• TheBride

Lady o Lufsen?

Det har metastaserat till lever, skelett, hon har haft hjärnmetastaser men dom strålade dom bort. Nu får hon inte mer strålning, hon har fått sin maxdos. Så allt som händer nu, det blir bara palliativ behandling

• TheBride

Jag har ju haft 5 år att vänja mig vid att hon är sjuk med spridd cancer. Men det hjälper inte när det händer något, man blir såå rädd och jag vet inte hur jag ska klara mig utan henne och smatidigt är jag så kass på att vara den perfekta dottern vilket min syster är lysande på. den enda rollen som fins kvar för mig är liksom den yngsta, lite jobbiga..

• TheBride

vår förbannnelse gav mig en sån god känsla! Sen ringde pappa en timme efteråt och bara pladask..

• TheBride

Hur är det med din pappa?

• TheBride

Jag pratade med min M2b, han är underbar, men hemskt dålig på empati. Tyvärr. Så jag blev bara arg på honom och lade på och nu sitter jag här och lipar framför en datorskärm i stället. Jag får ta och tuffa till mig

• TheBride

Jag är 31. Jag låter väl som 20 eller nåt. Det känns som om man är tonåring när föräldrarna mår dåligt, total osäkerhet.

• TheBride

Ursäkta, glömde att jag var 32, sitter man och ljuger minsann..

• TheBride

Det värsta är jobbet, för jag jobbar med pasienter, mycket hjärntumörer och metastaser. Man mår ganska dåligt av det ibland.

• TheBride

Jag bestämde mig för fem år sedan att man inte kan sörja på förskott i flera år, men varje gång et kommer något nytt, dåliga provsvar osv är det som en spark i magen

• TheBride

Jag får nog gå och lägga mig. Ska ju hippas imorgon bitti, rätt tidigt tror jag. HUr det nu ska gå till. Folk har fixat och ordnat och jag måste vara pigg och glad

• TheBride

vill säga tack för att ni sitter där vid någon annan skärm och läser och svarar och klickar och bryr er om

• TheBride

jag kommer säkert ha kul imorgon. Att säga annat blir en lögn. Och det är ju så svårt också att man faktiskt kan ha kul när man borde vara helt förstörd. Och jag vet att min mamma unnar mig det, men Jag skäms ändå för att jag inte tar tåget hem istället

• TheBride

Nu räcker det. Tack Lady o Lufsen,vi hörs säkert.Och Pärlan den Blå, Starbelle och Tant Brud, ni får huset att kännas lite mindre ensamt just nu. Fint att få gråta ut lite
    God natt.

Svar på tråden Lady o Lufsen?