Inlägg från: _golden_ |Visa alla inlägg
  • _golden_

Januari-Februari 2008

Hejhej! (long time no seen... :))

Till oss sa fotografen att för att få absoluta dagsljus så måste man fota mellan 12-14. Detta är i Gävletrakten.
    Vi hade tänkt ha vigsel kl 16, för att det ska vara ljust när vi går in och mörkt när vi går ut, men börjar fundera på att ändra till kl 15 istället.

Håller med dig Gotland-08, många säger att "men åh, tänk om det inte är bra väder när ni tar februari", och jag tänker precis tvärtom, att fokus på vädret blir mycket mindre när man gifter sig på vintern. Vi har inte planerat lång fördrink ute, brudskål och snittar osv osv. Sen visst hade det varit helt udnerbart om det var snö, blå himmel och gnistrande omgivning - men det GÖR inget om det inte blir så. Det är mörkret, ljusen, facklorna osv som gör stämningen!

• _golden_

Akvavit; Välkommen!

Det är det bästa med att planera i god tid, man kan göra lite fynd och hinna leta ordentligt efter det där man vill ha. (och kan hitta det till bra pris dessutom...)
    Jag var redo i mars typ och hade koll på de 'gamla brudarna's vinterkläder, och fick tag i en grymt snygg kort fuskpäls. Stor krage, typ till midjan, figursydd och fluffig - precis som jag ville ha den (letade länge). Om det är slutet på februari ni siktar på så kanske det blir aktuellt att sälja vidare till dig, c_t? :)

Akvavit; Vart i Dalarna är det ni kollar på? Norra har jag för mig från en annan tråd?
    Gotland-08; Ja, de där är fina... men lite dyra kan jag tycka. Facklor och sånt räcker nog bra det med :)

• _golden_

c_t; Jag kan maila till dig om du vill?

Akvavit; Vad härligt, ett riktigt Siljans-bröllop då :)
    Vi kommer fotografera innan, mellan 12-14 sa fotografen att det är fullt dagsljus bara. Vigseltid - vi velar mellan 15 och 16, har bytt fram och tillbaka flera gånger... :)
    Vid 16 är det ljust när man går in och mörkt när man kommer ut ur kyrkan. Vid 15 är det alltså ganska ljust både in och ut, men kanske skymning/lagom mörkt vid skålen... Svååårt...

• _golden_

Instämmer med ~vinterbrud~- jag är också nyfiken på pappersinköpet!

c_t; du har mail

• _golden_

Aha, SÅ creme alltså, då är jag med! :)
    Hoppas du hittar nåt - ska ha dig i åtanke om jag springer på nån, och tipsa i sånt fall.

• _golden_

Åh, verkligen HUR fint som helst! Smakfullt. :)

• _golden_

Jag var vid Boda Kyrka på en julkonsert en gång som kanske 13-14-åring. När vi kom dit så kom ett brudpar från kyrkan, i häst och vagn. Det var vackert upplyst med marchaller utanför kyrkan, massor med snö, och sån där blå magisk skymning som det bara kan vara på vintern.

Jag minns den där bilden så himla tydligt än idag.
    Kanske var det där och då jag bestämde mig att om jag någon gång gifter mig så blir det på vintern.

Det var helt fantastiskt vackert och en fantastisk stämning.

• _golden_

Vaddå, ska ens blivande också ha nåt på sig??? :D Det har vi inte ens börjat med, det får bli efter sommaren. Nädå, vi har varit inne på kostym, nåt modernt snitt från Tiger á la höstens nyheter, men kan ev bli nåt annat också, måste prova runt lite.

Jag har klänning klar, tror jag - dvs, har en hemma men inte bestämt mig helt. Måste också prova runt. Inte satt min fot i en brudbutik ännu (så som ni förstår är nuvarnade = direktimport. trodde jag var jättesäker på vad jag ville ha :))¨

Ang. save the date så har vi muntligen spridit datumet bland vännerna. Vi nöjer oss med det.

• _golden_

~vinterbrud~- nu var ju inte frågan till mig, men vi ska också ha hemsida, och tycker absolut inte att det är nödvändigt med både och, utan vi kommer bara att hänvisa till hemsidan för all "övrig" info.

Gotland08; Självklart kan jag maila bilderna till dig! Meddela bara mailadress.

• _golden_

Vi har bokat - och betalt - vår ToR-biljett till Centralamerika.
    Det blir lite lyx men mest backpacking & upplevelser - precis som vi tycker bäst om att ha det när vi reser .

• _golden_

Missa förresten inte trådarna 'All around the world' och 'Been there, done that', som innehåller massa resetips från en samling riktiga livsnjutare. Massa SA diskuterades i slutet av 'All around...' Härliga trådar!

• _golden_

c_t, den där var verkligen kanonsnygg!!! Och vilket bra pris!

~vinterbrud~ - jag funderade just på det häromdagen, när resan var. Vet du mera detaljer? Är det alltid då på alla ställen? Om det är då så ska jag absolut vara med och redo då! :)

• _golden_

Ooopsi, sorry, självklart menade jag rean! :D

• _golden_

Gotland-08; Strålande jobb med kappan, den blev verkligen supersnygg! :D

Ang. skor, jag ska absolut ha uteskor, det blir ett par typ moonboots i päls. Kommer ha kortare klänning också, så de kommer ju att synas. Kommer bli fina till pälsjackan jag ska ha. Köpte dem på Blocket för 80:- av en 06-brud. :)

Jag ska inte heller ha "traditionella" brudskor, det blir ett par ljuvliga Guess by marciano. Som jag dock kommer att behöva gå in i princip hela hösten om jag ska känna mig säker i dem :)
    (fast Guccis låter ännu bättre helt klart.. - avis!)

• _golden_

Nej, inte bestämt, men jag är helt säker på att jag vill ha en liggande, typ kallor eller något, lite enklare. Men inte en "stram" bukett med kallor, utan mer nåt sånt här;
    www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=20&BrudID=7
    eller
    www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4344&BrudID=160

Nåt åt det hållet..

• _golden_

Vi räknar också med att gästerna tar på sig ordentligt. Tänker skriva det på info-hemsidan också. Så det blir kramkalas på kyrktrappan. Går säkert lite snabbare än sommar-kramkalas dock.
    Fördrink blir ute (såvida det inte är på tok för kallt). Dock inte så lång, utan 20 min eller nåt max. Och brassar på med en eld och massa marchaller som kanske värmer lite iallafall.
    Vi får tyvärr inte plats för drink inne i festlokalen.

Kan tipsa om den här:
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=
    Jättegod varm!

Qozze: Kul att kunna ha alternativa bord, det är himla nice med runda t.ex tycker jag. Vi har för litet...
    Så det biir traditionellt E-bord, och antalet personer vid honnörsbordet får visa sig när vi ser hur många som "måste" sitta där av utrymmesskäl.
    Fyller nog på med familj; syskon med respektive eller nåt.

• _golden_

Fast jag tycker nog inte att honnörsbord är mer stelt (i motsats till mer avslappnat med runda alltså), utan jag tänker mer att vid runda bord så brukar det blir mer diskussioner - och ingen som hamnar utanför eller så. Alla blir med mer, och inte fullt så beroende på den direkta bordspartnern.
    Men honnörsbord blir det. Och kan erkänna att för egen del så vill jag nog gärna ha koll på alla också. Mest för att jag ser framför mig att det kommer vara rätt mysigt att sitta och titta på ALLA sina vänner ha trevligt - på en och samma gång. Såna som inte känner varandra sedan tidigare osv. Det ser jag verkligen fram emot. :)

Svar på tråden Januari-Februari 2008