Inlägg från: Miss Cykel |Visa alla inlägg
  • Miss Cykel

30 juni 2007 - Ny tråd!

MrsS: Ånej! I hela landet????!!!!! Grrr...

Nu är jag hemma igen efter en helg i spöregn på Västkusten. Hoppas ni alla hade en bra midsommar.

Nu börjar det ju VERKLIGEN närma sig. Jag drömde om bröllopsdagen i natt - alla möjliga konstiga saker. Jag antar att man får leva med dessa drömmar fram till lördag nu... Allt från att klänningen är trasig till att man har magsjukan. Hm, hoppas att de inte blir sanna bara.

Idag ska jag - förhoppningsvis - hämta ringen! Jag blir galen om den inte är klar!!

Ska alldeles strax maila festprogrammet till tryckeriet också. Nu är det fullt upp!!

Undrar om det är något stort och viktigt man totalt glömt bort?

• Miss Cykel

Vår plan B för fotografering är också studio, men det skulle kännas väldigt trist...

Idag när jag skulle lämna in festprogrammen på tryckning så var deras maskin TRASIG! Den skulle bli lagad på dagen men det blev den INTE!!! GAH!!! Nu får de se till att laga sin maskin snabbt, annars blir jag nervös.

Idag var jag och hämtade ut ringen. Den var fin, men möjligen lite stor. Kanske beror det på att det var spöregn och iskallt och mina händer blev smala. Annars får jag väl ta in den lite.

Vi köpte presenter till "alla" som hjälper oss, solister, toastmadame, värdpar etc. Skönt att det är över iaf.

Imorgon ska jag hämta klänningen. Det ska bli jätteroligt! :)

• Miss Cykel

Jag vet att detta är ett lyxproblem, men det är LITE jobbigt!

Vi gjorde klart bordsplaceringen för ett tag sen. Förra veckan fick vi veta att en gäst ANTAGLIGEN inte kunde komma. Hon har en "central" plats så vi började göra en reservbordsplacering som kunde träda in ifall hon inte kommer. Det slutade med att vi placerade om typ 30 gäster! ;) Jaja, efter lite picklande så gick det.

Nyss fick jag veta att YTTERLIGARE en gäst kanske fått förhinder och inte kan komma. Denna person sitter också på en plats där man inte bara kan låta de två gästerna på sidan om henne sitta bredvid varandra. Nu måste göra om placeringen IGEN!

Behövde bara få gnälla lite så här i slutspurten! :) Jag kommer garanterat inte trycka upp planscherna med placeringen förrän på fredag...

• Miss Cykel

U+M: Håller med. Är inte heller nervös för att gifta mig, men för att stå i rampljuset inför 100 pers en hel dag! :)

Tänkt att vi är PÅ TUR nu! Haha, tycker jag har hängt här på BT så många veckor och bara väntat och väntat! Nu är väntan snart över!!!

Angående fotografering i regn: Även om det går att få fina bilder så skulle jag helst inte vilja se ut som en dränkt katt när jag går in i kyrkan!! ;)

• Miss Cykel

Känner igen det där med nervositet, illamående och allt annat. Dessutom känner jag efter så det känns i princip som att jag håller på att få halsfluss också! Får skärpa mig lite och försöka ta djupa andetag. Lite svårt bara.

Idag har jag iaf hämtat klänningen och tryckt upp festprogrammen. Nu ska de "bara" vikas och häftas ihop. Dessvärre var visst häftapparaten för kort, så jag får använda fantasin. En längre häftapparat kostade 650 kr...

Ett till avhopp från vår gästlista fick vi idag, plus att en som tackat nej nu antagligen ska komma. Ett himla ändrande i bordsplaceringen blir det!!!

Imorgon ska jag hämta ut min Secret Box. Det ska bli väldigt spännande! :) Sen på kvällen ska jag hämta min m2b på Arlanda. Det ska också bli spännande! ;)

Nej, tjejer, se till att ta djupa andetag och försök tänka på något annat. Slappna av ikväll med lite Allsång på Skansen och Morden i Midsummer!! Tänk - om 4 dygn är vi alla fruar och sen är det ingen som kommer att komma ihåg om allt matchade, om festprogrammen var häftade i fel hörn eller om maten var lite bränd. Huvudsaken är att vi har ROLIGT!! :)

• Miss Cykel

Tyvärr vet jag ingenting om det där med vatten ur kroppen. Hoppas att du hittar något som funkar!

Nu ska jag gå och vika 100 festprogram. Jättekul...

• Miss Cykel

torulf: Låter som en skön inställning! Var gifter ni er någonstans?

• Miss Cykel

Vi fick just veta att min m2b:s mormor dog för några timmar sedan. Det är jättetråkigt. Det var ju dessutom bara 2 veckor sen min morfar gick bort och bara 3 månader sen m2b:s morfar lämnade oss. :( Var ska detta sluta?

På ett år har det varit 5 begravningar och ett bröllop för oss. Men bröllop bryter ju sorg sägs det. Hoppas att det stämmer.

• Miss Cykel

Äntligen är festprogrammen tryckta, vikta och häftade! Yippie!! :)

Alla presenter är inhandlade till de som hjälper oss. Köpte dem på Duka, Cervera respektive Village.

Jag känner igen det där med att handla papper på en massa olika håll! Folk måste ju tro att man är galen! ;)

Bordsplaceringen vågar jag inte skriva ut än för jag är rädd att någon hinner bli sjuk eller nåt än... Väntar till fredag tror jag.

Själv är jag nu JÄTTENERVÖS! Usch, jag vill inte vara det! :(

Nu ska jag iväg och färga fransar och bryn, samt hämta ut min Secret Box.

• Miss Cykel

ogift Malin: Angående summor man köper för så varierar det nog. Vi vill inte överdriva det hela, utan ville mer köpa något som var lite speciellt än att köpa dyra saker. Presenterna ligger mellan 150 och 400 kr. Tror det blir bra. :)

Min m2b ska komma hem i natt, men nu är det gasläcka på Heathrow så de har inte lyft än. Blir galen! I värsta fall får jag väl leta upp en ny brudgum lite snabbt! ;)

Jag hämtade min secret box idag och bilderna var jättefina! Ser några gropar i låret på en bild, men annars var de helt ok! :)

Har nu fixat bordsplaceringskorten så kvar att göra är nog mest att fixa planscherna och att NJUTA av den här tiden. Om TRE dygn är vår tid här på BT över! I alla fall som ogifta!

Min "svärmor" och mamma diskuterade idag här hemma vad DE ska sysselsätta sig med efter bröllopet. Om de tycker att de ägnat mkt tid, vad har då JAG gjort? Haha, har ju inte gjort annat i flera veckor ju!

• Miss Cykel

Vickster: Man måste verkligen inte det. Vi har det för att vi ville ha en liten presentation av varje gäst + lite allsånger.

I natt kom min m2b hem. Mysigt. Har dock problem att få honom att vakna, han har jobbat så hårt och har mkt sömn att ta igen... Vi som snart ska iväg och träna på att dansa vals!!

Ikväll ska vi träffa prästen igen för ett riktigt genrep med tärna och marskalk.

Annars tror jag att det mesta är under kontroll. Nu är det bara att be vädergudarna att lägga alla regnskurar smart så man slipper bli dyngsur...

• Miss Cykel

Åh, det snurrar! Snacka om att det är mycket nu!!!! Många saker kan inte göras förrän imorgon (naglar, titta till festlokalen osv). Jag är nervös och stressad!!! Hjälp!

Kanske hinner jag in här en sväng imorgon och/eller på lördag. Annars - LYCKA TILL allihopa!! :)

• Miss Cykel

Fasiken - det ska bli REGN imorgon!!! Vi får hålla tummarna för oss alla i södra Sverige att skurarna blir korta och glesa...

Nu ska vi iväg och träna på valsen och sen är dagen fullbokad.

Jag är såååå nervös!

• Miss Cykel

Håll nu tummarna för vädret! Mycket regn ska tydligen falla över Mälardalen...

Passa på att NJUTA av vår dag!! :)

• Miss Cykel

God natt alla fröknar! Vi hörs för lite skvaller som fruar! KRAM på er alla och tack för en mysig och underhållande nedräkning tillsammans! :)

• Miss Cykel

Vi hade också en helt fantastisk dag!! :)

Det enda negativa jag kan komma på är att det regnade lite under fotograferingen så jag frös och att dagen gick FÖR FORT! Jag vill ha den tillbaka!!!

Åh, jag lever som på moln och allt känns så mysigt! :) På tisdag morgon åker vi två veckor till Sicilien, det ska bli jättemysigt att bara få rå om varandra och slappna av i värmen!

Hoppas att ni alla är lyckliga fruar nu!!!

• Miss Cykel

Visst är det coolt - min MAN!! Wow, känslan är verkligen obeskrivlig!

Nu kom han hem hörde jag. Alltså MIN EGEN MAN!!! :)

• Miss Cykel

Igår kom vi hem från 2 veckor på Sicilien! Wow, vilken underbar bröllopsresa!! Visst är det fantastiskt att vara fru?

Nu ska jag åka ned till polisen och fixa nytt pass! Ska ta kort också så jag kan skicka in papperna om nytt körkort. Då känns det som man är en ny person nästan! :)

Svar på tråden 30 juni 2007 - Ny tråd!