den var innan, och det hade tagit låååång tid.. men nu har jag ialla fall lite hopp om att jag kan få tillbaka lite av känseln i framtiden..

• happily married

Blivande Mrs WS
    nej tyvärr har jag ännu ingen känsel :( jag börjar vänja mig dock även om det är väldigt obehagligt.
    Min tandläkare har jag ju varit i kontakt med flera gången och han påstår fortfarande att han inte gjort nåt fel och inte skadat min nerv utan att det är bedövningen som sitter i än och att den kan sitta i ett halvår - ett år.... vilket jag inte tror på alls utan jag precis som andra tandläkare jag pratat med tror att nerven är skadad. Han känns mest som han bara hittar på en massa tyvärr..

• happily married

Hej Mrs Marley

jag är fortfarande bedövad :( men nu har jag ju nästan vant mig vid det.. i början hade jag ju panik och visste inte hur jag skulle stå ut men nu tänker jag inte på det lika mycket längre.

Anna070714
    oj vad skönt att höra!!! att du blev bra alltså! jag har även hört en annan som haft lika men hon är inte helt återställd än efter flera år även om hon fått tillbaka lite känsel.
    är så skönt att höra att det finns fler då får man lite hopp om att bli bra! (även om jag såklart helst inte vill att nån annan ska behöva drabbas av det)

tack för omtanken båda två :)

• happily married

ja jag var till en jourtandläkare ett par dagar efter jag drog ur tanden. min tandläkare har sagt att han ska höra av sig till hösten o höra hur det är då..

Svar på tråden OT ingen känsel efter visdomstand