göra slut vs inte göra slut
Jag har funderat på en sak. Nästan varje gång det är någon TS som väljer att berätta lite av sitt innersta, hur hennes/hans förhållande är, sexliv och och liknande och i mina ögon vill ha råd och kanske lite uppmärksamhet och någon att skriva av sig till som inte känner TS; nästan alltid är det en eller flera som säger "gör slut", lämna honom etc etc? Varför?
Visst det finns uppenbara fall där det finns belägg för att fly förhållandet ganska omgående, men borde man inte kämpa mer i sitt förhållande än att så fort det är något som inte är bra dumpa killen/tjejen? Är inte ett förhållande om kommunikation? Om att älska varandra i nöd och lust?
Tycker det kan vara lite tråkigt att man "skall ge upp" så lätt, istället för att föra en diskussion och kommunicera och våga säga vad man tycker, att det är inte OK att säga eller göra si eller så?Bara för att man säger att jag accepterar inte ditt beteende så betyder ju inte det att man inte älskar personen ifråga utan snarare att om man säger ifrån betyder det att man älskar personen ifråga eftersom man väljer att berätta om hur det känns?