Inlägg från: T och U |Visa alla inlägg
  • T och U

Januari-Februari 2008

Vintermenyerna kommer i höst, så det är först då vi kan bestämma oss och åka dit och provsmaka. Vet inte alls vad jag skulle vilja ha... det är svårt... Det enda jag vet är att jag vill ha en "vanlig" tårta och ingen mousse-tårta. Smakade det på mässan som jag var på och gillade det inte alls. Men... man ska aldrig säga aldrig ;) Uppenbarligen är det många brudar här inne som gillar det och menar på att det är så fräscht och inte så mäktigt, så vi får väl se! :)

• T och U

Grrrr! Varför får man inte ta kort på klänningarna man provar!!!!??? Eftersom man provar en hel hög känner jag att jag glömer bort hur de egentligen såg ut, och dessutom vill man ju se hur man egentligen ser ut innan man köper. En kvinna i en butik sa att jag fick ta kort när jag väl bestämt mig för att köpa...?!?! Men, då behöver jag väl inte bilden att jämföra med?!

Ursäkta mitt lilla utbrott, var tvungen att lyfta på locket...

• T och U

abbie80
    Lekar och spex får toastmaster eller värdpar ta hand om (de är syskon, så de får lägga pp det som de tycker är bäst). Vi kommer dock inte börja leka lekledare mitt i alltihopa, utan bara njuta, skratta och ha kul. :)

Festprogrammet kommer någon (vet ej vem ännu *nyfiken*) att göra. Det blir alltså en överraskning, ska bli väldigt intressant att läsa! :D Undrar vad de kommer ta med för bilder...

Verkar jobbigt att översätta alla rim eftersom det ibland inte går att få ihop lika bra på båda språken, och har ni då många gäster... hm... Annars är det en himla rolig idé att skriva om varje person tycker jag! :D

• T och U

20080126
    När ska ni gifta er? Om ni gifter er kl.15 eller senare borde det vara så pass mörkt ute så att man inte "ser" att klänningen är gulare. Det är min teori iaf... men är inte säker på att klänningen över huvud taget kommer att se "smutsig" ut mot snön... har inte riktigt tänkt på det förrut. Det är klart att på hösten har du ju garanterat ingen vit snö att konkurrera med, men det blir ju lång, eller väldigt kort, tid om ni ändrar till sept./okt.

• T och U

Jag tror jag har bestämt mig för en klänning!!! :D Äntligen finns det en som jag älskar, eller två, men jag tror jag bestämt mig nu. Känns bra! :)

• T och U

20080126
    Har du någon länk? *nyfiken*

• T och U

20080126
    Din var väldigt fin, jag har faktiskt provat en liknande överdel, men sedan blev det den det blev. :) Apropå färger så sa de i en butik jag gick till att de flesta inte kan bära upp kritvitt (om de är vitblekfisiga i hyn), utan passar bättre i ivory eller åt champagnehållet. Min är ivory. De som är mörkare i hyn passar dock bäst i riktigt vitt... det var iaf vad de sa till mig, och det kan nog stämma. :D

• T och U

20080126
    Självklart! :D Jag har själv gått runt här hela helgen och inte kunnat göra något vettigt (har tom bränt riset, glömde liksom bort att jag börjat laga mat... ;) ) bara för att jag våndas över vilken av de två jag ska välja... men nu tror jag att jag verkligen bestämt mig. Fastnade ju för den bland de första... Gaaaah! Det är svårt och jag kommer att vara helt labil när jag skickat efter den också är jag rädd ;)...

• T och U

Idag har jag beställt min klänning!!! :D Känner mig väldigt nöjd.

• T och U

Va roligt att ni tycker min klänning är fin!!! Det tycker jag med! :D Det var verkligen svårt att hitta rätt, men denna fastnade jag för ganska så snabbt, och kunde liksom inte glömma den, jämförde den med alla andra. Nu är den iaf beställd och jag hoppas att allt går vägen.

Det är klart att jag kommer att visa bilder, vet dock inte hur man gör, men det ska väl lösa sig. Trots allt så är det ju ett litet tag kvar.

Jag undrar om det är någon som har eller som vet var jag kan få tag på ett bra mönster på en bolero med krage.

Planeringen går iaf framåt, och det känns mycket lättare nu när jag äntligen har en klänning (eller får i nov. ;) ). Funderar väldigt mycket kring buketten. Vad tycker ni skulle kunna passa?

• T och U

~vinterbrud~
    Jag tycker nog bäst om frockcoat eller frack... men jag vet faktiskt inte. Min m2b däremot har bestämt att han vill ha frockcoat, och that's fine with me. :)

Marskalken, har han likadana kläder som brudgummen, eller kan han ha vanlig kostym? Vilket är vanligast? Hur ska ni göra?

• T och U

~vinterbrud~
    Såg att du kollat på en Asperakappa att hyra. Jag har också tittat på en Asperakappa, men jag skulle få betala 1500kr, och såg att du skulle betala 750kr, så nu undrar jag om det möjligtvis är samma kappa och isf var den fanns att hyra och fanns det fler?
    Känns ju liksom lite sisådär att betala det dubbla... :(

• T och U

Håller också på att planera en möhippa för en kompis som gifter sig nu i oktober. Märker att det är fler än jag i tjejgänget som vill ha en "snäll och mysig" möhippa utan en massa pinsamma upptåg ;) (vilket jag verkligen inte skulle gilla själv och vet att även denna tjej inte vill ha).

• T och U

Ikväll kommer min älskling hem! Han jobbar på Gotland nu under en period och jag ser honom inte mer än varannnan helg (fast då blir det långhelg). Saknar honom så himla mycket. Och imorgon ska vi iväg och titta på ring till mig! :D Wohoo! Ska bli så kul!

• T och U

abbie80
    Glömde ju säga GRATTIS! :D

• T och U

Gotland-08
    Ska ni ha två ringar båda två eller bara du?

Svar på tråden Januari-Februari 2008