• A&R

30 juni 2007 - Ny tråd!

Min klänning är också en Nixa, men modell 393. Den är i ivory med broderierna i dark ivory. www.nixa.se

Denna veckan har varit hektisk: tisdag var det möte med prästen igen, idag har vi träffat organisten, på söndag träffar vi fotografen...
    Ovanpå detta klurar jag fortfarande på fetshäfte och vigselprogram. Känner mig faktiskt inte stressad över att det inte är klart än, men det kanske kommer.

• A&R

Det känns äntligen som om vi börjar få koll på läget nu! Äntligen! Sambon började sin semester idag, och det har underlättat. Ska till festlokalen imorgon och mäta för att se hur vi ska kunna duka. Har några olika förslag, men vi måste se att det fungerar i lokalen.
    Har fått frågan om nervositet många gånger idag, men faktiskt är det lugnt på den fronten än så länge.
    Smickrade en kompis igår när jag bad honom ta hand om mig på lördag, för han är en av de enda jag känner som kan hålla mig lugn och mina nerver på rätt ställe. För då lär nerverna vara på utsidan av kroppen istället...

• A&R

Har precis kommit hem efter ännu en kidnappning! Är lagom trött och småseg efter att ha fått jaga stan runt med en gurka med gelehallon... Lyckades inte göra av med alla, för det var inte mycket folk i rörelse ikväll. Sedan blev det spa och det var kanonmysigt!
    Skrattade åt sambon som gått runt med min baddräkt i jackfickan i en vecka för detta, och ler lite för att jag lyckades avslöja honom över deras planer.

• A&R

Vår fotograf säger att det får regna VÄLDIGT MYCKET om han inte ska ta bilderna utomhus. Visade bilder som han tagit vid regn, och det märktes inte!
    Kommer även att ta lite bilder i studio.

• A&R

Miss Cykel: Jag beklagar verkligen!

Är konstigt nog inte heller nervös, men det kan bero på att det finns så mycket att fortfarande fixa, så tiden finns inte att bli nervös på.
    Igår kraschade filen med våra placeringskort, så det var bara att börja om igen. *sucka* Men, men, det gick det också. Idag gäller det att bli klar med bordsplacering, gästpresentation och festhäftet. Har just nu tio dukar i tvättmaskinen inför lördag.
    Vad köper man för presenter till tärna och bestman? Tar tacksamt mot förslag!

• A&R

Har nu fått festhäftet klar, så sambons nattlektyr är räddad. Det är han som får korrekturläsa det. Skriver ut det imorgon, liksom vigselprogrammet.
    Bordsplaceringen är klar, liksom placeringskorten.

Det blir massor med klippa, vika och häfta imorgon. Ska kopiera vårt korsord och fixa layouten på tipspromenaden imorgon, och... Jag ska hämta min klänning!!!
    Tror att nerverna kommer när klänningen väl är här, men jag hoppas kunna hålla dem i styr till söndag! Då behöver jag inte dem...

2 dagar kvar!!!

• A&R

Är klar med allt som går att göra klart idag, och det känns underbart!
    Ska bli spännande att se tårtan imorgon som min mamma, med lite hjälp av min blivande, gjort. Gav henne tårtställning, dekorationsblommor och brudpar, och sedan har hon trollat ihop en allergivänlig tårta.

Nerverna är fortfarande i styr, kan inte förstå det!!!

Lycka till imorgon alla Sista-juni-brudar!

• A&R

Vaknade 4.15 imorse av att regnet vräkte ner!!! Tror ni vet vad för tankar som flög i huvudet då. Just nu regnar det också, men ett normalt regn. Hoppas att det slutar under förmiddagen som lovat.

Väntar just nu på min skjuts som ska ta mig först till frissan och sedan till sminkningen... Lite fjärilar finns det just nu, men inga katastrofnerver.

Lycka till nu, som hörs vi som fruar!

• A&R

Då var man gift!
    Det slutade regna under förmiddagen, och vädret höll resten av dagen!!! Fick utomhus fotografering, och några regnstänk på oss fick vi utanför kyrkan, men det betyder bara lycka!!!

Dagen blev helt fantastisk! Hade nerverna i styr utom ett tag precis när jag kom till kyrkan och skulle klä på mig. Lyckades lugna mig genom att sysselsätta mig med de sista genomgångarna innan vigseln.

Återkommer senare!

• A&R

Har fått en del bilder från vigseln nu, och de finns på den här adressen om någon är nyfiken att se dem.
    Hade en helt underbar dag i glada vänner lag!!!

brudparet.ekestadstation.se/

• A&R

Vill också få pappret med namnbytet! Vet just nu inte vad jag heter, eller vad jag ska presentera mig som. *skrattar* Har förvirrat många genom att säga att Fru är det, men vilket efternamn jag har vet jag inte!

Fick bilderna och en dvd från vigseln och festen igår. Har inte hunnit genom alla bilderna än, eftersom det "bara" var 350 stycken. Dvd:n har jag inte tänkt att titta på, ville inte ha bröllopet filmat, men de gjorde det ändå!
    Fotografens bilder dröjer en vecka eller två till, men det gör inte så mycket eftersom vi fått de andra bilderna!

• A&R

Fick mina namnpapper igår, och idag hade vägverket skickat ut papper om nytt körkort. Känns lite konstigt...
    Igår, efter att ha fått pappret från Skatteverket, var första gången jag presenterade mig med mitt nya efternamn! Kändes jätteskumt.
    Min man skrattade när jag berättade att jag betalat något med kort och kom på mig med att skriva mitt gamla efternamn istället för det nya... Över 29 års vanor bryter man inte på några dagar!

• A&R

Tackkorten har vi också väntat lite med, eftersom vi fortfarande väntar på fotografens bilder. Dessutom har jag sett ett bra kort som en släkting tagit, men vi har inte fått den bilden ännu... Har ovanpå allt inte hunnit genom alla 350 bilder vi fått av min mans bror, vilka han tog under dagen och kvällen.
    Vår fotograf lägger ut bild och annons i vår lokala dagstidning, men vi kommer inte att göra mer än så.

• A&R

Vi kommer att göra våra tackkort själva eftersom fotografens kostar alldeles för mycket. Många ställen kan man skriva ut 100 digitala bilder för 99 eller 100 kronor, och det är lätt fixat att komma upp i det antalet. Har bara inte letat upp något bra kort än, eftersom vår nya dator är på lagning igen...

Väntar förtvivlat på fotografens bilder... *sucka* De är inte klara än, men han har sagt att annonsen kommer i tidningen under denna veckan. Bilderna skulle dröja en eller två veckor till... Jädra semestertid!

• A&R

Mrs Cykel
    Känner igen problemet! Ser jag vettig ut på något kort, så gör inte maken det, och tvärtom!
    Men, men... Någonstans ska man väl lyckas hitta den perfekta bilden.

• A&R

Idag hr vi äntligen fått fotografens bilder från bröllopet, och de var fantastiska! Han hade haft strul med framkallningen, för annars har det tagit så lång tid att få dem...

• A&R

Ska jag gifta mig igen, så ska det inte vara med samma man.
    Oj, vad fel det lät, men jag hoppas att ni förstod mig. Gifta sig har jag bara tänkt att göra en gång, men måste jag göra det igen, så ska det vara med någon annan.

• A&R

Lite förvirrad över omändringen här... Finns ni kvar här ändå?

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!