Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008

Hittade hit!
    Fast nu har vi ju 2 trådar.... väljer denna!!

• ~vinterbrud~

Halloj Qozze!
    Tycker det är svårt att välja modell på bröllopsklänning, Har också varit inne på halterneck och har sett jättemånga - vilken typ av halterneck och hur vill du att klänningen ska se ut i övrigt (enkel? vidd på kjol? dekor på livet/kjolen etc etc).
    Jag tycker att Kikstockholm´s är supersnygg!! Den sitter väldigt bra också: www.kikstockholm.com/

Själv har jag varit nästan tvärsäker fram tills nu på vilken modell jag vill ha - har faktiskt redan köpt min klänning. Men nu börjar jag såklart tveka och jag verkligen vill ha just den. Finns ju så många andra jättesnygga!!!

• ~vinterbrud~

Gotland-08: snälla berätta hur ska din vinterkappa se ut?!
    Har börjat kolla lite smått efter vinterkappa eller en cape men vet inte vad jag vill ha...

Vad gäller inbjudningskort:
    Har gett upp idén om att försöka vara pysslig och kreativ - vi kommer beställa helt färdiga från Caligraphen istället (kommer inte ha tid/ork/tålamod att göra egna tyvärr).

• ~vinterbrud~

Det låter verkligen jättesnyggt.
    Imponerande att du ska sy den själv!

• ~vinterbrud~

Abbe80 - JAG ÄR INTRESSERAD AV KAPPAN! (berorende på pris förstås). Tycker att den kappan är supersnygg och den ska nog passa till min ivoryklänning. Jag har normalt storlek 34 så en 36:a lär nog inte vara några problem. Var i landet bor du?

• ~vinterbrud~

Känns som jag är så tidig med allt; har redan köpt klänning och skor (sjukt tidigt jag vet!). Och har tvingat sambon att bestämma vilka inbjudningskort vi ska ha Fast nu är det HAN som hetsar att vi ska skicka ut dem redan i augusti (ha ha).
    Vigselringar har jag letat sen januari - tror faktiskt jag bestämt mig för vad jag ska ha.
    Vad ska jag ta tag i nu?!

• ~vinterbrud~

Jag letade inte ens bröllopsskor utan var ute efter vanliga skor att ha i sommar. Då hittade jag ett par skor på Wedins för 399kr - jättefina! Ren flax.
    Och klänningen är jag inte 100% säker på att jag ska ha, men nu har jag iaf en "reserv" om jag inte hittar ngt jag gillar bättre. Jag har så svårt att hitta något jag gillar - tycker allt är så princess- eller marängaktigt (inkl den jag köpt). Och sjukt dyrt!

• ~vinterbrud~

abbie80: jag har mailat dig.

En helt annan fråga:
    vilken tid för vigsel har ni bokat?
    vilken tid för fotografering har ni tänkt?

Vi har bokat tid kl 16:00. Fotografering ca kl 14. Har tänkt fotas utomhus, men måste nog ha en reservplan om vädret är för dåligt (typ spöregn). Har ni "reservplan"?

• ~vinterbrud~

Bra initiativ att sammanfatta alla igen. Känns som vi saknar några från förra tråden ("Januari 2008"). Det var någon mer än jag 26/1.

Vi gifter oss kl 16:00 i Stockholm (vi vill inte ha någon "dötid" innan vi åker till festen). Fotografering innan vigsel, ca kl 14, förhoppningsvis utomhus vid vattnet.

Gotland-08; berätta imorgon om du hittade schysst papper och hur dina inbjudningskort ska se ut!

• ~vinterbrud~

Tittade på sin sida Gotland-08:
    såg JÄTTESNYGGT ut - coolt!
    Usch nu får jag lite ångest för att jag inte är så pysslig och mer "unik" utan ska beställa färdig inbjudningskort
    Men jag har NOLL fantasi och är inte särskilt kreativ. Skulle bara bli skräp av det jag försökte mig på och se ut som en 4-åring gjort korten, ha ha ha...

Svar på tråden Januari-Februari 2008