Inlägg från: T och U |Visa alla inlägg
  • T och U

Januari-Februari 2008

Long time no see...

Håller på med diverse planeringspunkter, och ser att planeringarna här är igång på riktigt. Ibland känns det som att en del saker är för tidigt att planera, men nu är det ju faktiskt inte så jätte-lång tid kvar, sommaren går ju så fort. Diskuterade just planering med en annan tjej som gifte sig förra året, hon tyckte verkligen att man skulle försöka få så mycket klart hyfsat tidigt, för det blir ändå så mycket precis före den stora dagen.

Vi har precis bestämt oss för en ny kyrka. Vi hade en lite mindre förrut, men började räkna på än det ena än det andra och bestämde oss för att byta. Nu känns det jätte-bra, behöver inte oroa mig för slingriga isiga vägar eller för få platser.

Bzzz
    Välkommen hit! Såg att ni har samma datum som vi och abbie80! :D

• T och U

har ni funderat något på transport från kyrkan?

• T och U

c_t

jag är inte hundra på vilken klänning jag ska ha... så, får se efter det är bestämt hur "pråligt" eller enkelt halsbandet ska vara...

• T och U

har alla fixat klänning??? Är jag ensam om att inte ha någon klänning klar? Tycker det är jätte-svårt. Har hittills hittat två som jag gillar.

• T och U

Kan hjälpa till med uppdateringen litegrann ;) , nämligen att vi gifter oss i Västra Götaland.

Jag undrar hur ni andra ska göra med transporten? Vi skulle vilja ha en äldre bil, inte så udda kanske, men jag tycker det är finast. Kan inte hitta nåt bra ställe här runtomkring... Folk kanske inte vill ta ut sin gamla fina bil mitt i vintern har jag också börjat fundera på... har någon av er fixat transport ännu? och hur har ni resonerat? :)

• T och U

Oj, kanske skulle tagit med uppdaterad version... ;)

080105 T och U (Västra Götaland)
    080105 abbie80
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08
    080119 Malin46
    080126 Qozze
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 Baltasar
    080128 20080126
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08 (Visby)
    080202 LillHjärtat (Västernorrland)
    080216 _golden_ (Gävle)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Akvavit (Dalarna)

• T och U

Tack för sidan! Måste genast kolla! :) Kanske skulle sätta mannen på detta arbete... kunde ju han fixa! Smart! :)

• T och U

~vinterbrud~

Verkligen fina! :) Precis nåt sånt jag vill ha! :D Men, vi får väl se vad det blir... har hittat en bil som är ganska intressant på den första sidan du skickade. :)

• T och U

Vi ska ha vigseln kl.15 just för att det känns lagom. Det tar nämligen ca 40 min. att åka till festen. Tycker iofs att det alltid är svårt att beräkna hur lång tid saker och ting tar.

Apropå maten betalar vi 885kr/person och vi är helnöjda med det. :) Då ingår brudskål, 3-rätters med sammanlagt fyra glas vin till, samt tårta och kaffe. Själva "hyrkostnaden", att ha festen på Bjertorp slott, var bara 2000kr och då ingår dukning, servering, blomsterarrangemang, tryckta menyer. Därför anser jag att det jämnar ut det hela. (Dessutom är vi ju medvetna om att vi valde ett lite dyrare alternativ, men eftersom vi inte var beredda att själva laga mat etc, så får man betala för det antar jag ;). )

Svar på tråden Januari-Februari 2008