inte dyr mat bara fika
ska vi bjuda på efter vårat bröllop tycker ni vi är snåla då eller bör ställa in bröllopet
bara är nyfiken vad ni tycker ska tilläga bara nyfiken inte sur eller pikar :)
ska vi bjuda på efter vårat bröllop tycker ni vi är snåla då eller bör ställa in bröllopet
bara är nyfiken vad ni tycker ska tilläga bara nyfiken inte sur eller pikar :)
självklart ska ni INTE ställa in.
Var bara tydlig med vad ni bjuder till i inbjudan. Lycka till.
Bra sagt!
Mycket bra idé tycker jag. Mysigt och relativt lättordnat.
Tycker det låter jätte trevligt! Kul att läsa att ni gör det bästa av era medel och inte drar på med 3-rätters slottsmiddag och sen kräver kuvertavgift av gästerna.... Önskar er stort lycka till och ni kommer att få en underbar dag!
Jättebra idé!
Det enda du behöver komma ihåg är att tala om det i inbjudan.att ni bjuder på fika efteråt - så ingen kommer hungrig till vigseln. (en del blir så sura när de är hungriga) + att det kan nog bli trevligare än en 3 timmar lång middag som kostar skjortan för betalande brudpar.
vi bjöd på smörgåstårta och senare fika med bröllopstårta, vi gjorde allt själv och det blev inte alls dyrt. :) gör som ni själva tycker!
och jag glömde..
skriv i inbjudan:
därefter bjuder vi på bröllopsfika :) så det inte blir nåt missförstånd.
Jag ser inget fel med fika efteråt istället för mat och fest, alla gör ju som de vill! Mysigt med fika tycker jag :)
Bara ni skriver att ni bjuder in till fika efter vigseln så ser jag inga problem med det! Go for it!! :D
om ni vill kan ni ju bjuda "alla" på fika och ta med era närmasta familjer på en liten mysig middag på kvällen på en trevlig restaurang eller så.
eller så kör ni på bara fika för allihop, tycker det låter toppen!
Jag skrev " Efteråt samlas vi i xxxxxxxx för smörgåstårta och fika."
Då kan det ju inte missuppfattas iaf
Fika eller 3-rätters spelar ingen roll!
Tycker också det är bättre att bjuda på något man har råd med. Glöm bara inte tala om vad som gäller i inbjudan. Oftast är det felaktiga förväntningar som gör att något inte blir lyckat.
och bjuder ni på smörgåstårta anser nog jag att det är en hel rätt, och fika på det blir ju mat + efterrätt! Låter kanon! :)
Då måste ni nog skriva att ni bjuder på smörgåstårta. Så att dom som inte äter det hinner äta innan vigseln ;)
tack tjejer blir bra så