AAAhhh men åh, jag hittade ju aninas hemsida nu, bland mina favoriter. Där jag har varit inne och kollat flera ggr men inte alls reflekterat över att det ligger i Helsingborg.
Är lite jobbigt dock det där m min mamma. Vill egentligen itne alls gå och handla med henne. Så jag tror att jag går m min syster istället.
Mamma är nämligen sååååååå säker på att hon alltid har rätt och hon fnös lite sådär överseende när hon hörde om våra bröllopsplaner.
För det första tycker hon att det är absurt att vi ska bjuda så många (vi har ju rätt kass ekonomi och att vi ska ta lån för att fixa det här bröllopet tycker hon är fruktansvärt.) och sen tycker hon att det är helt uppåt väggarna löjligt att gifta sig i såna här traditionella bröllopskläder som jag vill ha.
Hon sa ganska ordagrant så här -Se nu till att du köper en klänning som är fin men som du kan använda vid andra tillfällen. Du ska absolut inte spöka ut dig i någon bröllopsklänning. Det är inte du. Hur mycket du än försöker så kan du aldrig bli någon prinsessa, det är inte din stil, så det är inte lönt att försöka... Eller nåt sånt.
Och jag blev ju skitarg såklart...
Sen dess har jag inte diskuterat mina bröllopsplaner m henne.
Vi har ett jättebra förhållande men min mamma är superekonomisk, jag är INTE ett dugg ekonomisk. Hon oroar sig jämt för detta. Nu har jag ju en sambo som är mkt ekonomisk så hon borde väl sluta oroa sig någon gång. Jag är ju inte helt hopplös heller. har aldrig fått bet.anmärkningar eller så. Men men, mammor oroar sig.
hade dock inte pallat med att gå och titta på just BRÖLLOPSklänningar med henne pga detta, som ni säkert förstår. Vem vill prova sådana med någon som tycker att man ska köpa en vanlig klänning som man kan ha när man går på fest sen.
jag använder ju ALDRIG klänning, eller ens kjol. Går alltid i byxor så jag hade ju inte använt den ändå! ;)
Själv har hon gift sig två ggr. Den ena gången gifte hon sig i en röd klänning m vita prickar på typ, inga speciella smycken eller nånting, en enkel mottagning, bara familj, hos min farmor!
Andra gången gifte hon sig i en vacker, gul klänning i matt siden typ, mkt klassisk och jättevacker och med en fin brudbukett förvisso coh lite sjyssta smycken. (hon har mkt god smak) och en fest med vänner och familj hemma, underbar mat och jättemysigt men inte ett dugg stort och pampigt och det är väl lite granna så VI vill ha det. Men det tycker hon är extravagant och HELT onödigt!
Jaja hon förstår det helt enkelt inte utan tycker vi måste rätta munnen efter matsäcken.
(hehe det är säkert helt rätt tänkt, men just i detta så tänker vi inte göra det. Så lever vi ALLTID annars, så med bröllopet ska det f..n inte snålas).
Någon annan som har irriterande åsikter omkring sig ;)