Inlägg från: 30 juni 2007 |Visa alla inlägg
  • 30 juni 2007

Någon mer med panik???

Jag vet precis hur du känner!!!! Det är en månad kvar tills vi ska gifta oss o jag kan inte minnas sista jag kunde sova en hel natt. Utöver bröllopsplaneringen har jag en B-uppsats (som vi får skriva i grupp så jag kan inte anpassa skrivandet helt efter mina egna tider) och dessutom börjar jag jobba heltid nästa vecka för sommaren. Skolan måste gå i första hand just nu men det känns helt omöjligt. Har ångest varje dag för att jag inte har möjlighet att bara koncentrera mig på en sak i taget...usch! Försöker tänka positivt men det är inte alltid så lätt.

Jag förstår också vad du menar när du säger att tiden bara flyger iväg. Minns för fem månader sen när vi berättade för alla att vi skulle gifta oss o jag köpte massa bröllopstidningar o började planera lite löst. Då önskade jag att tiden skulle gå fortare. Nu skulle jag göra nästan vad som helst för att kunna stoppa tiden.

• 30 juni 2007

Sussa - juni 07:

Jag brukar faktiskt ta valerina ibland på kvällarna. Då somnar jag lättare men man kan inte ta det varje kväll. Det värsta för mig är att jag får så dåligt samvete inför de andra i gruppen som får göra allt arbete. Minns förra sommaren så var det en tjej som skulle gifta sig och hela tiden fick vi anpassa oss efter henne o efter ett tag tyckte vi att det var ganska jobbigt. Just det där att hon inte prioriterade skolan o så. Nu gör jag samma sak. Skolan känns verkligen inte alls kul just nu o det brukar inte vara så kul i vanliga fall heller...

Det tar faktiskt mycket längre tid att planera än man tror. Igår beställde vi maten i alla fall, det är alltid nåt. Är era kläder klara då?

• 30 juni 2007

Jag måste sy in klänningen lite för den är en storlek för stor just nu o så måste jag sy upp den också. Tänkte att jag skulle göra det nästa vecka. Tror inte att jag kommer gå upp eller ner i vikt på överkroppen. Det är mer lår o rumpa som är mitt problem men det påverkar inte klänningen eftersom den sitter åt på överkroppen o så ar den en sån där maräng-kjol....

Igår köpte jag slöja o tiara också. De är så fina! Provade de hela dagen igår tills jag började känna mig lite knäpp. Idag ska jag träffa en kompis så ska vi shoppa underkläder, ska göra en sån där Secret box fotografering imorgon. Är såååå nervös!!! Men det kommer säker gå bra.

I övrigt så är det väl limousinen som jag måste boka, blommor o så är det massa små pyssel som bordsplacering, presenter till gästerna o sånt som ska fixas. Småsaker (de som tar så lång tid att bestämma o göra). Jag försöker hela tiden komma på om det är nåt jag har glömt, man blir nästan knäpp av det.

• 30 juni 2007

Jag brukar också skriva upp allt jag kommer på o måste komma ihåg i ett block. Det är ganska bra faktistk!

Hoppas jag hittar några snygga underkläder idag. Var i stan o kollade lite igår men jag hittade ingenting som jag VERKLIGEN tyckte om. Fast idag har jag inget val, måste hitta nåt! Det som man tyckte var fint kostade över 2000kr o det är lite fööör dyrt tycker jag. Ja, ja, nåt hittar jag väl (håll tummarna).

Har ni ringarna färdiga då? Vi ska fixa det nästa vecka. Har väntat på lönen...

• 30 juni 2007

Vi ska ha 80 gäster, har råkat bjuda för många så det kommer bli riktigt trångt i lokalen. Hur många ska ni ha?

Våra ringar ska vi köpa hos samma guldsmed där vi köpte förlovningsringarna, min ring är färdig men han kommer vilja bredda sin förlovningsring lite. Guldsmeden sa att det går ganska fort att fixa ringarna så vi har inte så bråttom med det.

Har ni planerat nån bröllopsresa då? Vi bokade en resa till Miami förra veckan. Åker 2 dagar efter bröllopet. Det ska bli RIKGIT KUL! Har aldrig varit i USA tidigare. Kommer säkert gå upp i vikt jättemycket för de har så god mat där. O jag älskar sötsaker!

• 30 juni 2007

Vi hade också tänkt ha runt 65 gäster från början men av nån anledning blev det fler. Det är en lokal som vi har bokat där man kan ta med sig egen mat och dryck. Vi bor i sthlm så det skulle ha blivit alldelse för dyrt om vi hade bokat en restaurang (fast det hade varit mycket skönare!) Ska i alla fall försöka åka dit så snart som möjligt för att se hur vi ska ställa borden o så. Har lite problem med bordsplacering. Fast jag vet att allting löser sig till slut. Det brukar det göra.

Skönt att få vara i Sverige också måste jag säga, gillar inte att flyga egentligen så jag vet inte hur jag ska klara att flyga så många timmar. Täkte på de här SAS strejekn och alla som har bokat en bröllopsresa o ska åka nu. Det kan inte vara så kul.

Får ni(du) mycket hjälp med bröllopet eller fixar ni allt själva? I början så säger alla att de ska hjälpa till o att man bara ska fråga men det känns som att man får fixa allt själv ändå. Fast det kanske är lika bra. Jag måste alltid ha kontroll över saker så det kanske är bäst att jag fixar det själv.

Vilket datum ska ni gifta er?

• 30 juni 2007

Våra föräldrar betalar också det mesta för bröllopet o det känns rikgit skönt. Om de inte gjorde det hade vi inte kunna få det lika stort. Men annars är det samma sak här att man måste säga till alla vad de ska göra. Det roliga är att både mamma o svärmor går omkring o oroar sig hela tiden o är så himla bekymrade fast det ändå är vi som har fixat o bokat allting. Fast mammor är väl såna...

Hur gamla är ni (om man får fråga)?

Ska du ha några tärnor? Jag ska ha 2, min syster o min bästa kompis. Nästa vecka blir deras klänningar färdiga. De ska ha likadana. Vi var på en provning förra veckan o redan då var de riktigt fina!

Åh jag bara längtar till bröllopsdagen men samtidigt så vill jag att det ska vara över för det är så himla jobbigt att planera så här mot slutet o oroa sig hela tiden för småsaker.

Har ni anlitat nån fotograf?

• 30 juni 2007

Vi är också 26 båda två!! Träffades i gymnaset, det första året bråkade vi rätt mycket men sen blev vi bästistar o efter 1,5 år blev vi ihop. Rätt så kul faktiskt!

Vi ska fotograferas under vigseln o så ska vi köra porträtt efter vigseln. Funderar på att han engångskameror på festen som vi ska ställa ut på alla borden. Det kan bli kul (tror jag)

Våra färger är i alla fall vitt (självklart), guld o grön. Tärnornas klänningar är pastell gröna, fast inte den där ljusa pastell utan lite mer matt färg. Ungefär som avocado på insidan med med lite grå/bruna toner i. Kan inte riktigt förklara, tyget skimrar lite. Tub-topps klänningar som är knälånga, lite A-formade. Tyll kjol under som är samma färg som min klänning o så ska de ha chiffong band i midjan som de ska knyta på sidan till rosetter (fast det hänger ganska mycket då) Usch, det här lät jättekonstigt! Har fått marskalkarnas slipsar uppsydda i samma tyg också. De ska matcha

Vilka färger kör ni på?

• 30 juni 2007

Jag har bara en bild som jag själv har tagit. Ingen som jag kan länka som du gjorde. Din är RIKTIGT snygg i alla fall! Har du fixat skor till den?

Han ska i alla fall ha frack! Först ville han inte ha det men jag lyckades övertala honom till slut o nu tycker han att det är jättekul med frack.

Undrar om gästerna kommer tänkta på alla små detaljer som man har lagt så mycket tid på...funderar på det ibland.

Hur ska ni åka från kyrkan till festlokalen?

• 30 juni 2007

Hittade en bild på min klänning på nätet. http://www.onlineweddingdeals.com/pd_style_25271.cfm#

Jag ska ha en underkjol till också. Tänkte också köpa skor från rainbow men så åkte min syster till las vegas o hittade ett par jättesnygga (alldelse för höga, 10 cm) skor som jag ska ha. Vill också komma upp lite så att jag inte ser ut som en pygmé jämfört med honom. hahaha!

Vet du, jag brukar också tänkta så där att jag inte vill ångra nåt efter bröllopet. Känner några stycken som exempelvis köpte klänningar som de i efterskott tyckte var alldeles för enkla eller detaljer som de inte orkade lägga tid på (eller pengar). Jag vill i alla fall inte ångra nåt! Nu när man ändå får hjälp med att betala allt så kan man lika gärna ha ett stort bröllop.

Vi ska åka limousin, kan bara inte bestämma oss för om vi ska ha vit eller svart. Jag tycker vit men han tycker svart...får se vad det blir.

Har också funderat på hur det ska gå till att ens sitta i den där klänningen. Den väger så mycket också, men man ska ju bara ha den en dag o vill man vara fin... Sen så är jag så orolig att jag ska snubbla i kyrkan eller nåt annat pinsamt. Jag är rätt klantig av mig. En sak är säker i alla fall. Inget rött vin i närheten av min klänning! Helt säker på att jag kommer smutsa ner den. Jag är en sån där som ALLTID spiller. Får ha med en liten flaska vanish eller nåt. hahaha!

Hur nervös är du?

• 30 juni 2007

Ska försöka ringa på måndag o se om det går att boka en vit limo. Hoppas, hoppas, hoppas!!!! Annars får det bli en svart men jag tycker vit är finare till bröllop. Svart känns så strikt på nåt sätt.

Sussa - juni 07:
    Ha ha ha!!! Äntligen nån som är lika nervös som jag. Efter att vi träffade prästen för nån vecka sen satte jag mer ner i soffan o började gråta. Det var först då som det slog mig att jag kommer stå där framför 80 pers som kommer att titta på OSS! Hela tiden!! Jag frågade min blivande om vi inte skulle gifta oss borgeligt istället men det ville han inte....jag är så töntig! Var i kyrkan igår o fotade lite o då blev jag ännu mer nervös. Det bara pirrade i magen! Jag blir nervös nu bara jag tänker på det.

En som jag känner som gifte sig förra året sa att hon inte vågade titta på nån från sin släkt när hon var på väg mot altaret, hon sa att hon hade tårar o ögonen o bara försökte hålla tillbaka de. Det blir väl så när man är både nervös o lycklig. Hon var i alla fall orolig över att om hon såg att nån annan grät skulle hon också börja gråta.

Jag försöker få mina tärnor att bli nervösa också, vill inte vara ensam om det. Frågade häromdan om de var nervösa o då var de inte det. Sen så påminde jag de om att de kommer vara vända mot alla i kyrkan, vi kommer i alla fall ha ryggen mot de för det mesta. Då blev de lite nervösa i alla fall.

Min blivande tycker att jag är jättetöntig o förstår inte varför jag är nervös. Lätt för honom. Han har låga skor o byxor på sig. Kammar igenom håret på morgonen o så är han klar....

oj, nu fick jag en knut i magen av att skriva det här...

Vad ska du göra med ditt hår? Ska du ha slöja eller nåt (eller jag kanske redan har frågat det)?

• 30 juni 2007

Jag köpte en slöja o tiara igår på KIK. Eftersom min klänning har pärlor o kristaller på så kommer allt matcha. Slöjan går ner till midjan (ville inte täcka det underbara släpet) o på den så är det små pärlor o kristaller utspridda. Tiaran har också pärlor o kristaller på. jättefin! Är riktigt nöjd. Min håruppsättning kommer nog vara som din. Nåt klassiskt o romantiskt, helt uppsatt i alla fall. Har inte varit på nån provuppsättning men vet ungefär vad jag vill ha. Jag vill inte ha nån konstig uppsättning för jag tänker alltid att man kommer ha de där fotona hela livet sen om jag vill inte tänka "herre gud!! Hur kunde jag se ut sådär" (fast det kanske man gör ändå). Skrattar alltid när jag ser min svärmors bröllopsfoto för hon hade enorma glasögon (som var inne då säger hon) med röda bågar. De täcker hela ansiktet, hahaha!!! Det verkligen förstör hela fotot.

Funderade på handskar ett tag men ändrade mig sen för det blir så knasigt med ringen då.

Har du hört nåt förresten om att man inte ska ha pärlhalsband för det kan betyda otur? Jag skulle vilja ha pärlhalsband o enkla pärlörhängen men så sa en tjej till mig igår att jag inte ska ha det. Vet inte om nåt annat kommer matcha med klänningen. Det kan lätt bli för mycket om jag skulle ha nåt annat.

• 30 juni 2007

26maj2007:

seriöst???!!! Fast jag hoppas att ja inte är så nervös på bröllopsdagen eftersom jag är så nervös nu. Jag kanske tröttnar på att vara nervös? Hoppas det!

• 30 juni 2007

Visst är de hemska!! Varför kunde de inte fotograferas utan de groteska glasögonen!?!?!?!? Fast det ser kul ut, nåt att skratta åt....HAHAHAHAHA!!!!

Vet du, jag kommer nog också strunta i vad folk säger. Tror ändå inte på sånt. Jag vill så gärna ha pärlor o då ska jag ha det. Tårarna kommer nog vare sig man har pärlor eller inte...tror mer på ödet förresten.

Ska du ha samma underkläder hela dagen eller ska du byta om till nåt mer "kul" på kvällen (efter festen) ? Jag tror inte jag kan ha nåt på överkroppen eftersom min klänning går ner lite i ryggen. Då blir det nog så att jag tar på mig de fina underkläderna på kvällen istället

• 30 juni 2007

Jag är SÅÅÅÅ nervös!! Ska fotograferas i min kompis lägenhet (hon ska vara min tärna o sminka mig också, hon är make-up artist)

Ska faktiskt gå ut snart o kolla om jag hittar nåt snyggt att ha på mig. Det är samma fotograf som ska fota bröllopet som fotar mig imorgon. Har smort i mig med brun utan sol i flera dagar nu Ska ha min slöja på fotona också, har tittat på såna bilder förut o det blir riktigt snyggt. Ibland undrar jag varför jag ens bokade in den fotograferingen men efterår kan det nog bli rätt kul. Även om typ 30 år kan man titta på de fotona o tänka " åh va bra jag såg ut då" Kan berätta mer efter imorgon....

Du får ha en riktigt bra dag!

Svar på tråden Någon mer med panik???