Inlägg från: FruKnas |Visa alla inlägg
  • FruKnas

Januari-Februari 2008

Kul att läsa om allas reseplaner... Själva kommer vi nog att åka söndag till onsdag dirket efter bröllopet till något spa! Känns som att det passar oss perfekt. Kräver ingen planering, bara att åka och njuta i några dagar av lugn o ro, relax o god mat!
    Sen blir det säkert någon skidresa till alperna under våren, men det hade det nog blivit även om vi inte gift oss så det kan nog inte räknas som bröllopsresa. Nej, vår bröllopsresa är nog dagarna med helpension o lyx på nån kurort/spa. :)

• FruKnas

Neppe: Jag är nog lite som du. Vi har också det mesta klart, eller bokat iaf: kyrka, festlokal, frisör, make, min klänning, tärnans klänning, fotograf... Mannens kläder har vi inte fixat än, men han har provat så vi vet vad han vill hyra!

Vigseln kommer vara i en liten kyrka på landet någon mil utanför stan. Men sen blir festen centralt i stan! Så det känns som att det inte ska vara något problem med transporter o så, gästerna tar bil till vigseln och sedan in till stan igen. Oavsett om man är från stan eller bor på hotell så ska man ju tillbaka in till stan till festen och sedan bo på hotell eller hemma! Jag förutsätter att ingen börjat dricka alkohol innan vigseln...

• FruKnas

Ishotellet:
    Jag har inte heller lyckats få tillbaka min gamla signatur... Var ingen jätteflitig besökare, men "20080126" det var jag det...

• FruKnas

Håller på att klura lite på vad som ska sjungas i kyrkan och har lite idéer, men inget bestämt än... men så kom jag på nåt som jag tyclte var ännu svårare: vad har man för psalmer på ett vinterbröllop??? Har bara varit på sommarbröllop och då brukar det ju vara fina sommarpsalmer... men vad finns det för "vinterpsalmer"?

• FruKnas

c t: tack så jättemycket!!! Visste inte att det fanns en vintertext till den psalmen. "En vänlig grönskas rika dräkt" är ju jättefin, så det här var kanon!

snöbrud08: Jag har också precis idag bokat lite mysigt hotell. Men för oss blir det först söndag till onsdag på Selma Spa! (lördag-söndag tror jag faktiskt att i bor hemma...) Känns helt underbart... Längtar! Drygt fyra månader kvar... Åh spännande!!

• FruKnas

Vi har bokat fotografering hos en bra fotograf innan vigseln. Sen under vigseln och festen tänker vi be en god vän som är jätteduktig fotograf att ta en massa bilder, försöka tänka på att ta såna bilder som kanske inte blir tagna annars (på dukningen, mingel... etc.) Man skulle ju jättegärna ha med en fotograf hela dagen, men det kostar ju... så det blir nog bara en fotosession innan vigseln. Men då av en bra fotograf så det blir riktigt fina bilder. :)

Inga barn har vi än, så planeringen kan vi sköta i lugn o ro. Har precis börjat fixa med inbjudningskorten ikväll. Och det kommer vi nog pyssla med en del kvällar framöver!

Svar på tråden Januari-Februari 2008