Puuuhhh vad ni har skrivit flickor... :)
Kommer tillbax ikväll med lite kommentarer till var och en för jag har typ redan glömt vad jag läst.
vilken jä..la dag. Upp skittidigt, till dagis/skola m barnen, hem, måla färdigt en vägg, upp m sista tapetvåden i köket, röja båda sovrummen, fixa, städa som en galning, röja undan all smutstvätt, polish på parketten, gömma undan all skit som ej skulle synas, styla LIIIITE och sen kom mäklaren för att kolla lägenheten...
Är nöjd med hans bedömning. Den lägenheten som såldes på området (den som slutade på 1.385 000 kr) lades ut för 925.000 och samma mäklarfirma, den vi anlitat, lägger ut vår för 950.000 för att den är finare, fräschare och mer renoverad :)
Nu hänger mycket på hur snyggt vi lyckas göra här. Daniel har ringt banken idag och vi får ett extralån på 35.000 (YES)så att vi kan fixa de sista inredningsdetaljerna i hallen (nya trösklar, dörrhandtag) och lite fler saker till badrummet, en badkarsfront, toalettpappershållare, handdukskrokar, lite snygga handdukar, v-rumsmatta, matta i barnens sovrum, en gardin i köket (funderar på en helt rak kappa).
Sedan det viktigaste av allt... Nya sängar till oss allihop!
Mäklarn undrade nog var sjutton VI föräldrar sover, haha...
Vi har ett sovrum med en våningssäng och en spjälsäng och ett rum med endast en spjälsäng för Daniel sover med de två äldsta och jag sover i soffan (enda stället jag kan ligga pga mina fogar :( ) så det gäller att jag verkligen provligger sängar länge, för att känna i fogarna om det ens går! Vi har köpt två sängar tidigare som vi fick sälja för jag kan helt enkelt inte ligga i dem, det gör så otroligt ont! :(
men nu till det roliga :) (förutom att det nu är glänsande rent här hemma och en riktig njutning att vara här *asg*).
Vi har ju blivit inbjudna att få komma till vårt nya radhus, gå in och mäta, titta och fotografera idag :) Kl.16.30 ska vi vara där och bli insläppta. Är ju bara 2 månader och 3 veckor kvar till inflytt, iiiiihhhh :)
Innerväggar och trappa och sånt är uppe, men jag vet inte om kakel och klinkers är insatta i badrummen?? Jag vet att tapeter inte är uppsatta ännu men det ska bli så häftigt att få gå in, att få gå upp för trappan, gå in i rummen, se hur stora de är, mäta lite, tänka ut hur man ska möblera osv :) Undrar om de satt upp köksbänkar oc sånt???? eller om vår valnötsskiva som vi ska ha har kommit så man får titta på den.
Materialet ligger nog nämligen i själva huset så man kan ju kolla på grejorna där :)
Jag ska lägga in foton i kväll och lägga ut i min blogg om ni vill titta, fniss... Sånt här är ju så spännande, det känns som julafton för mig!
Ååååhhh vad jag hoppas att vi får riktigt jä..la mkt för vår lägenhet :) Det kommer ju att betala bröllopet lixom!!! :)
ni måste HÅLLA TUMMARNA stenhårt sen när budgivningen går igång!!! :)