Ni som bussar gäster!! Tider hem??
Hej! Ni som bussar era gäster hem från festen. Vilka tider kör ni? Kör ni alla samma tid eller i flera omgångar?
Hej! Ni som bussar era gäster hem från festen. Vilka tider kör ni? Kör ni alla samma tid eller i flera omgångar?
Någon?
FrkF, oki! Tack för svar! Fast taxi blir nog svindyrt för gäster... det är nämligen 5 mil till stan!
Tack alla för svar! Har inte tänkt på minibusstaxi... det blir såklart inte så gräsligt dyrt! På något sätt känns det ändå vettigt att erbjuda "gratis" skjuts och så får folk välja om de vill åka med "kollektivtrafik".
Men himla bra att få svar av er här!! Fler erfarenheter?
Kollade just upp taxipriser... (tack för tipset!) 950 kr den sträckan för 7 personer... Det är kanske överkomligt för gäster som verkligen vill bestämma själva. Annars kanske vi kan budgetera för någon taxibil också... Hmm...
Oh! Jag är jättetacksam för alla tips! Hyra minibussar och få tag i "bekantas barn" som kör låter strålande! Vi ska helt klart kolla upp det alternativet.
Just nu känns mycket rätt kaotiskt. Vi skulle egentligen vara väldigt centralt för att just slippa besväret med hemtransport... men vår lokal i stan blev dubbelbokad! Har skrivit en tråd om det... ( www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2302248.html ) Därför lite panik i transportfrågan! Vi har i alla fall två bussar som kommer att gå kring 2 och 4 (sent, jag vet men i förhandlingarna tog jag i med tiden för att få dom som dubbelbokat oss att verkligen hitta några som kan köra. Tänkte att en busschaufför inte blir lessen att få allt bakåtflyttat en timme till 1 och 3 om vi vill det... nåja). Så två bussar har vi "gratis" redan men vi vill gärna att folk ska få droppa av så smärtfritt och valfritt som möjligt.
_golden_ hehe jag som tyckte ditt inlägg såg så gult och glatt ut!
Om jag gissar så är 2 och 4 bra tider... Jag tror många skulle festa till 0700 om det gick för sig Såväl släkt som vänner är rätt bra på att glamma och dansa sent, eller tidigt, inpå morgonkvisten!