Inlägg från: Edsbybrud |Visa alla inlägg
  • Edsbybrud

30 juni 2007 - Ny tråd!

Jaha vad kul att läsa att det var fler som blev tagen i går. Själv är jag oerhört seg idag. Har legat i skuggan och flämtat mest hela dagen... men kul varé Jag kände ju på mig det trots att vi hade ett dop på dagen och sen ett 40-års kalas på kvällen. Fanns ju inte så många helger kvar än denna.....
    Dom kom och hämtade mig strax efter dopfikat med hela min m2bs släkt. Dom var 6 stycken utklädda till spöken så det vart lite ramaskri från barnen när dom kom travandes ur skogen. När jag lyckats komma på vilka dom var bar det av mot okända mål. Vi stannade på vägen och åt en sen lunch i det gröna efter vägen. Champange och grejer... Jättemysigt! Sen efter en timmes åkning hamna vi på en Relax o SPA anläggning som var hur mysig som helst. Mycket ljus, cider, frukt och godis där inne. Jag fick ansiktsbehandling och vi badade bubbelbad och ångbasta m.m. Dom klädde upp mig i en fin plisserad kjol och en gräslig blus. Sminka sig fick man inte heller göra själv en dag som denna. Senare vart det iaf en jättegod middag på en uteservering i solen. Där vart vi kvar och lyssnade på ett kanonbra coverband. Jag vart ju givetvis uppropad på scenen och fick upp och sjunga..... Det var väl det enda pinsamma som hände och till råga på allt så finns det på video.... Kom hem i natt någon gång och hittade min m2b sittande utanför sovande i våra trädgårdsmöbler. Han hade varit på svensexa och han hade ingen nyckel. Killarna hade hämtat honom också på dopet strax efter mig. Det hade jag ingen aning om.... Stupade i säng båda två efter en kanondag! Tänk vilka underbara vänner man har

Nu känns det som det är läggdags snart igen... Är så trött idag! God Natt

• Edsbybrud

Jag har haft mailkontakt med vår präst ett tag nu. Fick nog ett personligt handskrivet brev med förslag på datum som hon tyckte vi kunde öva. Det vart den 26 juni så det blir verkligen i sista minuten tycker jag. Hon kunde tydligen inte tidigare eftersom hon var på kurs. Jag har tagit reda på det jag vill per mail av henne iaf så det ska nog bara vara och träna på själva akten kvar tills dess..... Va spännande det ska bli!
    Vi ska ha en tjej som sjunger Aldrig ska jag sluta älska dig och Det vackraste....
    Annars känner jag mig lugn just nu. Har jättemycket och göra kvar, men det går ju inte att göra allt klart flera veckor i förväg heller. Mycket som helt enkelt måste fixas i sista minuten så det blir väl panik innan det är klart iaf..... Huvudsaken man säger JA vid rätt tillfälle så ordnar sig nog resten sen tror jag.... Ni andra då har ni mycket kvar? Har jag glömt något tro?

• Edsbybrud

Smurfa Gbg>> Känns inte som jag har järnkoll alla gånger fast jag vill gärna ha det.... Nu har jag iaf lyckats skrivit in alla gäster och fått till bordsplaceringen med BT´s verktyg. Det är ju kanonbra att använda sig av.... Nu är det bara att skriva ut på ett stort (A2?) papper och sätta upp i foajen vid festlokalen. Men skriver inte ut det heller fören fredagen före för det hinner säkert ändra sig...

Kan nog inte skriva vad jag köpt åt min m2b i morgongåva här eftersom jag tror att han är här inne och läser ibland....
    Jag tror faktiskt att han köpt någonting åt mig också eftersom vi pratade om det där med morgongåva på tidigt stadium. Han läste då ganska snart att "det var vanligt att kvinnan numera också gav sin man en morgongåva" och det påpeka han en och annan gång för mig också, så jag inte skulle glömma bort det....

Miss Cykel är så nyfiken hur det gick för dig idag?

Nu ska jag krypa ner snart och säkert återigen drömma om denna stora dag och alla förberedelser... Fler som drömmer?

• Edsbybrud

Jaha nu är det 2 veckor kvar tills allt är över.... Den stora dagen som vi alla här väntar på. Det är det som jag kan känna är lite små sorgligt.... Det är ju den här tiden före som är lite små mysig med allt planerade och alla förväntningar. Vad ska vi göra om 2 veckor då när vi inte ska planera för bröllop... ??? Nej usch vad sentimental jag är... Det är väl då det nya livet som fru börjar!!

Just nu sitter jag och pillar med festprogramet. Vigselprogramet är klart! Jag håller på att leta runt efter lämpliga sånger att ha med. Har hittat några, men skulle haft tag på fler. Vill inte ha rena rama snappsvisorna utan lite mysiga allsånger.... Våran toastemadame tycker helt klart att vi skulle ha allsånger att fylla ut med utifall vi får lite att göra under middagen. Man har ju ingen aning om hur många som tänker hålla tal, sjunga och spexa. Hur tänker ni göra för att festen inte ska bli stel och långtråkig? Tror ge och för sig inte att våra gäster ser till att det blir så, men utifall... Man måste ju ta det säkra före det osäkra och gardera sig...
    Är ett evigt pillande och pysslade i Microsoft Publicher för att få till det, men det blir nog bra när det är färdigt.

Var några som skrivit om sjukdomar som cirkulerar nu... Här har vi magsjuka som är av det värsta slaget har jag hört. Så får bli vitpeppar till frukost dom här 2 veckorna som är kvar. För något sådant vill man ju inte drabbas av...

Nej så här blir inga barn gjorda... Kram på er allihopa!!

• Edsbybrud

För min del blir det också ett stående A4, men jag har bara traditionella saker i dagsläget. Skulle också vilja komma på något nytt och roligt.... Kommer ni på nå kan ni höra av er

Sen var det där med solbrännansom skulle ha bättrats på. Får se hur det blir i helgen? Den här veckan jobbar jag, men nästa vecka då ska jag bara njuta inför det som komma skall...

Börjar faktiskt bli riktigt nervös nu. Jag är mest nervös tror jag över att allt ska klaffa hela dagen. Att gästerna ska ha roligt och inte vilja åka hem bara dom kommer på vår fest. Ja ni undrar vad vi skrattar mest åt i det här forumet när allt är över...

• Edsbybrud

Jaha nu har man vaknat tidigt och ligger o funderar. Lika bra att kliva upp....

Just nu funderar jag på bordsplaceringen som har ballat ur lite eftersom en av mina bästa kompisar har fått barn i går. Tvillingar dessutom varav en vägde 1250 och måste därmed tacka nej. Skulle inte ha förren 7 augusti så hon lovade tidigare att knipa... Sen har en person till ev tackat nej beroende på hur han mår efter ett sjukhusbesök på fredagen. Giltiga anledningar helt klart men då hamnar ju människor bredvid varandra som inte blir så bra. Tror jag lägger det där på hyllan till torsdag kväll och gör om det hela då. Ska ju inte trycka programmen fören på fredag.... *suck*

En till sak jag kom på nu på morgonen var det här med drinkar i baren. Ska ju ha en bar med drinkar till självkostnadspris. Har ett ganska litet utbud av sorter, men vad sjutton ska man blanda till av detta? Vi har en bartender men vi måste nog skriva i hop en lista på vanliga drinkar. Har ni några förslag?

Välkomstdrinken är en till sak jag legat och funderat över..... Hur mycket blandar man till? Har kollat att det är ca 80 pers som dricker alkohol (tror jag... ) och det går ca 1 dl i varje champangeglas. Hur mycket dricker folk som välkomstdrink? Backar man på sånt? Kanske beror på vädret?

Det är också en av sakerna jag funderat på.... Vädret.... vad sjutton blir det för väder. Blir det varmt kommer det att gå mängder med dricka. Blir det kallt, regnigt och ruggigt går det åt varma drycker eller?

Ja ni snacka om att man kan grubbla sig tokig på vissa småsaker.... Är det någon som känner igen sig?

Nej nu ska jag gå ut i solen innan det är dax att börja midsommarfirandet på allvar! Kram på er!!

• Edsbybrud

Hoppas ni hade en bra midsommarafton. Här var det så bra som det kunde bli hela dagen. Inte ett moln så långt ögat kan se.....

Precis sån´t väder som jag vill ha nästa lördag. Bara att hålla tummarna för alla här då. Sol i hela landet vore bäst känns det som.

Perkan>>Vad för godis ska du lägga i dom? *nyfiken* Vi håller också på och funderar fram och tillbaka på det där om små påsar vid varje plats med något inuti, men har inte kommit på något bra. Skulle vara kul att hitta på något anorlunda.

Är det någon mer än jag här som tänker stanna upp i kyrkgången vid min mor och svärmor och ge dom en blomma ur brudbuketten? Jag läste det här i någon tråd och tyckte det var en fin och gullig gest så den tog jag fasta på. Blomsterhandeln ska lägga med två lösa rosor utanför buketten, så jag lätt kan ge dom.

Idag i övrigt har jag inte gjort något åt bröllopsplaneringen. Måste ha en vilodag i bland. I morgon ska jag nog fila lite på festprogrammet igen... Känns som det aldrig blir klar någon gång...

• Edsbybrud

Ååh vad ni har hunnit med tjejer....

Vi har också gjort en hel del på listan idag och i går.... Har idag gemensamt storstädat hela huset och bytt gardiner o.s.v. Känns så skönt att ha det rent och snyggt omkring sig när man vet att man har en fortsatt hektiskt vecka framför oss.
    Har också varit och handlat alla tillbehör till baren, snacks, ljus, ispåsar + allt möjligt annat m.m.
    Har även också börjat på med inköp av presenterna till solisten, värdpar och toastemadame.

Var meningen att min m2b och min bror skulle åka till Tyskland och fylla på förrådet med det som fattades inför bröllopet i söndags. En hel del vart stulet på vägen hem förra gången dom var dit i ett securitas bevakat P-hus i Göteborg. Alla likörer, konjaken samt en whiskey sort fick dom med sig.... Blev antagligen ertappad eftersom dom lämna alla vodka, öl, cider och massa annat som tur var. Hur som helst så ställde dom in, så vi var i väg idag på Systembolaget också och handlade det som fattades.
    I kväll har min m2b:s pyssliga små syrror (10 och 12 år) varit här och hjälpt mig att göra gulliga knyten i lila glanspapper med godis i, som vi ska lägga vid varje tallrik.

I morgon jobbar min m2b och då blir det noppning och färgning av ögonfransar och bryn. Ska lämna in våra ringar för putsning och gravering också. Sen ska jag sitta hemma och pyssla lite framför datorn. Har några skyltar att skriva m.m. I morgon kväll blir det träff i kyrkan med prästen, så då får vi väl "öva" lite grann på det som komma skall.

Klänningen, Fracken, ringen, blommorna, vigeselprogram, festprogram inkl. borsplacering är klar. Är det nå mer tro?

Ja nu bara rullar det på tjejer så är vi där.... Nu börjar det pirra på allvar...

• Edsbybrud

Jaha tjejer nu sitter man här och idag ska jag försöka njuta lite av tillvaron.
    Ska åka till festlokalen och duka på em, men det är vi många som hjälper till med så det ska inte behöva ta så lång tid.

I går hade jag min kaos dag känns det som. Hade inte ens tid att gå in och läsa eller skriva här. Det var så mycket småsaker som skulle göras. Villken tid allt tar när man är stressad och stirrig samtidigt har man svärmor här med sin nya "pojkvän" som man ska hinna vara lite social med.
    Sen mitt upp i allt ringer vår bartender och säger att hon är sjuk. Hon som var en kanontjej och som jobbat som bartender tidigare. Nu har vi iaf lyckats hitta en ny som inte alls är lika självgående som hon känns det som. Hoppas han kommer till festlokalen i dag när vi dukar, så han kan få lite direktiv hur vi vill ha det med allting runt omkring baren.

Nu ska jag gå ner och läsa tidningen och äta lite frukost alldeles själv. Dom andra sover än så jag smyger omkring.....

Om jag inte hinner in här något mer så får det bli ett stort LYCKA TILL på lördag! Hoppas vädergudarna är med oss i hela landet.... Nästa gång vi ses är vi fruar...

Kram på er!!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!