Hej tjejer!
Har varit på semester en vecka och ser att ni varit sysselsatta, kul! Nu har vi köpt våra förlovningsringar som ska komma på samma dag som vi får vår bäbis, är det tänkt. Ringarna är ursnygga, kraftiga, halvrunda, släta guldringar, min 5 mm och sambons 6 mm tjocka. De är "höga" så de kommer ut från fingret en bit. Väldigt klassiska men känns rejäla. Jag valde också min vigselring på en gång, en tunn ring i vitt guld med brilliantslipade diamanter som ser ut att gå hela vägen runt men stannar där fingrarna går ihop. Ursnyggt ihop!
I övrigt så vill jag ha råd av er! Vi har börjat vackla i vårt val av mat under mottagningen. Eftersom det blir dop för vårt ban samtidigt och vi vill kunna bjuda närmaste släkten och vänner, utan att barskrapa oss och ta på oss för mycket jobb så funderar vi på att slopa trerättersmiddagen och istället skriva "lättare förtäring" i inbjudan. På vårt informationsblad skriver vi sedan vad det innebär, dvs.
1. Brudskål med tilltygg (ost, kex och vindruvor)
2. Buffée av smörgåstårtor (Renstek, Lax-och räkor samt kyckling)med vin/öl
3. Bröllopstårta med kaffe och avec.
Vi har nämligen ett konditori i stan som gör otroligt goda och matiga smörgåstårtor...
Vad tror ni, är det snålt eller futtigt?
KOm gärna med kommentarer vad ni skulle tycka om ni blev bjudna på bröllop/dop med sådan meny.