Inlägg från: Trettondagsafton |Visa alla inlägg
  • Trettondagsafton

vinterbrudar 2008

Hej alla och hej igen Jenny!

Vi gifter oss i januari och har bokat:
    lokal - Stallmästaregården
    präster
    kyrka - Nacka Kyrka
    buss mellan kyrka och restaurang

Har dessutom köpt inbjudningskort, papper m.m. och lämnat bort till god vän som ska skriva adresser m.m., tittat på mönster till kjol och på liv (köpa) och har nästan bestämt mig.

Vi ska träffa fotografer nu i veckan.

Vi har kvar frisör och DJ. Försöker få tag i DJ och bör vara klar under sommar. Väntar med att boka frisör tills jag vet var fotografen håller till (har två olika frisörer att välja mellan).

• Trettondagsafton

Jennysnartfru!

Vi gifter oss den 5 januari.
    Vi har nog tänkt hålla oss till de blomsteruppsättninagr som erbjuds dvs. ett per bord, men välja blommor själva. Man får välja utan extra kostnad om man tar "vanliga" blommor. Jag tänkte träffa floristen de anlitar i höst och prata lite + beställa brudbukett. Tänkte nog ge henne fria händer men med vissa färger (vinrött, vitt och silver). Ingen av oss är speciellt bra på blommor och dessutom är det ju vinter.

• Trettondagsafton

Vi ska anlita fotograf men oklart vem. Tänkte ha DJ - ingen av oss är så där jättedansanta så det funkar bra för oss. Tänkte dock fråga en bekant som är violinist om hon inte kan spela brudvals och så har vi kompisar vi hoppas vill sjunga. Dessa och Toastmadamen träffar vi på semestern och tänkte fråga då, vill inte fråga annat än personligen.

Vi har även utsett tärna, näbbar och marskalk.

• Trettondagsafton

Vi har bokat allt utom transport för oss men det är på G. Har köpt top + tyg till kjol och lite underkläder och skor. Nu funderar jag över ytterkläder - tänkte ha cape men tänk om det är för kallt...

• Trettondagsafton

Jag köpte skor på Lillys. Köpte topen där och passade på att kolla. Hittade ett par på rea i plast! Låter helknäppt men ser ut som siden på håll och funkar på vintern - vanliga släta "pumps" med lite klack.

Maten kommer nu i höst. Ville prova tårta i somras men firman har inte börjat med vintersmaker ännu.

Inbjudningskorten har vi köpt och håller på att skriva adresser. Ska formulera oss klart och skicka ut i mitten av september hoppas jag.

Svar på tråden vinterbrudar 2008