• 20070607

9 Junibrudar!

Hej allla 9 Juni-brudar!

Hur mår ni? Börjar ni bli lite nervösa, precis som jag? Har ni allt fixat och klart? Skriv och berätta, vi har inte långt kvar...

• Svar på tråden 9 Junibrudar!
  • 20070607

Hej alla "9" brudar.
    Nu börjar allt så småningom falla på plats. Idag kommer en av våra värdinnnor och vi ska finslipa klart gästpresentationen. Det enda jag inte känner är ordnat är någon som filmar, vill gärna ha det på film. Förmodligen kommer man ha lite nervösa minnesluckor, kan va kul att få se helheten efteråt.

Ja imorgon fyller jag år och sen är det bara 8 dagar kvar..... Tills vi blir man och hustru.

• Jamore

Grattis i förskott, 20070607! Vi tvillingbrudar är väl ändå bäst?! ;)

Själv känner jag mig sååååå pirrig idag, fjärilarna i magen låter sig verkligen märkas. Varenda kotte här på kontoret frågar om bröllopet, "det börjar närma sig nu va?", och det gör ju inte saken bättre. Lite overkligt att snart vara gift... känns stort.

Vädret är inte speciellt uppmuntrande idag, men det ska bli bättre enligt prognoserna. Hoppas-hoppas-hoppas att det fina vädret håller i sig till på lördagen sen! Behöver inte vara gassande sol och jättevarmt, huvudsaken att det inte regnar - jag vill ju så gärna ha min trädgårdsvigsel!

Imorgon ska jag hämta min klänning. Jag misstänker att jag gått ned lite i vikt pga all stress (jag blir så att jag inte äter när jag stessar), men hoppas såklart att det inte gör någon skillnad. Min senaste provning var för en månad sen och då satt den som smäck.

Jag undrar om ni kan tipsa mig om bra presenter till vår toastmaster och värdpar? Min tärna ska få ett halsband och marskalken...vet inte, men borde inte bli svårt. Jag vill ju att det ska vara något klurigt, men ändå fint (inte brödrost). Vi ska handla presenterna i helgen, sen är det ju bara programmen kvar. Tack så mycket på förhand!

• Emma 06

Hej tjejer , bara 8 dagar kvar nu....

Känner ni er pirriga, stressade, förväntansfulla, ja vad??????

Har ni mycket kvar att göra?

Vi är färdiga med det mesta, lite smågrejor kvar bara som tex hämta dricka på systemet, prova klänningen, köpa gottebordssaker

Jag är jättenervös!!!
    Någon mer?

• maria1xx

Hejsan 9 juni flickor.
    Ja usch ja, tala inte om det.

Magen har inte en lugn stund inte ens när jag sover.

Det mesta är fixat och klart.

Ska hämta klänningen nästa vecka så jag hoppas verkligen den blir bra.

Pirr och burr.....

• denise_

jag var oxå en 9 juni brud men igår bestämde vi oss för att skjuta upp bröllopet, så nu e ja en midsommardag brud, 23 juni brud..

lycka till me era bröllop tjejer :)

• Brud 070707

denise_ hur fasiken lyckas du med bedriften att flytta på bröllopet när det är så nära? Har ni inte bjudit en massa gäster samt bokat kyrka, frisör, mat, festlokal osv?

• denise_

hehe gissade på att den frågan skulle komma :)

gäster - 150 st totalt, annars blev d 50 familjer att ringa hem till. alla var väldigt förstående då pappa opererades nyligen, han hade hjärn tumör. men allt gick bra iaf!

vi gifter oss inte i kyrka,har endast bokat lokal för festen, den var lätt att boka om.

maten fixar en vän till oss som är en god vän till pappsen, o han hjälpte oss naturligtvis o sa att det var lugnt :)

frisör bokade jag aldrig då min kusin e frisör o hon skulle fixa det o hennes kompis e make-up artist..

jag har väl ganska tur i guess :)

• 20070607

Denise: Vad skönt att höra att allt gick bra för din pappa. Det måste ha varit en tuff tid för er med en pappa som måste opereras och dessutom ha glädjen att planera ett bröllop. Hoppas att ni får en underbar bröllopsdag med familj och vänner.

• denise_

20070607,

tack så mkt :) det e sant, jag hade ingen lust att planera el nåt..jobbigt.. men nu när allt har gått så bra vill ja göra massor o har nya ideer o sånt !!!

tack så mkt, du e jättegullig!! hoppas din dag blir som du tänkt dig o lite till ;)

• Juni07

Hej tjejer, snart är det vår tur.... Fjärilarna i magen flaxar på bra nu

Har lite småsaker att fixa med, det håller den värsta nervorsiteten borta

Väderprognosen verkar lovande också, men man ska väl inte ropa hej ännu...

• 070609

Känns lite overkligt att det snart är "på rikgtigt". Vi har "hemligt bröllop" - bara närmsta familjen vet något och kommer att vara med.
    Allt är klart och sitter just nu med skorna på mig för att vänja fötterna!

• Emma 06

BARA 3 DAGAR KVAR!!!

Vi fixar o donar med bröllopet hela tiden, skrivit listor vad som ska göras under torsdagen o fredagen.

Vi har precis fått tag på en tjej som ska filma vår dag, jättekul att ha o titta på sedan!

Jag har varit o fixat mina naglar- de blev jättefina!

Jag har även förlängt mina ögonfransar-fantastiskt resultat!

Jag börjar bli väldigt, väldigt nervös....
    Tur att jag fått med mej ett par tjejkompisar till frissan på bröllopsdagen som kan lugna mej lite....

Just nu går jag även omkring o funderar på om jag kan vara gravid- första försöket tillsammans o vi hade sex mååånga gånger under troliga ägglossningsdagar. Det kan ju dock vara mensen som kanske snart är på väg- tecknena är ju ganska lika i början.

Kram o lycka till på lördag alla 9 junibrudar!!

Ska ni föressten dricka lite skumpa innan vigseln typ hos frissan eller under fotograferingen?

Jag funderar på det....

Ha det gott!!

• 20070607

här är en som håller på att tappa modet! Idag ringde chaufören vi ska ha och sa att bilen har pajat och han får inte tag i delar innan lördag. Jaha ingen bil. Mina ringar tog vi ut i tisdags de är för små har svullnat om fingrarna. Ingen som filmar och jag är på väg att bryta ihop.

Just nu känns det skit, måste gå och lägga mig och få nya krafter......

• mijzan

Ja ni. Nu är det inte långt kvar. Gissar att jag om 48 timmar är ett nervvrak... Igår fick jag beskedet om att den trtställning jag beställt inte fungerade, den gick inte att sätta ihop så idag har jag i panik fixat en ny... Det löste sig iallafall...

Är än så länge inte ett dugg nervös faktiskt. Det känns så självklart att gifta sig med min sambo. Däremot är jag fantastiskt förväntansfull!

• 070609

Vi valde bort brudsnålen i restaurangens rgi igår. Vi väljer att istället ordna detta på egen hand och har bakat lite snittar till. Vi tänker ta med närsta familjen till en lokal sevärdhet 300 m från kyrkan och ha picnic inna middagen istället.
    Vädret är nästan lite väl bra för att var sant ...

Snart är det alltså vår dag!!!

• 070609

Hjälp - fick precis ett samtal från kantorn som ska spela imorgon.
    Hon fick reda på detta i torsdags och kan inte vår ingångsmusik.... Nu återstår alltså att komma överrens om något nytt samt att göra om 12 st vigselprogram ...
    Nu återstår väl "bekymmret" med värmen imorgon med det är ju bättre med sol och jättevarmt än regn... Vi ska ju vara utomhus 1½-2 timmar efter vigsel innan middagen.

Svar på tråden 9 Junibrudar!