Januari-Februari 2008
Fick tips av c_t i en annan tråd att det var i denna tråd jag skulle söka efter någon som gifter sig i Kiruna februari 2008. Jag behöver hjälp i min planering då jag inte själv bor kvar på orten.
Fick tips av c_t i en annan tråd att det var i denna tråd jag skulle söka efter någon som gifter sig i Kiruna februari 2008. Jag behöver hjälp i min planering då jag inte själv bor kvar på orten.
Snöflinga:
Enligt C-t är du rätt tjej att hjälpa mig. Jag ska gifta mig i Kiruna, är från stan, men har inte bott där sedan 1994 och inte behövt använda mig av festlokaler, hotell, frisörer till brudfrisyr, fotograf, m.m.
appropå färger på brudklänningen. det viktiga är vilken ton som passar er hud och inte vilken färg som är finast. själv är jag en sommartjej, dvs jag passar i pasetler och kritvitt. I t.ex. champagne försvinner jag. jag har gått på färganalys, men man vet ganska snabbt om man hittat rätt färg för en själv eftersom ansiktstonen blir jämn och ser mycket slätare ut. Ser man rödrosig och blemig ut så är färgen fel för just en själv. lycka till.
C-T: Vad ska du ha för ytterkläder och skor på dig i Kiruna? Vad ska du ha i iskyrkan menar jag.
c-t. Jag ska sy en lång cape, yp medeltidsmodell, i fuskpäls, med huva, huvan kommer jag ju inte att ha då håret blir förstört :) . Skor vet jag inte ännu. De behövs ju bara ute mellan alla lokaler :)
Har man bara mönster så är det inte svårare än att sätta ihop ett papper med ett annat. Det är ju bara sick-sack och raksöm :)
Appropå när man ska skicka ut för OSA. Vi gifter oss i februari på annan ort och vi har redan haft OSA och våra gäster tyckte det var underbart att få det i GOD tid så de kunde planera in semester och börja lägga undan pengar. Vi gifter oss nästan 150 mil från många av våra vänner så de måste boka flyg och hotell och då är det bra att vara ute tidigt. Det är bara 2 st av 100 gäster som har undrat varför OSA var så tidigt.
Dessutom måste jag göra stöstara planeringen nu vecka 35 då jag besöker vigselorten och då kändes det bra att reda veta vilka som kommer och hur många vi blir och dessutom kunna ta det lugnt med vigselprogram och festprogram och vet exakt hur mycket pengar vi ska ha sparat till februari.
Konstigt, JA, kanske det, men vi känner oss inte stressade i sista minutetn i alla fall.
Gotland-08:
Detsamma säger jag, kul att någon anna går mot traditioner :)
Vi har kring 80 gäster.
vi skickade med en hel del information om flyg, tåg och andra transporter samt boende och mat. Skrev nedanstående rim:
VÄLKOMNA PÅ VÅRT BRÖLLOP
vi hoppas att ni kommer som vår käre gäst
att fira vårt bröllop på vår bröllopsfest
här nedan har vi samlat lite info till er
ring, maila eller se på nätet för ännu mer
om hur ni tar er dit och var ni kan sova
många alternativ finns, det kan vi lova
KIRUNA TUR & RETUR
det är några månader kvar tills vi blir man och fru
men om ni ska flyga eller ta tåget bör ni tänka på det nu
för när vårsolen skiner och snön gnistrar vit
då vill många hemvändare och turister åka dit