Inlägg från: abbie80 |Visa alla inlägg
  • abbie80

Januari-Februari 2008

Jag saknar svensk sommar!!

En av min lillebrors kompisar som ar kock ska fixa var mat, precis som for dig Gotland-08
    Vi ska ha buffe m lite blandat svenskt/australienskt men fore maten blir det lite appetisers sa det far val fungera som forratt.
    Ska ni ha efterratt eller kor ni bara pa tarta?
    Jag ska provbaka var tarta m en av mina tarnor pa lordag sa lagger ut lite bilder efter sa far ni tycka till, haha

Nej, nu ar det kvall har nere, dags att stanga av datorn.

Sa skoj m sa mycket aktivitet har, ser framemot att se vad ni kommit fram till imorgon nar jag tittar in igen

Nitenite

• abbie80

Har just bokat en liten tripp till Bali for att komma bort fran vintern har i Perth, vi aker nasta vecka, yay!

Nagon som har tips pa mysiga restauranter runt jimbarian bay??

• abbie80

Vi aker bara 5 natter, min m2b jobbar sa att han ar hemma 6 dagar sedan jobbar han 8 dagar.
    Vi betalar $1200 pp for resa, 5* hotell, frukost och inkl. transfer och skatt - ratt bra m tanke pa att vi bokar sa pass sent och att det ar school holidays.
    Har du varit dar nagon gang?

• abbie80

Haha, ja det stammer nog ratt bra Det ar sa nara fran Perth, tar bara 3,5 h sa narmare an att flyga till Sydney...

Ja han jobbar som sakerhetsansvarig pa en gruva, forhoppnigsvis inte sa lange till men som du sakert vet ar huspriserna astronomiska i Perth numera sa vi far sta ut tills vi byggt klart

Vad jobbar du din blivande med?

Sorry att vi lanar traden for lite snicksnack men ingen annan ar val vaken vilket som

Vill ha smarriga buffe forlsag for vinterkyla!!

• abbie80

Jag laser applied social sicence, sa en hel del beteendevetenskap har ocksa Pluggar ocksa pa distans sa tar hand om en liten tjej pa dagarna och pluggar nar hon sover

Hur lange ska ni stanna har? Eller ni kanske inte har nagra planer pa att flytta tillbaka??

• abbie80

Jag har precis hamtat min maggie sottero pa posten! Den ar saaaa fin!! Langtar tills ikvall da jag far prova den

Jag betalade 4200kr inkl. frakt for en akta maggie sottero fran usa, jattenojd m det priset sa om nagon annan ar intresserad kan jag verkligen rekomendera att kolla in www.bridalgown.net

• abbie80

Hejhej!

Vi ska fotograferas kl 14 och sedan vigsel kl 16. Vi vill inte heller ha det hela for tidigt men eftersom vi gifter oss i norrland sa gar ju solen ner strax efter den gatt upp sa darfor hoppas vi att detta blir bra.

Snöflinga76 - jag kopte 3 bruna klanningar till mina tarnor men vi angrade oss sedan ang. fargen, om du lagger in din mail sa kan jag skicka lite bilder till dig!

Provade min klanning igar och den ar UNDERBAR!!
    Lovar att lagga upp bilder pa lordag da jag far lite hjalp att snora pa den "pa riktigt"

• abbie80

Snöflinga76 - jag har stlk 12 och 14, vilket motsvarar ca medium och large men de ar bada ratt "stretchiga" over bysten och midjan

• abbie80

Hejhej!

Hur tanker ni vinterbrudar gora efter vigseln nar det ar tankt att bli kramkalas och gratulationer utanfor kyrka/annat stalle?
    Kor ni pa i kylan eller vantar ni med det tills det att ni kommer till er mottagning?

Angaende bordsplacering, kommer ni ha honnorsbord och vilka sitter isf dar hos er?

• abbie80

Vi kommer ocksa ha runda bord men m plats for 6pers/bord. Nar det galler honnorsbordet har vi lite mer problem...
    Min m2b's foraldrar kommer inta att komma till Sverige for brollopet och darfor kanns det lite konstigt att ha min mamma och pappa uppe dar men inte hans.
    Vi har funderat pa att ha vart brudfolje dar upp istallet da tva av hans basta vanner kommer over men aven det kanns lite fel - blir tokig over alla sana har "sma" detaljer!!
    Tips och ideer??

• abbie80

Hejhej!

Wow, har skrivs det flitigt, sa skoj att lasa allt nar man inte varit inne har pa ett tag!!
    Vi har nu haft var pre-honeymoon pa Bali, jatteharligt och en kvall sag vi ett par som just gift sig och blev fotograferade pa stranden, da pirrade det till och nu langtar jag annu mera!

c_t - jattetrist med din palsjacka, nar man mater och haller pa sa tror man ju verkligen att det ska passa, jobbigt!

Hur gor ni m lekar/spex etc. - fixar ni det sjalva eller latr ni era toastmasters/madames/vardpar ta hand om det?

Festprogram? Jag har (mar-)drommar om att vi glomt att fixa allt som ska tryckas sa nu kanner jag att det ar dags att borja klura pa det perfekta festprogrammet! Det finns sa manga mailtradar om detta men jag tankte att vi kunde utbyta coola vinter ideer har.

Jag vill garna ha en "rod trad" i mittuppslaget, typ tva tidslinjer om vad som hande i vart liv fram tills det att vi traffades, bara lite milstolpar och sedan sadant som vi gjort tillsammans.

Ska ni rimma om gasterna? Efftersom en del av vara gaster ar fran Australien sa maste jag isf rimma pa tva sprak, tveksamt...

Phew, borta en vecka och se hur mycket jag saknat er!!

• abbie80

c_t - vad skoj att du hittat en ny pals! Jattenyfiken, har du ngn lank till den?

Var inne och skrev pa maggie sottero traden innan och sag att du var dar med Har du fatt din klanning annu? Och vilken oerhort oforskamd manniska pa princessa!! Somliga har verklien valt fel jobb...

• abbie80

Vilka idioter!! Har ju ocksa bestallt min fran usa, det tog 20 veckor innan den letade sig hit, trots att de sa mellan 12-16 veckor. Som tur ar sa har vi ju iaf varit ute i tid men jag vet hur du kanner det.
    Min kom akthetsbevis och den ar verkligen helt underbar, maste lagga in bilder nar jag kommer hem fran jobbet...
    Varfor betala dubbelt om inte t o m trippelt och helst da pa ett stalle som princessa?! Nej tacka vet jag natet!!

• abbie80

Sa vilken sorts frisyr blir det? jag funderar pa att ga till en frisor har nere och testa lite men tank om det blir jattebra och sedan far frisoren hemma i sverige inte till det!!
    Har verkligen funderat en hel del pa olika stilar men kanner fortf valdigt osaker pa vad som passar bast.
    Ska du ha sloja ocksa?

• abbie80

Later jattefint Var har du hitat din sloja?

• abbie80

Hejhej!

Min m2b ska ha frockcoat och hans groomsmen likasa. Jag tyckte att de likaval kunde ha haft vanlig kostym men mannen ville att de alla skulle ha lika sa da blev det sa
    Angaende presentlista - vi kommer sjalva att onska oss pengar eller presentkort fran affarer har i Australien da vi inte kan frakta hem ev. presenter.
    Jag skulle nog ha lagt ut den pa hemsidan eller om ni har ett informationsblad ha med den dar

• abbie80

Hej alla!

Nu var det ett tag sedan jag var har, hjalp vad manga inlagg som strommat in

Har en liten hemlis namligen, vi har fatt reda pa att vi vantar barn, ar i v 7 nu och om allt gar vagen sa kommer jag att vara i v 24 nar brollopet gar av stapeln!
    Helt overkligt och vi har fortfarande inte riktigt fattat men oj sa skoj!!

Chansen att jag kommer in i min underbara klanning ar val inte sa stor langre men jag haller tummarna att jag kan justera den lite

Jag maste borja fixa i ordning vara inbjudningar, har kopt alla papper men matt lite illa sa det har inte blivit av annu. Har sett en del av era inbjudningskort, jattefina verkligen!

Strawberryhoney - den kappan som du tycker ar sa rolig ska jag ha pa mig Tycker den ar underbar och jag langtar tills det att det blir dax, om den nu passar

• abbie80

Tack for alla gratulationer

Har surfat runt och kollat in lite mamma-klanningar bara for att vara pa den sakra sidan men har inte hittat en enda som jag gillar sa jag hoppas verkligen att jag inte rakar bli en san dar som gar upp 20kg under den forsta halvan

Oz-080202 - gillar oxa din klanning, hoppas kanacca kan gora den rattvisa!

Ar ocksa utbildad larare men pluggar nu psykologi, sa har varvar lite brollopsplanering m plugg

Qozze - hoppas jag har samma tur som dig och att illamaendet ger med sig om nagra veckor

Hur manga av er har skickat ut era inbjudningar redan?

• abbie80

Hejhej!

Vad komplicerat det blev m den har nya sajten =/

~vinterbrud~ Efter att du har registrerat ditt nya nick gar du in pa forsta sidan igen och valjer steg 2 nar du redan ar inloggad pa ditt nya konto. Sa fick jag tillbaka mitt gamla nick och favoriter, hoppas det funkar for dig med!

Svar på tråden Januari-Februari 2008