• A&R

30 juni 2007 - Ny tråd!

Idag har mina arbetskamrater grundlurat mig!!! Fattade inget om varför de hade så bråttom att vi skulle sluta, och om jag var färdig, tills de satte på mig en rosa prinsesskrona och drog iväg med mig! Så det blev tipspromenad, grillat, presenter och massor med prat och skratt. Helt underbart! Och... jag fattar fortfarande inte hur 15 personer på jobbet lyckats att planera detta utan att jag fattat något! Är glad att även mina manliga kollegor fick och ville följa med!

• A&R

I flera dagar har min blivande haft i uppdrag att ringa en del samtal, tex om maten, kantorn, fotografen... Och är det gjort? Nähe. Är så trött på detta! Ingenting händer, och jag kan inte göra allt, eftersom jobbet håller på att ta knäcken på mig också! Tur det är semester om mindre än två veckor!!!

• A&R

Efter att ha läst vad ni fått göra, tackar jag mina arbetskamrater för deras möhippa helt utan pinsamheter! De vet att jag inte gillar sådant...
    Hoppas ni haft det bra tjejer!!!

• A&R

Miss Cykel: Jag beklagar verkligen!

Själv så ska jag till frisören idag för att klippa mig, och för konsultation inför håruppsättningen.
    Senare ikväll så ska vi träffa kvinnan som ska laga maten till middagen. Mycket nu!

Håller på med festprogrammet och bordsplaceringen, och det är mycket att tänka på.

Vad gör ni för att inte få en tråkig, stel middag? Vår toastmaster försöker lägga över mycket på oss, vilket jag itne tycker om. Tips på att det inte ska bli stelt?!?

• A&R

Så, nu är man nyklippt inför uppsättningen, och vet hur jag vill ha håret. Frisören verkade nöjd.
    Och, maten är bestämd nu. Känns jätteskönt!

Håller på med vigselprogram, festhäfte, placeringskort och bordsplacering. Jagar dessutom på sambon om kantor och fotograf. Det går framåt här, men långsamt...
    Jo, jag har lämnat in om efternamnsbyte också idag!

• A&R

Vi vet fortfarande inte om vår solist kan ställa upp, eftersom han är förkyld. Jag hoppas att ha kan eftersom det är en av mina bästa vänner!

Har nu packat för min andra möhippa nu. Mina elever har hela tiden sagt sedan de fått reda på att vi skulle gifta oss att de ville hålla möhippa för mig. Så... imorgon är det den årliga förnedringen, dvs personalen mot 6:an i brännboll. Jag kommer att vara brudklädd, och sedan får vi se vad de hittar på!

• A&R

Jo, förresten... Idag har jag beställt blommor till kyrkan och festlokalen, och bokat tid för sminkning. Det hade jag itne haft någon tanke på innan... *ler* Märks hur mycket sådant jag sysslar med!

• A&R

Nu har vi äntligen fått tag i kantorn, och bokat tid med honom. Jag har slutprovning av klänningen på fredag, prästen ska vi träffa igen på tisdag, fotografen ringer på söndag för att boka tid för samtal om bilderna...

Så, ja, det går framåt, men ibland lite för långsamt!

Imorgon är det skolavslutning, och det ska bli jätteskönt!!! Tackar att jag orkat genom denna terminen... Jobbar sista dagen på tisdag eller onsdag nästa vecka. Sedan är det semester!

Och... elevernas möhippa gick bra. Vi förnedrade dem genom att vinna brännbollsmatchen. Det trodde jag aldrig!

• A&R

Hade en kompis som ringde idag och frågade om jag är nervös inför bröllopet, och han påminde mig om att det bara är 13 dagar kvar. Jag var inte nervös, men när vi pratat klart så märkte jag att jag blev det... Dumma honom!!! Tror jag ska se till att det är han så får ta hand om mina nerver den stora dagen!

• A&R

Idag har jag haft min första semesterdag, och det har varit underbart! Slutade med att jag sovit på soffan ett tag i eftermiddag...
    Denna veckan känns det som det är möten varje kväll, och att mycket saker måste bli färdiga. Äntligen har sambon vaknat till i planeringen, men tycker att jag avanserar för mycket. Så trött jag blir på den kommentaren!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!