Inlägg från: pruppa |Visa alla inlägg
  • pruppa

30 juni 2007 - Ny tråd!

hej tjejer!
    nu har jag hittat hit
    bättre sent än aldrig
    nu kan gubben andas ut, maten är beställd!
    o igår beställde gubben öl, whiskey o baileys från tyskland, en kompis skulle dit så han får ta med sig hem åt oss!
    vinet är redan inköpt!

vi har fortfarande inte hört nåt från prästen... hummm....

nu ska vi ut o segla återkommer i morgon
    trevlig helg!

• pruppa

jag måste vara vansinig,
    har idag tackat nej till ett bidrag till bröllopet. nej till 5000:-, det är inte varje dag man tackar nej till den summan!
    svärmor vill promt ge oss det, men vi klarar oss utan dom pengarna o vi vet att dom faktiskt behöver pengarna mer själv.

har också tränat idag, käkmusklerna genom att äta bullar

• pruppa

vi har gjort vårt monogram nu,
    blev i celtic stil o jätte fint!
    ska ha det på engångskamerorna o vinflaskorna!
    har alla redan pratat med prästen???
    har vår inte hört av sig i veckan får vi väl ringa o efterlysa henne!

• pruppa

öva???
    trodde inte man gjorde det i svenska kyrkor. har aldrig hört talas om det förut, är det fler som här som övar?

vi kommer inte ha nån solist då jag tycker det blir för långrandigt då vi även har dop, men annars hade vi valt du är allt med shirley clamp!

• pruppa

min ring kaos har fortsatt idag.
    dom ringde från guldbutiken idag o sa att min ring kommit men att guldsmeden tagit ut ringen istället för in... suck!
    men att hon hade två i ½ storlek mindre än jag beställt, så jag skulle in o prova om ringen för att se om den skulle passa!
    väl där så tar hon fram en ring som inte är min, fast dom påstår det... dom har alltså skickat iväg fel ring!
    men min ring fans inne tyvärr i ½ storlek för stort men det skulle vi ordna sen, nu är den iväg skickad för gravering o den ska hämtas nästa vecka!
    vågar inte chansa på att få tag på rätt storlek för då har jag väl den inte före bröllopet. bestälde ju ringen för 2 måndader sen... suck suck!
    visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag körde med det första

gjorde provuppsättningen i går, kommer bli kanon, nu ska jag bara övningssminka mig o se fall man minns hur man gjorde!

• pruppa

ja i går blev vi hipp/sexade!
    på våran 1 åriga förlovningsdag!
    o det kunde inte bivit bättre, jag förstår inte alls grejen med att springa runt o sälja kyssar i nån fånig utstyrsel o det hade dom ju tagit fasta på så det slapp vi.
    Då vi o tre av våra närmsta vänner har riktigt små barn som man inte gärna lämnar ifrån sig o dom andra vännerna har också har barn, fast något större, så hade vi en mys dag med grillning o femkamp hemma hos ett par av vännerna o alla barnen va med!
    meningen va att vi skulle komma dit o bli överaskade av alla men då vi alltid är ute i god tid så kom vi sammtidigt som alla andra fast vi förstod ju vad som va på gång!
    jag o gubben fick måla en varsin tavla där vi skulle måla va vi betyder o vem vi är för varann, typ... jätte kul grej med gud så svårt!
    får väl se varandras tavlor på bröllopet kan jag tänka.
    kul med tanke på att alla våra gäster gemensamt ska få måla en tavla åt oss på bröllopet, blir många fina konstvek här hemma sen

• pruppa

jag börjar få panik
    tror att jag missat nåt, men enligt cheklistan så har jag stenkoll!
    gluttar in i garderoben varje dag nu o bara längtar tills jag ska få sätta på mig klänningen!
    drömde i natt att jag försov mig till håruppsättningen så jag fick fixa håret själv, men det va väl kanske det minsta problemet som kan komma att dyka upp på den stora dagen
    ja vi får ta till alla husknep vi kan komma på så vi inte blir sjuka,
    längtar o fasar nu!

• pruppa

maria070630
    hoppas det löser sig med klänningen!
    inge roligt alls!

jag har precis bakat klart tårtorna till bröllopet, chokladmousse tårtor,så nu är dom inpaketerade o infrysta. o bullar o kakor baka vi i söndags, utan att det va meningen så blev det choklad i allt utom bullarna, så vår fika består av en massa goda choklad delikatesser, hoppas gästerna gillar choklad

• pruppa

nu känner jag bara att jag vill ge upp... gahh...
    för det första så har prästen fortfarande inte hört av sig, ringde pastoratet o fick hennes nr iallafall, o då säger hon på pasto. att om det regnar är vi inbokade i en annan kyrka än den vi tillhör, för vaktmästaren hade pratat med oss "o så ville vi göra"...NÄÄÄÄ skulle inte tro det.(får den kyrka vi vill vid dåligt väder nu) o så va vi upp skrivna på att hyra en lokal som jag avbokade redan i februari... NOLL KOLL!

sen fortsätter ring kaoset ytterligare,
    ringde till albrektsguld för att se om ringen kommit in som dom sagt, men nä..
    o tjejen kan inte äns hitta min bestälning i pärmen...gahhhh...
    hon som haft hand om mig skulle ringa under dagen så får vi se om jag är vigselring lös så här en vecka före bröllopet!

TREVLIG MIDSOMMAR TJEJER,
    NU DRAR JAG TILL SKÄRGÅRDEN O SEGLAR
    (I REGNET)

• pruppa

haha.. nu ringde dom, ringen finns för avhämtning!
    hoppas bara det är rätt ring nu!

• pruppa

*gahaaa*
    va irri jag är på vår präst!
    hon har ju inte hört av sig o igår fick jag inte tag på henne men i morse...¨
    o va säger hon om att hon inte hört av sig, jo "hon är inte i tjänst än, hon börjar tillhelgen"
    ursäckta????
    ska träffas i morgon em, har klämt in henne, man har ju inte nåt annat att göra så här sista veckan!

• pruppa

vickstr - vi tänkte först inte ha festprogram, men har gjort ett ändå!
    utan sånger men med lite skojiga texter,tex. barns tankar om äktenskap, lite info om vårt gemensamma liv, ett korsord om oss, gäst info! tänkte att det kan va kul att ha nåt att läsa!

vi träffa prästen i går äntligen!
    känns inte så himlans bra men vi blir gifta o det är huvudsaken!
    nu ska vi strax åka till lokalen o börja pynta den!

om 2 dagar sitter man hos frissan...
    har inte greppat detta än men nervositeten kommer på lördag om inte innan!

• pruppa

nu är det nära tjejer...
    hoppas alla hinner med allt o att vår stora dag blir aldeles underbar,
    trotts att vädret inte verkar bli så himlans toppen!

• pruppa

nu är det inte långt kvar
    har gjort min brudbukett nyss, o bordsdekorationerna blev riktigt nöjd!
    hoppas vädergudara ändrar sig under natten!
    lycka till alla brudar!

• pruppa

hej alla fruar!

även vi hade en toppen dag, men regnet gjorde så vi fick ta vigseln i kykan istället för ruinen.
    vi fotades i små dugg men regn i kronan betyder ju tur o mycket pengar i äktenskapet så!
    vädret va kalas på em o kvälle o festen va kanon!
    har redan fått bilderna på mail med bilder från fotografeno dom va kanon!
    ordnar lite bilder senare på fl!

härligt att se att fler hade en toppen dag!

• pruppa

mrsS - hoppas bilderna va bra!
    vi fick också våra i går, o dom va kanon, fotografen ville t.o.m ha dom på sin hemsida så vi fick köpa en cd med högupplösta bilder för ett vrak pris

fick papper hem om mitt namnbyte idag, coolt!

• pruppa

har hämtat ut mitt nya körkort, nu är det på riktigta att jag bytt efternamn.

vi skicka tack korten redan förra veckan, men upp till 3 månader ungefär tycker jag att det är ok att vänta!
    nu väntar vi på vår kanvas, men fotografen är på semester men skulle ändå komma o lämna den till helgen
    - det är vad jag kallar bra service!

• pruppa

jag håller helt med Mrs Cykel!

vi firade 10 år tillsammans förra veckan o gick ut o åt utan barn, första ensamma middagen som gifta... häftigt!
    fast än så skriver jag fel namn då o då, när ska man vänja sig

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!