• Decemberbrud07

Hjälp. Möhippa

Jag har egentligen bara en fråga...

Kan man ha möhippa en söndag?? Utan att det är ledigt dagen efter. Hon som ska gifta sig är gravid så det är inget fylleslag det är frågan om. Vi ska bara va några vänner o umgås.
    Vad trycker ni??

• Svar på tråden Hjälp. Möhippa
  • Gabbies

Ja det tycker jag att man kan.. Bara det inte blir alltför sent på kvällen..

• Decemberbrud07

Ne vi tänkte väl ta det direkt från morgonen. Hon har nyligen fått beskedet om att hon är gravid o hon är väldigt trött nu. Vill ju inte hon sak somna på möhippan. Tänkte bara lite bus o sen middag som vi lagar tillsammans eller värmer upp någon buffé eller så. O nån liten present eller så.
    Det borde väl funka?

• tärnor

Det fungerar väl alldeles utmärkt med en söndag. Ser inte det som några problem.

• Brud 2008

För den typen av möhippa är det väl perfekt, liva upp en tråkig söndag!

• Fru Nilsson 1/7-06

Det tycker jag kan vara ett bra alternativ för en möhippa för en gravid brud.

En av mina vänner var oxå gravid vid tillfället för en möhippa, men hon mådde bra och vi tog ut henne på en heldag med lunch-picknick i en park, inspelning av cd-skiva, 1 spel på laserdome, duschning och sen överraskning av en stripptör och på kvällen middag och sen dans ute.

• Dalabrud-07

Det tycker jag! Jag hade en mini-hippa i går kväll!
    Blev tagen av min mamma kl 17.00, sen skjutsade hon runt mig ett tag (jag hade ögonbindel) innan hon stannade och släppte av mig. Där väntade mina gamla jobbarkompisar som klädde på mig en "fin" klänning och "fin" krona. Sen gick vi omkring och pratade lite, jag fick svara på lite frågor om mitt gamla jobb och förtjäna ihop poäng till kommande middag. Sen åt vi på en grekisk resaturang, bara satt och pratade och åt, satt ganska länge. Sen var jag hemma igen vid 22 tiden. Lugnt och skönt då vi alla skulle upp och jobba idag. Vissa av dom har jag inte sett sedan jag slutade, för 1 år sen, så det var jätteroligt! Det behöver inte vara fylleslag!

• Emmarcus

Ja det är klart! Hade möhippa för en vän den 1 januari, de gifte sig den 7:de. Så det är klart att man kan ha en söndag, det beror ju på vad man har tänkt sig göra.
    Lycka till!

• Ginza

Kan rekommender att göra smycken vi vänner fick göra ett gemensamt smycke,som bruden fick behålla som minne. Bruden fick göra egna smycken kan skriva in hemsidan om du är intresserad.

• janice2005

Ginza, skulle jag kunna få hemsidan....håller på med att planera en möhippa för min bästis...tack! ha en bra helg!

Svar på tråden Hjälp. Möhippa