Inlägg från: Sara o Per |Visa alla inlägg
  • Sara o Per

080808

Vi ska också gifta oss 080808 i lysekils kyrka och ha festen på lingatans hotell. De blev ganska fundersamma att vi skulle ha ett bröllop på en fredag.

Vi tänker nog skicka ut inbjudningarna någon gång i februari mars.

• Sara o Per

Madeleene: Jag har tittat på klänning länge, min syssling ska sy och vi börjar nog nästan bli klara med modell.

• Sara o Per

Madeelene: Ja, det känns faktiskt jätte kul och lyxigt! :)

• Sara o Per

Madeelene: Ja, det har jag gå in på : issm.bilddagboken.se och den 8 Juli så ligger skissen där! :) Jag är så lycklig! Var och provade och kände på tyger idag :)

• Sara o Per

Peetra - Jag håller till i Bohuslän. Mysigt att gifta sig på en båt! :)

• Sara o Per

Ne tråden är inte död, det är bara mycket annat att planera och det är ju ett tag kvar :P

• Sara o Per

Grattis, alla här inne som förlovar sig idag!! :)

• Sara o Per

Jag har gått och lett hela dagen, idag är det lixom 1 år tills man gifter sig! Det är så fantastiskt kul!!! :)

GRATTIS alla igen som förlovat sig idag!!!

Jag bokade kyrka i mitten av juni, ingår det alltid en präst + kantor? + ska jag ringa och dubbel kolla om det verkligen blev bokat??

• Sara o Per

Vi ska skicka ut Save the date kort om någon vecka, eftersom alla gäster är långväga så de har en chans att boka boende om de inte vill bo på hotellet. Sen skicker vi nog ut inbjudningarna runt februari - mars.

• Sara o Per

Därför att alla bor väldigt långt bort och där bröllopet ska vara är det väldigt svårt att få tag på boende om man inte är i god tid. Många kommer antagligen vara här under sin semester så därför tycker vi det känns bäst att göra det. Och för att det är kul och korten blev jätten fina :) Alla som vet att vi ska gifta oss tycker det är kul och är en bra ide :)

• Sara o Per

Jag håller med dig Jenny, inget måste vara klart bara för att man skickar ut inbjudan och save the date kort. Jo, kyrka och lokal då kanske.

• Sara o Per

Äntligen min tur! Vad kul! Vart ska ni gifta er då? :)

• Sara o Per

Lysekils kyrka och sen festen på Lingatans hotell och konferens :)

• Sara o Per

m1n3rv4 i vilken kyrka ska ni gifta er i då?

• Sara o Per

Okej, har ni kommit långt med planerandet?

• Sara o Per

m1n3rv4 - Okej, Grattis! Då förstår jag att ni inte har kommit så långt.

Vi har bokat kyrka och lokal vilket blir Lysekils kyrka och Lingatans Hotell och Konferens.

Klänningen ska min syssling sy och hon håller på och skissar på det. Om du går in på issm.bilddagboken.se och på den 8 Juli tror jag det är så ligger den nuvarande skissen där :)

Håret ska min bonus svärmors syster göra, hon bor i NY så hon flyger hit för vår skull :P Hon är frisör och har en del finare kunder så det känns lite lyxigt, jag behöver ju inte berätta för er att hon alltid brukar komma i augusti till sverige och hälsa på :P Låter mycket lyxigare att man flyger in en frisörska :P

Jo och så har vi även bestämt att vi ska ha havstema och så har jag gjort klart Save the date kort. Så jag har kommit en bra bit men det är bara för att jag inte kommer kunna pyssla med så mycket bröllop i höst pga studiet :)

Bara kaffe och tårta låter jätte bra, anledningen att det blir så mycket mer för oss är för att alla våra gäster är långväga och om de reser så pass långt för vår skull vill man ju gärna göra lite mer :)

Äntligen min tur! Åh vad mysigt det låter! :) Så vill jag också ha det. Man önskar verkligen att man vore rik så man kunde göra alla sin drömmar :)

Ska ni spara ihop pengar till bröllopet? Eller har ni så att ni klarar er ändå om ni förstår vad jag menar? Jag och sambon ska spara vi lever just nu på EN persons existensminimun så det ska bli intressant att se hur det går ihop, men vi är väldigt bra på att vrida och vända på slantarna så det ska nog gå. Är det någon (mer än jag) som funderat på att låna pengar till bröllopet?

• Sara o Per

Jag har som sag var gjort save the date kort, och sen så på onsdag så ska jag åka över till min syssling (hon bor långt borta) som ska sy klänningen och kolla på tyger :)

• Sara o Per

okej, det är lätt hänt :) Välkommen till denna tråd får jag väl säga! :) Hur långt har ni kommit med eran planering`? :)
    Tänk det är mindre än ett år kvar.....

Svar på tråden 080808