Inlägg från: Miamaja |Visa alla inlägg
  • Miamaja

Januari-Februari 2008

Jag är också blivande vinterbrud men har nog inte skrivit i denna tråd tidigare. Ang honnörsbord så kommer vi ha det. Och där kommer vi att sitta, min bästa manliga vän. Makens mamma, mormor och styvmor (inga karlar i livet)makens båda bröder m respektive samt prästen och marskalken. NMin tärna är rätt ung, 17 och kommer att få sitta med jämnåriga där hon kommer ha det mycket roligare. Som ni ser så är det makens sida som dominerar fullständigt. Det gör mig inget. Han ha släkt, jag har det inte så är det bara.

• Miamaja

Qozze: Tack så mycket. Vi gifter oss den 9 februari i Vadstena Klosterkyrka.

• Miamaja

Qozze: Vi har hunnit rätt långt i planeringen. det blir kyrklig vigsel, solist som sjunger. Sen blir det 3-rättersmiddag och därefter fest, dj och ev band till fram på småtimmarna.

• Miamaja

Att ni inte får fotografera beror nog på att de är rädda om modellen. De kanske tror att ni går hem och syr eller låter sy en likadan klänning då.

• Miamaja

Jag ska ha en alldeles kritvit klänning som jag syr själv av gamla fina lakan m spetsar och brodyrer. Problemet för mig är inte att jag inte pasar i den, för det gör jag, utan att den så lätt blir fläckig. Minsta lilla grej syns direkt. Det gäller att vara ren om händerna och att städa noga inan man börjar sy.

• Miamaja

Vi gifter oss den 9 februari, inbjudningarna går ut i början av nov och OSA 071231. Vi har talat om för i stort sett alla vi tänker bjuda att vi ska gifta oss då och de som bor utomlands har fått reda på det misnt ett år i förväg

• Miamaja

Kan bara säga att det gick jättebra att skaffa nytt medlemskap och uppdatera med det gamla, allt fungerar.

• Miamaja

Vi håller på och ska boka en kryssning i Karibien i 10 dagar, det är verkligen drömresan för oss. Lyxar nog till det med dyraste hytten. Det är ju ändå bröllopsresa...

• Miamaja

Strawberryhoney: Max 4 minuter att gå. Varför undrar du? Fattar inte detta m pennan, varför kan du inte skriva med den? Blev pennan kvar hos svärmor eller?

• Miamaja

Strawberryhoney: T a gärna den gamla familjeprästen, men kolla upp så att han inte är för gammal. De flesta präster brukar åta sig förrättningar tills de stupar och långt ifrän alla har sån självinsikt att de inser när det är dags att sluta. De kan bli lite för gamla och gaggiga...

• Miamaja

Hej vi kommer att ha "only love " av V Cosma som ingångsmusik och "you`ll never walk alone" av Rodgers/hammerstein som utgånsgmusik. Tre solosånger bklir det också , "Av Längatn till dig" Av Jinder/Åkerström Kratz av kvinnlig solist, "Aldrig ska jag sluta älska dig" Av Gardell/Winge Leisner, manlig solist och "Kärleken förde oss samman" av Lundell med båda solisterna i en duett. Vi känner paret som ska sjunga vilket gör det än mer speciellt. Hoppas det blisr så bar som jag tror, vi kommer även ha psalm 411 och psalm 84, inte att förglömma.
    För mig var det ing problem att få tillbaka mitt gamla nick och jag hittade alla mina "gamla" sidor.

Svar på tråden Januari-Februari 2008