• MrsMoreira

Vad trött jag blir...

Vi har planerat en supertrevlig möhippa åt min syster för ynka 300kr per person inklusive middag, exklusive utgång på kvällen (men vi har samlat in till ett helrör). Nu kommer information om hennes m2bs svensexa, som min kille redan tackat ja till att gå på men då hade ingen planering gjorts. 1000kr per person kommer det att gå på.

Jag blir så trött! Vi planerade möhippan så att alla, oavsett ekonomi kan vara med. Nu måste min kille tacka nej, fast han redan sagt ja, pga att han som planerar tänker med arslet.....

• Svar på tråden Vad trött jag blir...
  • thalia82

vad trist! Tycker det är självklart att man ska utgå ifrån att alla som vill kan vara med när man planerar sånt där. Om plan A inte funkar, då får man väl hitta på något nytt...

• kentfantast

Ja jag begriper inte heller varför det ska bli så himla dyrt med det där! Det är faktiskt ofta mysigare att göra hemmaspa och laga maten själv. Men ja... folk som har mer pengar kanske inte reflekterar över pengarna lika mkt som vi som måste spara... vad vet jag...

• jessa76

Trist!
    Låter som att den som planerar har mkt god ekonomi och kanske alltid haft det.
    Låter som att ni som planerat möhippan tänkt till lite mer....
    Har tyvärr inget råd att ge....

• Vernalis

Svensexor tenderar, i vår bekantskapskrets, att bli dyrare än möhippor. Det kanske kan ha att göra med att killar använder samma kostym eller frack på flera fester, och har alltså inte så stor utgift som de tjejer som vill ha ny klänning, skor m.m. har. De räknar alltså inte in allas kostnader i kalkylen, om ni fattar.

Vad de som inte har partner eller har dålig koll på ekonomi eller inte tänker så långt öht, kanske inte tänker på är att räkna in kostnad för pojk- flickväns outfit, (present, resa...), utan de ser svensexan som enda utgift och kan därmed dra iväg lite...?

*spekulerar*

TRåkigt när det blir så, min möhippa (som jag misstänker STARKT kommer att vara imorgon) hoppas jag är ordnad så att så många som möjligt kan vara med.

• MrsMoreira

Får väl hoppas att han kanske ändrar planeringen när min kille tackar nej... Men han borde väl ändå förstå att det inte är såna pengar som finns i denna bekantskapskrets, för jag vet att han har sett inbjudan till möhippan då jag skickade den till honom (hade inte hans tjejs mail)... Bör man inte då reflektera över kostnaden?

Och jag vill ju lägga mig i här, ringa syrran och be henne snacka med honom, men min kille vill inte det..... Så det är bara att se på när det går åt skogen.

• Vernalis

MrsMoreira

TRåkigt! Jag hoppas Planeraren tar sitt förnuft till fånga eller åtminstone har några billigare/gratis aktiviteter som ALLA som vill kan vara med på. Be din kille klargöra ordentligt varför han tackar nej och kanske erbjuda sig att var med o göra ett mer genomtänkt program?

Hoppas det ordnar sig!

Svar på tråden Vad trött jag blir...