Inlägg från: hemligt, HA |Visa alla inlägg
  • hemligt, HA

30 juni 2007 - Ny tråd!

Svettas över bordsplacering, konstigt att det ska vara så svårt trots att det bara är 32 stycken. Det blir en hel del att ta hänsyn till. Kommer ha en kort, kort beskrivning om gästerna typ, stickande körsångare, tågpendlande hobbyryttare.
    Sen har veckan varit lite upp och ner. Frissan ringde och sa att hon hade dubbelbokat (Jag bokade i februari! Jag lyckades lösa det hela men inga fler såna här överraskningar.
    Plats för fotograferingen är hittad.
    Mannens kläder klara.
    Resturangen är besökt och där är planering inkl vin val gjort.
    Har lyckats bestämma mig ang blommor.
    Ringen blev äntligen klar och är på gravering. Det kommer stå datum och Ad extremum, vilket är passande efter 18 års fölovning.
    Det känns greppbart nu men tiden går fort.

• hemligt, HA

Miss Cyckel, Fiskekrogen!!!

Nu börjar det kännas, fy jag byter efternamn om 15 dagar! Blandat, från ett långt ovanligt till ett kort lättstavat ovanligt. Trodde inte det skulle kännas så jobbigt som det gör just nu.

Annars börjar allt ta form, känner mig stressad för själva dagen. Vi fotar här hemma 7 mil från Göteborg. Många tänk om vi missar det eller det. Håller på att bli galen på logistiken. Hur vi ska ta oss ner till GBG, 5 personer, en kan köra men fixar inte GBG = uteslutet. Jag och M2B fortsätter själva sen och bilen kan knappast stå i centrala GBG i flera dagar. Mardrömmar för mindre.
    Mina naglar har jag varit mindre duktig med och försört helt (ogräs utan handskar) är hel nojjig över dessa. Har ej fått tag på hon som skulle bara "fixa lite" på en kvart eller så. Nu krävs flera timmar.

Jag börjar få Bröllopsnerver.

• hemligt, HA

Mina program syr jag ihop med satinband. Jag är faktist kanonnöjd med hela resultatet av programen.
    Är nu helt klar (tror jag) med allt som inte kan göras innan dagen D. Nästa vecka är det semester hoppas jag får sola och bada lite samt träna hund, tiden skall finnas.
    Det jag oroar mig mest är dagen Ds tidsprogram jag blir dö stressad bara av att tänka på allt som ska klaffa. Här finns mina mardrömmar.

• hemligt, HA

Bröllopsnervträsket är det då man inte sover hela nätter, vaknar sen kan man inte somna om pga huvudet går på högvarv. Man är lite lätt illamående hela tiden, och magen man önskade var platt står som en spärrballong och magkatarren kommer krypande. Att ha en tanke i huvudet är omöjligt det är rena virvelvinden där inne.
    Jag ha fått börja ha ett A4 block och skriva ner allt i som jag kommer på.Inget funkar.
    Frissan som ska fixa håret, ligger i 40 graders feber, Hoppas hon repar sig. Hon skulle ha klippt mina pojkar idag. Dom höll jag på och glömma bort totalt. Men börjar få lite grepp om vad dom behöver.
    Sen måste jag packa oxå. Vi åker ju iväg direkt efter middagen. Vilket har inneburit en himla massa jobb med bilar hit och dit. Jag hade grepp, nu är det kaos (ivarje fall i huvudet).
    Mardrömmar om klänningen, den blir inte smickrande med en svullen mage. Känns som jag lagt på mig 3-4 kilon runt magen. Samlar en himla massa vatten i kroppen oxå. Funderar på att sticka iväg och fixa en klänning i reserv om jag inte lyckas driva ut allt vatten ut kroppen. Ahhh, jag trodde inte jag skulle oja mig så här.
    Vad är vattendrivande med snabb effekt?

• hemligt, HA

Jaa, morden kommer ikväll. Ska fixa lite med mina gästgåvor då.
    Inga tips ang vatten i kroppen?

• hemligt, HA

Önskar att jag hamnar i det coolaläget igen. Vad jag vet att lördagen kommer ge mig är en underbar upplevelse, en fantastisk man (som jag just nu är irreterad på) och många skratt.
    Vägen dit just nu är lite hispig, fast jag tycker det är starkt att inse det faktumet själv!

• hemligt, HA

Te66an,
    Se till att ta dom där pauserna som hon får lov och "klänga" läs en bok etc. Sen anser jag att febern behövs för att bli frisk. Ge henne febernedsättande när hon behöver det inte pga termometern visar feber, lita på dig själv. Nästa steg är massor av avslagen riktig cocacola, socker och salt balansen. som grädde på moset isglass dvs allt med vätska i.
    Ta stunderna att vara en mysig mamma som stoppar om sjuklingen vänligt och bestämt så går resten som ....
    Ps.livserfarenhet

• hemligt, HA

Jag gör allt i slowmotion, borde packa. En massa små saker kvar bara. Naglarna gör jag imorgon em. Det är det sista innan lördagens härligheter. Blev hippad igår och är lite bakis, trots världens gulligaste och snällaste hippa.

• hemligt, HA

Jag är nervös över vädret.
    Jag vill ha uppehåll men det verkar inte bli så. Köpa paraplyer och mer "varmare" kläder till tonåringarna. Shit

• hemligt, HA

Hua,
    här gör vi lunchen till imorgon med VÄRLDENSsnyggaste naglar, så nöjd!
    Uppehåll är och vänta. Fotografen har underbara ideer, samt lyssnar på våra tokiga.Fotograferingen är min akilleshäl, resten är ju bara och säga ja till!

• hemligt, HA

Visst är livet fantastiskt!!
    Jag skrattar lite just nu som min gamla blivande polerar naglar etc.
    Tror att jag ska ta mig en Wiskey till, sen...
    Goodnight sweethearts Goooodnight!
    Sweet dreams.

• hemligt, HA

Oj nu är jag inte hemlig längre.

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!