• mrs.smith

Svensexa - Fallskärmshopp! Hjälp!

Fick idag veta att min blivande mans kompisar planerar ett fallskärmshopp för honom på svensexan.
    Jag kände direkt att det kanske inte är världens bästa idé. Dels så tror jag inte att han skulle uppskatta det och dels så känns det så riskabelt (tycker jag som inte är insatt...)
    Ska jag ta upp det med planerarna, med min blivande man eller bara strunta i det. Vad tycker ni? Känner mig som en löjlig och gnällig kärring...

• Svar på tråden Svensexa - Fallskärmshopp! Hjälp!
  • Snart Erics fru :)

min har sin sexa på lördag, han ska göra samma sak...
    men jag känner att jag inte kan lägga mig i även om jag tycker att det är otäckt. dem har planera detta länge...
    tror däremot att min M2B kommer att ja vara rädd men han kommer oxå att gilla det.

• Bruden blå

Han e väl vuxen man, han kan nog säga nej själv om han inte vill göra det. Mitt råd, lägg dig inte i.

• M23

Nej jag håller med föregående talare! Hans vänner har säkert planerat detta en lång tid och kanske inte uppskattar att du "lägger dig i". Det är ju tråkigt om de inte känner sig uppskattade för det de valt att hitta på.
    Det kommer gå jättebra, du behöver inte vara orolig alls. Man hoppas ju inte själv utan tillsammans med en expert.

• mrs.smith

ok!
    Kan bara tillägga att min blivande lider av panikångest och att han för lite mindre än ett år sen råkade ut för en mc-olycka där han spräckte 2 ryggkotor. Han klarade sig dock med änglavakt. Det är väl därför jag är extra orolig...
    Tack för era svar! Fler åsikter mottages gärna!

• Glitterkråkan

Förmodar att han polare vet att han lider av panikångest? Tänker du att fallskärmshoppet skulle kunna utlösa en ångestattack? Hade jag misstänkt det och om de andra inte vet om det skulle jag pratat med dem.

• Forsfors

lägg dig i! Tycker att det är urdumt av dem att planera ett fallskärmshopp om han har panikångest och varit med om en allvarlig olycka, såvida han själv inte har pratat i positiva ordalag om att hoppa elelr uttryckligen ösnakt att få göra detta. Visst är han vuxen och kan säga ifrån själv, men det är säkert jättesvårt när man står där med förväntansfulla kompisar som betalat en massa pengar, planerat det länge och verkligen har sett fram emot det, då skulle nog till och med jag hoppa fast jag är så höjdrädd att jag tycker att det är svårt att stå på en stol....

• mrs.smith

Hej allihopa. Jo jag har faktiskt lagt mig i litegrann nu. Har informerat toastmastern om panikångesten, ryggskadan + att han har ett trasigt knä, så de förstår nog själva att det inte är bästa läget just nu.
    Dessutom pratade jag lite med min sambo om just fallskärmshopp - utan att avslöja något om svensexan såklart - och han sa att han gärna gjort det för några år sen, innan barn o familj, men att det inte alls låg i hans intresse längre. Så jag hoppas och tror att de hittar på några andra aktiviteter istället.

Och vad det gäller att säga ifrån själv, så vet jag att min sambo aldrig skulle göra det. Det är han för "tuff" för, han skulle känna sig som värsta loosern om han inte hoppade inför alla.. Tyvärr

• Te66an

Jag tycker bara att man ska ge en sådan sak om man VET att den som ska göra det tycker om det. Annars är det rätt elakt. Jag skulle aldrig göra en sådan sak och absolut inte "ställa upp" för att det var en möhippa. Vet man att personen någon gång har sagt att man vill så är det väl bara att tacka och ta emot för det är ju rätt mycket pengar kompisarna lägger.

• snart Jockes fru...

Jag förstår din oro. SKulle verkligen inte uppskatta att min m2b skulle hoppa fallskärm. Tänk OM nåt händer?
    Gå inte igång nu alla och tyck att jag är en pessimist med det finns faktiskt ett OM...
    Sen o´m jag skulle lägga mig i är en annan fråga...vet faktiskt inte hur jag skulle göra..
    Lycka till iaf...

Svar på tråden Svensexa - Fallskärmshopp! Hjälp!