• Sussa - juni 07

Någon mer med panik???

Ja...smått panik här hemma! Gifter oss om tre veckor och det känns som att det är mycket kvar att fixa. Tex. större delen av festprogrammet. Jag har en massiv tentaperiod nu och därför har bröllopsplaneringen hamnat lite i skymundan men jag är heeeelledig i 2,5 veckor innan bröllopet. Man borde väl hinna med ganska mycket då väl? Lugnande ord pleeeaassee...

Konstigt, för ett halvår sedan gick tiden för långsamt och man tyckte att man hade för lite att planera. Var tog de två senaste månaderna vägen? Det bara sa pang!

Nån mer som känner som mig?

• Svar på tråden Någon mer med panik???
  • stårbrud070728

hej !
    vi har i och för sig två månader kvar men jag har oxå panik!!!! vi jobbar båda heltid, och min m2b jobbar även övertid varje dag. Kollade igenom våran ekonomi igår Fattas pengar, sen ska man försöka gå ner i vikt, Samtidigt håller vi på att få tag i ett band till festen , som verkar omöjligt, festhäftet ska bli färdigt !! vi har inte bestämt middagen !! El brudbuketten !! jag känner mig helt slut, har tappat lusten, sjuter upp allt framför mig just nu Bara för att jag inte orkar ...
    Lycka till du är ju i allafall ledig en hel del innan så du ska nog hinna får vi hoppas :)

• 30 juni 2007

Jag vet precis hur du känner!!!! Det är en månad kvar tills vi ska gifta oss o jag kan inte minnas sista jag kunde sova en hel natt. Utöver bröllopsplaneringen har jag en B-uppsats (som vi får skriva i grupp så jag kan inte anpassa skrivandet helt efter mina egna tider) och dessutom börjar jag jobba heltid nästa vecka för sommaren. Skolan måste gå i första hand just nu men det känns helt omöjligt. Har ångest varje dag för att jag inte har möjlighet att bara koncentrera mig på en sak i taget...usch! Försöker tänka positivt men det är inte alltid så lätt.

Jag förstår också vad du menar när du säger att tiden bara flyger iväg. Minns för fem månader sen när vi berättade för alla att vi skulle gifta oss o jag köpte massa bröllopstidningar o började planera lite löst. Då önskade jag att tiden skulle gå fortare. Nu skulle jag göra nästan vad som helst för att kunna stoppa tiden.

• Sussa - juni 07

stårbrud070728

Ja, ibland tröttnar man bara helt enkelt och då känns inget kul. Jag har haft sådana perioder också. Då kan det vara bra att helt enkelt ta en liten paus och inte tänka alls på bröllopet! Sedan kommer motivationen igen!

Ja, det mesta av det andra är ju klart...men just festprogrammet kvar. Fast jag vet ju på ett ungefär hur det ska bli...det måste bara hinna bli klart, om vi så får sitta dygnet runt.

• Bride2Be2007

har 3 mån kvar och nu har mardrömmarna börjat!! ni vet de där när ALLT går fel!
    Man hinner inte med håruppsättning innan vigseln, brudbuketten är borta och nu senat inatt drömde jag att tärnan dök upp UTAN den vinröda klänning vi sytt o sa "Nej men jag tänkte ta min vita top o en vit kjol istället"!!!

huuu man blir ju genomsvett :P

• Sussa - juni 07

30 juni 2007:

Förstår precis vad du menar. Jag har också sovit så himla dåligt. Jag brukar sova dåligt normalt när jag är inne i en tentaperiod men nu har sömnen blivit extremt dålig i och med att man har haft ett bröllop att tänka på också!

Jag sa också att skolan skulle vara tvungen att komma i första hand i maj-juni men det har varit lättare sagt än gjort. Jag har inte kunnat koppla bort bröllopet. Och så slutar det med att man har ångest för man inte har pluggat tillräcklig samtidigt som man har ångest för att man inte har bröllopsplanerat...

Normalt burkar ju livet bli lite kaosartat under en tentaperiod men nu är det värre än någonsin! Jag är så glad att min blivande lagar mat till mig och städar lite där det behövs...

• Sussa - juni 07

Bride2Be2007:

Bröllopsmardrömmar är inte trevliga! Har också haft en dos av det...dock var det ett tag sedan nu. Helt sannslöst konstiga drömmar. Typ brudklänning i neonfärger..

Såg ett danskt program igår som handlade om bröllop. Då fick man se ett par gifta sig och både jag och min blivande fick värsta handsvetten och nervositetet bubblade i kroppen...wiiiihhhh...

• 30 juni 2007

Sussa - juni 07:

Jag brukar faktiskt ta valerina ibland på kvällarna. Då somnar jag lättare men man kan inte ta det varje kväll. Det värsta för mig är att jag får så dåligt samvete inför de andra i gruppen som får göra allt arbete. Minns förra sommaren så var det en tjej som skulle gifta sig och hela tiden fick vi anpassa oss efter henne o efter ett tag tyckte vi att det var ganska jobbigt. Just det där att hon inte prioriterade skolan o så. Nu gör jag samma sak. Skolan känns verkligen inte alls kul just nu o det brukar inte vara så kul i vanliga fall heller...

Det tar faktiskt mycket längre tid att planera än man tror. Igår beställde vi maten i alla fall, det är alltid nåt. Är era kläder klara då?

• Sussa - juni 07

Nej, de är inte helt klara. De är under sömnad just nu. Jag fick ta in min klänning lite och min blivande fick sy om sin väst något. Men de är ju klara i den bemärkelsen att de är inhandlade i alla fall!

Har ni kontroll på kläderna?

I övrigt har vi koll på det mesta, tror jag. Bara massa småttiga detaljer. De där små sakerna känns ibland som att de tar en evigheeet att fixa!

• 30 juni 2007

Jag måste sy in klänningen lite för den är en storlek för stor just nu o så måste jag sy upp den också. Tänkte att jag skulle göra det nästa vecka. Tror inte att jag kommer gå upp eller ner i vikt på överkroppen. Det är mer lår o rumpa som är mitt problem men det påverkar inte klänningen eftersom den sitter åt på överkroppen o så ar den en sån där maräng-kjol....

Igår köpte jag slöja o tiara också. De är så fina! Provade de hela dagen igår tills jag började känna mig lite knäpp. Idag ska jag träffa en kompis så ska vi shoppa underkläder, ska göra en sån där Secret box fotografering imorgon. Är såååå nervös!!! Men det kommer säker gå bra.

I övrigt så är det väl limousinen som jag måste boka, blommor o så är det massa små pyssel som bordsplacering, presenter till gästerna o sånt som ska fixas. Småsaker (de som tar så lång tid att bestämma o göra). Jag försöker hela tiden komma på om det är nåt jag har glömt, man blir nästan knäpp av det.

• Sussa - juni 07

Underkläderna är ettkapitel som jag har kvar. Bh är fixat men trosor och stay-ups har jag kvar.

Vad spännande med secret box!! Wow, det kommer säkert bli en fatastiskt rolig upplevelse!

Jag brukar skriva ner allt som poppar upp i mitt huvud. Ett sätt att sortera tankarna. Kan vara bra när det gäller alla små saker...

Bordplaceringen är ju ett projekt som heter duga! Usch så svårt det är...ibland känns det hopplöst! Men allt ska inte vara lätt inte...

Svar på tråden Någon mer med panik???