Inlägg från: 20080126 |Visa alla inlägg
  • 20080126

Januari-Februari 2008

Hej!
    Vad kul med vinterbröllops-tråd! Här känner jag mig hemma som ni ser på namnet. :)

(Och vilken superfin kappa Gotland-08!!!)

• 20080126

Gotland-08: Läst ditt svar nu! Har inte tänkt så mycket på det där med skor innan, men det är ju faktiskt lite klurigt.. Men visst måste det bli ett par stövlar av nåt slag, det har du rätt i.

Vi har bokat allt, kyrka, festlokal, catering, fotgraf, frisör... Allt sånt! Men inte fixat kläder ännu. Var och provade klänning för första gången nu i veckan - vad kul det var!! Fastnade lite för en Nixa 929 och en lite för dyr Agnes-klänning (minns inte modellen...) Men för smälta det lite och gå tillbaka och prova igen om nån vecka tror jag.
    Hur går det för er med planeringen?

• 20080126

Oj vilken fin plats att ha vigseln på! Blir nog helt fantastiskt!

Vi har inte börjat med inbjudningarna än, men tänker nog inte skicka dem förran i mitten av september så det är ju ett tag kvar.

Vad kul att kunna sy allt själv! Du verkar vara väldigt pysslig och förstår att du har många bra idéer för dukningen... lite avis på dig! :)

Nehe, nu ska jag sova och ladda för en liten sverige-semester som börjar imorgon. Men vi kanske hörs om nån vecka igen. Hej hej!

• 20080126

Vi kommer köra klassisk E-bords dukning med honörsbord med brudpar, brudparets föräldrar och de far-och morföräldrar som finns kvar. Så som jag har tänkt nu blir vi åtta vid honörsbordet, men jag har inte börjat "prov placera ut" bord och folk än, så det kanske ändrar sig...:)

Är det någon som har något tips om var man kan få tag på nån snygg kappa att ha istället för en cape? Jag gillar inte riktigt de caper de har att hyra på de brudbutiker jag varit inne i i min hemstad...

• 20080126

Jo jag har ju sett din på bild och den är ju underbar! Men så var det där med att sy inte alls är min grej...;)

Jag får vänta in höstmodet o se vad som kommer då!

• 20080126

Åhhh måste få lite hjälp!!!
    Har precis köpt min brudklänning - jättespännande, den är så fin. :)

Men så började fundera...
    Vi ska gifta oss i januari och hoppas så klart på en gnistrande vinterdag (även om det ju är typ 98% risk att det är plusgrader och blåsigt..;) )
    Iaf, klänningen är typ cremefärgad. Inte bara lite off-white som de flesta är, utan mer åt creme hållet. Är nu rädd att den kommer så tråkig ut om det är snö... typ smutsig. Passar det bättre med en cremefärgad om man har ett höstbröllop då löven är gula o röda o sånt...?

• 20080126

T och U
    Nej, byta datum för bröllopet ska vi absolut inte göra!!! Isf får jag väl hitta en annan klänning om jag inte kan släppa detta...
    Vi gifter oss 15, så då är det ju skymning. Men korten kommer tas kl 13 så då är det ju ljust. Men jag tycker om min klänning... Är säkert bara onödigt nojjig... Jag ska försöka släppa den tanken!

Vad kul att du hittat en klänning som du gillar! Eller två. :) Men visst är det svårt att välja...!!!

• 20080126

T och U
    Den var jättefin! Påminner ganska mycket om min, men min är lite mer sjöjungfruformad. Och lite mer cremefärgad som sagt. ;)

• 20080126

Har inte hittat den på nån hemsida!!! Det är en Eddie K, ska leta vidare och se om jag hittar den.
    Tittade först bara på bilden som var mest bakifrån på din och då påminde den mycket om min med knapparna och så, men det är lite mindre brodyr på min på framsidan. Kanske inte jättelika egentligen. :) Men din var jättefin!

• 20080126

Nu när jag köpt den hade jag modellnumret och kunde hitta den på nån skum sida. Det är inte årets modell (fick den ganska rejält rabbaterad - perfekt! :) ) så kanske därför jag inte hittade den på eddy k:s hemsida, men här finns den www.brautmode-principessa.ch/brautmode2ek.html modell 77717 G

• 20080126

men som sagt inte helvit utan mer creme eller champange och inte med de skumma armgrejerna hon har på sig!

• 20080126

Nu har jag kommit på att det nåt bra! I helvit känner man sig ju fräsch när man är sommarbrun, men ganska blek i på vintern. Kanske är det inte så dumt med en champangefärgad på vintern ändå...? Försöker peppa mig själv! :)

• 20080126

T och U
    Det är faktiskt en hel klänning! Inte en överdel och en kjol, fast det ser ut lite så.
    Ja, jag tror inte heller att helt kritvitt skulle vara snyggt, men hade kanske trott jag också skulle köpa en ivory. Men nu börjar jag tro att det här kan nog bli bra! Bara så läskigt att helt plötsligt ha köpt en klänning, klart man måste få ha lite blandade känslor!

Svar på tråden Januari-Februari 2008