Inlägg från: snöbrud08 |Visa alla inlägg
  • snöbrud08

Januari-Februari 2008

Väl bäst man hakar på här ;)
    Vi gifter oss 23/2 i Sthlm.
    Lääääängtar!!! Och hänger här mer o mer... :))
    Har inte läst hela tråden. Nån mer här som gifter sig i Sofia Kyrka på Södermalm?

• snöbrud08

liiiite många sidor o läsa... :P
    Vi har bokat kyrka o lokal. Åsså har jag köpt klänning. Nu e det ring på tur... så galet kul o hålla på =)) Vi håller på o klurar på inbjudningarna oxå...
    När gifter ni er? Hur mycket har ni klart?

• snöbrud08

när kan man ju se på sammanställningen såg jag nu...

• snöbrud08

Var handlar ni korsetter? Inte börjat leta än, men kollat tidigare o inte hittat någe bra butiker...

• snöbrud08

Qozze: Din favoritring har jag som "andrafavorit" =) fast i rött guld då, kollade på den samtidigt som den jag visade bild på. Men det var inte på vigselring.se jag hittade den, men såg nu att den jag vill ha är 2500kr billigare om man beställer den där...men man vet ju inte om det är exakt samma...lite feg o beställa utan o prova exakt den liksom... vad tror ni...?

Gotland-08 o Qozze: tack snälla, vad glad jag blir att ni gillar klänningen! Ingen annan än min tärna som sett den :)
    Måste bara berätta hur jag hittade den... Plockade på mig en massa klänningar i butiken åsså på väg till provhytten svepte ögonen bara förbi rea-klänningarna. Såg den som jag sen köpte, tyckte inte den såg mycket ut för världen, men tänkte "tänk om...det vore ju för bra för o va sant, på 50% rea o allt..." Jag provade kanske 7-8 st o hade inte koll på vilken som var vilken. Jag o mon tärna var helt eniga om att den där (som jag länkade) var den finaste o mest levande. Då kollade jag o såg att det var den som kostade hälften av alla andra. Gissa vem som blev överlycklig o ringde m2b o sa att "nu köper jag klänning" hihi...

• snöbrud08

Qozze: Jag var oxå helt inne på halterneck, men gav upp den tanken så fort jag fick på mig den första axelbandslösa =)
    Jag gav 4700:- för klänningen.
    Tjoho vad det här var trevligt :)) men nu ere go natt här me...

• snöbrud08

Snyft...hinner ju inte vara här inne så mycket som man skulle vilja... Känns som man jobbar jämt! Vad jobbar alla här med?

• snöbrud08

abbie80: Jättegrattis från en ganska ny här på BT =)

Qozze: Nyfiken, har du fått din korsett än? Berätta gärna! Är det den som finns på flera bilder som ser superläcker ut?

Känns som det är dags o börja klippa o klistra på inbjudningarna nu...tänkte skicka ut dem i oktober, eller är det sent tycker ni? (Vi gifter oss 23/2)

• snöbrud08

Här är en till som har bjudningsdilemma... usch, man vill inte behöva tänka på sånt... Känns skönt när ni säger att man bara ska följa hjärtat, men samtidigt känns det jobbigt när man vet att folk kommer o bli ledsna/arga/besvikna...

Qozze: Du måste berätta när du provat korsetten. Vill nog beställa en sån, men bra o höra om storlek o så...

• snöbrud08

I´m here, och har lyckats få mitt gamla nick, men alla mina favoriter är borta, så jag e såååå frustrerad just nu...

Gotland08: Vi håller som bäst på o kollar resor runt samma tid. Får man fråga vad ni betalar o vad som ingår i er resa?

• snöbrud08

080105 T och U (Västra Götaland)
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 jempan_ (Östergötland)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08 (Las Vegas)
    080119 Malin46
    080126 Qozze (Åre)
    080126 Addiz
    080126 januari08 (Stockholm) (fd ~vinterbrud~)
    080126 Baltasar
    080126 20080126
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08 (Visby)
    080202 LillHjärtat (Västernorrland)
    080202 Oz-080202 (Australien)
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå
    080208 jenjacob (Vinslöv)
    080209 Miamaja (Vadstena)
    080213 Mysflikkan (Kungälv)
    080216 _golden_ (Gävle)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080216 Strawberryhoney
    080218 Nanna_3000 (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080223 Snöbrud08
    080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
    0802?? Skottdagen 2008 (Kiruna)
    08???? Jo79
    08???? Nyfiken brud 2007
    080308 Neppe

Lagt dit mig själv

• snöbrud08

Tjoho! Nu har jag beställt vigselring! Känns lite galet men samtidigt jättehäftigt att beställt den redan... graverar ju datumet, så nu får man inte ändra sig ;)

Håller oxå på o kollar bröllopsresor för fullt. Och när man läst här på BT så låter ju Maldiverna som paradiset på jorden...

Gotland08: Jag har ju samma "problem" som du (=lärare) så vi kollar precis samma datum runt påsk. Men *paniiik*, resorna verkar ju redan ha rykt =( Trodde man var ute i god tid, men icke...

Vi var först inne på att åka på skidresa till Canada...har väl inte helt övervägt idén, men klart de klassiska paradis-bilderna man har i huvudet lockar... :P

Tar tacksamt emot förslag på resmål i mars!
    Alternativt sparar vi den till sommaren o utgår från USA. Karibien? Hawaii?

• snöbrud08

hihi...svårt o kolla på tv o skriva samtidigt...
    menar förstås att vi inte överGETT Canada-idén helt, inte övervägt...:P

• snöbrud08

Miamaja: När planerar ni att åka?

• snöbrud08

Vi har max 5min. gångväg kyrka-lokal. Funderar på fackeltåg... Nån mer som går i de funderingarna eller har andra idéer kring det?

Vi kommer o ta den präst som vi blir tilldelad av kyrkan när det närmar sig. Känns lite nervöst, man hoppas att han/hon är ok...så det inte känns helfel när man träffas. I så fall får vi panik-ragga någon annan :P

• snöbrud08

Tjoho! Har precis ringt o bokat bröllopssvit till bröllopsnatten =)) Känns så himla mysigt!!! Så nu längtar man till den oxå! ;)

• snöbrud08

Tack för toppen psalmtips! Det är ju liksom inte så många psalmer som de flesta kan melodin på och man vill ju gärna att alla ska kunna sjunga med...

Vi håller oxå på o kollar fotograf för fullt. Vill inte ha klassiska bilder utan mer naturliga där vi "fångas i stunden". För oss blir det nog fotografering innan vigseln o under vigseln. Heldag vore häftigt men förhoppningsvis tar vänner bilder som täcker upp mycket ändå.

• snöbrud08

Vinterbrud: Menar du uttjatade för er? För gästerna? Eller bara att många valt dem? Vi har tagit två jättevanliga (Du är allt & Av längtan till dig), men vi renonerar så att SÅ många bröllop är ju inte folk på, och varje tillfälle är ändå unikt). Bara en tanke...

Vad kul o läsa menyer! Vi kommer att ha två-rätters + tårta, men har ingen aning om vad än =P

Vi bjuder ca 65 pers. o inga barn. Nån mer som fått reaktioner på det? Några knorrar redan, men vi står på oss, vill INTE ha barn där (hur underbara de än är...)

Svar på tråden Januari-Februari 2008