• mrs.smith

Svensexa - Fallskärmshopp! Hjälp!

Fick idag veta att min blivande mans kompisar planerar ett fallskärmshopp för honom på svensexan.
    Jag kände direkt att det kanske inte är världens bästa idé. Dels så tror jag inte att han skulle uppskatta det och dels så känns det så riskabelt (tycker jag som inte är insatt...)
    Ska jag ta upp det med planerarna, med min blivande man eller bara strunta i det. Vad tycker ni? Känner mig som en löjlig och gnällig kärring...

• Svar på tråden Svensexa - Fallskärmshopp! Hjälp!
  • mrs.smith

ok!
    Kan bara tillägga att min blivande lider av panikångest och att han för lite mindre än ett år sen råkade ut för en mc-olycka där han spräckte 2 ryggkotor. Han klarade sig dock med änglavakt. Det är väl därför jag är extra orolig...
    Tack för era svar! Fler åsikter mottages gärna!

• mrs.smith

Hej allihopa. Jo jag har faktiskt lagt mig i litegrann nu. Har informerat toastmastern om panikångesten, ryggskadan + att han har ett trasigt knä, så de förstår nog själva att det inte är bästa läget just nu.
    Dessutom pratade jag lite med min sambo om just fallskärmshopp - utan att avslöja något om svensexan såklart - och han sa att han gärna gjort det för några år sen, innan barn o familj, men att det inte alls låg i hans intresse längre. Så jag hoppas och tror att de hittar på några andra aktiviteter istället.

Och vad det gäller att säga ifrån själv, så vet jag att min sambo aldrig skulle göra det. Det är han för "tuff" för, han skulle känna sig som värsta loosern om han inte hoppade inför alla.. Tyvärr

Svar på tråden Svensexa - Fallskärmshopp! Hjälp!