• itzy

    hur lång tid med knipövningar innan resultat?

    för att få en "drastisk skillnad" behöver du nog vara rejält stor ("slapp") innan... dessutom har man väl (förhoppningsvis) sex regelbundet under träningen vilket gör att någon drastisk skillnad blir det aldrig.

    Hitta rätt muskel genom att knipa av strålen när du kissar. Det är ett effektivt sätt att hitta muskeln men du bör INTE träna på toa, risken för urinvägsproblem finns.
    Du bör träna varje dag om du verkligen vill få skillnad. Knip, slappna av, knip slappna av osv osv, använd dig av både snabba och långa knipningar! Gör det till en vana, gör t ex 50 styken varje gång du borstar tänderna (vips, 100 på en dag!), åker buss etc..:)

    Hur fort det går är ju förstås individuellt, hur fort går det att få en bullig biceps? ;) Det går dock fortare om du använder dig av någon slags kulor. Mer om sådana kan säkert nån annan ge dig bättre svar på, har aldrig använt sådana.

    Fritt fram för andra att rätta mig, är väldigt intresserad och har därför läst en del, men gör aldrig övningar själv... vill ju att pojken ska ta sig in ändå, hahaha:D

  • itzy

    Knipövningar, med eller utan kulor, rekomenderas ofta efter en förlossning, och då inte enbart för att "tighta till sig" utan faktiskt för att motverka inkontinens... så det är ju hela bäckenbotten som tränas-
    Jag har ingen aning om det är flera muskler eller en, men jag vet helt säkert att det är RÄTT muskel för att träna upp slidan om du kniper av strålen.

  • itzy

    Det ÄR så, jag lovar;)

    Sökte på "knipövningar" och fick denna sida som första träff, det nämns där... http://www.passionofsweden.se/index.html?page=artiklar.html?article=11

Svar på tråden hur lång tid med knipövningar innan resultat?