• BimBims Mamma

Hjälp ang PayPal.

Hej. Finns det nån som kan det här med paypal här?
    Behöver er hjälp isf.
    Jag har köpt en sak från usa. Är en månad sedan nu. Sista 2 veckorna har jag mailat dagligen till olika adresser företaget har men de svarar ju fan aldrig. Blir så förbannad!
    Dessutom anar jag att de inte ens kommer skicka nåt till mig. Då borde de ju svara tycker jag!
    För innan jag beställde svarade de på mail jättefort flera ggr då jag hade frågor ang beställningen.
    Pratade med en annan från usa där jag beställde en annan sak o hon sa att man kunde ta tillbaka pengarna man betalt via paypal och på så sätt avbryta ordern.
    Är det någon som vet hur man gör detta och kan förklara på ett lätt sätt? Min engelska är inte särskilt bra nämligen
    Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Hjälp ang PayPal.
  • MrsFellerA

Jag vet inte riktigt hur lång tid man har på sig att avbryta en betalning via PayPal. Kan du se vilken status din betalning har? Det bästa är noga att skicka ett mail till PayPal och fråga.

• BimBims Mamma

Jo fast jag är ju sjukt dålig på engelska så jag tänkte om nån visste hur man gjorde för att slippa kontakta dem...
    Attans att det aldrig finns sånthär på svenska.

• B2B 07

När jag betalade med payson (en svensk motsvarighet till paypal) så fick jag en konfirmation (eller vad det heter) på min mail att nu har säljaren skickat din vara..
    Efter detta hade man 8 dagar på sig att mottaga varan, kontrollera den och antingen godkänna den eller avböja och på så sätt få tillbax sina pengar och skicka tillbaka varan..

Jag handlade då på tradera, vet ej om du åxå gjort det eller om det var via ebay..
    Men ring till ebay eller traderas support och be om råd och hjälp)
    Tradera har 08-31 23 40 (vardagar 9-12)
    (Ebay är ju numera en del av tradera)

• BimBims Mamma

b2b 07: Okej. Nej det var på keepmeinstitches.biz jag handlade.
    De har inte skickat varan än tror jag. Har inte fått nåt mail om det heller. men de svarar ju inte på mail alls
    vill ju avbryta betalningen INNAN de skickar isf för frakten kostar ju nästan mer från usa än saken jag köpt. o ska jag dessutom skicka tbx den så lir det ju dyrare än o köpa grejen iaf :/
    Tack så jättemkt för ditt svar iaf

• BrendaStarr

Jag råkade ut för samma sak på keep me in stitches - väntade jättelänge på min order och fick inga svar på mailen... En dag ringde telefonen och då var det en kille i USA som beklagade att jag inte fått mina saker än och att de skulle skickas nästa vecka och undrade om det var ok för min del. Och tre dagar senare hade jag fått kläderna, utan att behöva betala moms eller tull och levererade fram till dörren... I slutändan var jag rätt nöjd i alla fall, även om jag var irriterad ett tag...

Svar på tråden Hjälp ang PayPal.