Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

30 juni 2007 - Ny tråd!

Det där låter verkligen jobbigt med en flytt mitt upp i allt, men kul precis som du säger och det är väl det som får dig att fortsätta. Jag har lagt allt runt omkring på is. Känns inte som jag har lust med någonting annat än bröllop just nu. Känns som man "äter, sover och skiter bröllop" just nu... Övriga livet får vi väl ta tag i efter den 30:e....

I går så hämtade vi ringen och den vart kanonfin. Senare passade jag även på att gå tillbaka till guldsmeden och köpa en morgongåva till min m2b. Är det någon mer som köpt morgongåva eller vill ni bara ha en morgongåva?

Min m2b var även i går och slutprovade sin frack. Den var perfekt så nu är det bara att åka dit och klä på sig den 30:e sa han, och han lät nöjd, så då är en börda borta från mina axlar. Tänk att jag har så svårt att lägga över saker på andra och lite på att det blir gjort..... Fler som känner som jag?

Senare så satte vi oss vid köksbordet och spred ut små lappar med 104 namn på och fick efter många om och men till våran bordspacering. Det var inte bara det kom jag på.... Drömde sen om den i natt....

Vigselprogramet och Festprogrammet är så gott som klart nu, men ska inte tryckas fören på fredagen före i varje fall.

Ska till blomsterhandeln och göra den slutliga beställningen av brudbuketten någon dag till veckan.

I helgen blir det slutprovning av min klänning hos sömmerskan. Samt en träff med alla inblandade för att prata i hop oss ordentligt så att allt flyter på under dagen.

Jaha var det nå mer tro? Usch vad hispig jag är samtidigt som jag är kanonlugn och tycker att jag har koll på det mesta... Det här ska verkligen bli kul tjejer!! )

• Bröllopstokiig

Ja varför inte kasta pärlsocker..... Vet inte varför man just kastar ris? Är väl något gamalt skrock med det också kanske.... Jag har iaf prata med prästen om det fick kastas ris utanför den kyrkan, och det var då okej sa hon. Jag har nämligen hört att det är förbjudet på en del ställen.

Ja det är en hel del folk som frågar dagarna i ända. Man kan ju bli tokig för mindre.... Det är kanske därför man inte är nå nervös för alla bara tjatar...

Det där med att folk blir sur för att dom inte är bjuden är ju inte klokt. Hur kan man bli det? Det kan inte jag förstå iaf....

I kväll är det först möte med cateringsfirman, servitriser och bartender för att finjustera schemat. Sen ska jag till hårfrissan för att färga och klippa mig.

Nu närmar det sig verkligen med stormsteg.....

• Bröllopstokiig

Perkan

Jag ville också ha med något som skiljer sig i vårt häfte och jag gjorde en sida som heter det här lärde vi oss på vår svensexa/ möhippor och så listade jag lite kul grejer typ ; de säljer inte fjolårets jul nr av fib. aktuellt på pressbyrån ( min m2b skulle gå dit och fråga..) , det är gratis att åka i rulltrappan på Nyckeln osv... sista punkten blev typ " .att vi har så många vänner som ställt upp och gjort dessa dagar fantastiskt roliga osv...

det tycker jag var roligt..

• Bröllopstokiig

Helt okej att skriva av sig tycker jag.... Man kan bli tokig i bland. Ååh just den där kommentaren med lite alkohol i sig. Älskling du behöver inte stressa upp dig... typ...

Jag har en m2b annars som stressar upp sig över småsaker som ska göras, och inför det här med bröllopet är han inte alls stressad tycker jag det verkar som. Litar antaglien på mig till 100%. Jag har lagt över mycket på värden, värdinnan och toastmadamen men det är en hel del att göra ändå som ni vet......

Han har iaf fått den fina uppgiften att skriva in alla namnen på gästerna och skriva en kort förklaring vilka gästerna är. Det har han lovat att göra... vi har sagt att vi inte orkar lägga någon energi på att skriva något roligt om allihopa. Sen har jag försökt få honom att sitta med i bland när jag klurat på festprogramet för att han ska fatta att det är en hel del att göra med det. Ska verkligen bli kul att se när han får till det där med namnen. Ska tryckas nästa fredag så det blir väl torsdag kväll....

Idag jobbar jag sista dagen.... *härligt* Det ska bli skönt att ägna sig på heltid åt bröllopet och även hinna slappna av och förbereda sig mentalt, kanske??

Igår åkte även min bonusson till sin mamma, så nu är det bara VI två fram till bröllopet. Min m2b ska hämta honom på bröllopsdagen för att klä honom och sig själv innan dom kommer och hämtar mig.

Nu börjar vi köra upplopsrakan snart tjejer... Trevlig midsommar!!

• Bröllopstokiig

Jag vet inte heller om jag hinner titta in imorgon och om inte vill jag önska er alla en helt UNDERBAR dag. Håller tummarna för sol i hela landet!

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!