Inlägg från: Strawberryhoney |Visa alla inlägg
  • Strawberryhoney

Januari-Februari 2008

usch vilket dilemma jag fått med gästlistan.
    Vilka man skall bjuda och inte bjuda.
    Jag fick inte iväg mina S T D kort idag men ska absolut skicka dem.

Avlägsna vänner går bort liksom mina släktingar jag ser kanske 1 gång per år eller aldrig typ. Som inte ens skickar julkort el. ringer.
    Hur gör man med såna? De är ju syskon till mej och bor ej här utan utomlands.
    Samtidigt förväntar dom sej säkert att få komma.
    Och min bror då som inte hört av sej på 1 år.Jag bjöd han till dopet men han kom inte. Och bort bara 20 min bilfärd från mej. Ska man skita i sådana?

• Strawberryhoney

usch vad svårt ändå. Följer jag mitt hjärta blir det att jag bjuder alla fast dom inte bryr sej om mej tex.... jag är en snäll skit.

• Strawberryhoney

Ja det är bara bita i det sura äpplet även om de kommer att bli sura miner. Det är inte lätt när det är svårt.

• Strawberryhoney

Jo det är falskt så det stinker långa vägar om man märker sådant.

• Strawberryhoney

Det är sant. Isåfall får jag välja bort alla mina syskon. Det är det jag funderar hit och dit på... *suck*

• Strawberryhoney

Jag har 6 syskon. 1 har jag sporadisk kontakt med via tel.
    2 har jag noll kontakt med.Resterande bara sådär hej hå när det passar dom De har bott i fosterhem . (jag är egentligen deras halvsyster fr. ett bättre förhållande)

• Strawberryhoney

Är jag som tvivlar på mina känslor för dom. samt att de är en massa annat som spelar in också såklart.

Dom förväntar sej att bjuder jag en ska jag bjuda resten (utom fosterhemsbarnen då iom att dom inte bor i samma land å inte på det viset bryr sej om oss)

• Strawberryhoney

Nu är jag hemma. Det funka ej att skriva här sist så

• Strawberryhoney

Nu börjar jag vela...
    Jag har fyndat en kortare modell av klänning som slutar vid vaderna.
    Den eller den med släp. Den vadlånga är mer..."somrig" men med eventuell bolero eller någo över axlarna skulle den blir jättevacker + "halvkort" slöja

• Strawberryhoney
    Platina79 skrev 2007-09-04 11:23:53 följande:
    nja vi har inte bokat resan ännu, vi måste kolla med budgeten hr vi ska planera resten av bröllopet. med det börjar bli dax för resorna blir uppbokade så fort.Men det känns så hemskt när man säger att man ska ha ett litet bröllop..alla man pratar med har alltid så stora bröllop med många gäster. Vi vill hellre ha något mindre och avslappnad.Någon fler som tänker som vi?
    Vi blir max 40 pers. kanske 45 om alla kommer.

Jag känner en vars bror hade bara 14 pers. och de hade haft kyrkbröllop

Ang. resa blir det nog inte av inom 2008 iallafall vad jag vet.
  • Strawberryhoney

Nu till en annan fråga.
    Hur långt har ni mellan kyrka och festlokal.

Jag håller på planerar lite nämnligen.

OCH så har dottern lyckats få silverpenna på sej idag å vi var via svärmor så nu kan jag inte skriva med den i Save the date kortet haha

• Strawberryhoney
    Miamaja skrev 2007-09-04 22:30:42 följande:
    Strawberryhoney: Max 4 minuter att gå. Varför undrar du? Fattar inte detta m pennan, varför kan du inte skriva med den? Blev pennan kvar hos svärmor eller?
    Därför att Lova hade färgen på sin panna å hand då vi hastade iväg. Är hon smart luskar hon ut vem som skrivit korten då vi skulle vara hemliga

Nej jag bara undrar ang. lokalen vad som anses vara för långt bort fr. kyrkan
    Vår är nog några km men kanske 10 min med bil.
  • Strawberryhoney

eller den jag funderar på. Ont om bra lokaler till rimliga priser där man slipper ha folk å servera utan gör själv.

• Strawberryhoney

Jag vet inte alls vilken präst jag vill ha. en är gammal o penisonär men ställer upp nu och då men då måste man boka han själv. de andra är väl OK de med. Alla är jag bekanta med på ett eller annat sätt fast gamlingen är speciell

Han har döpt alla oss syskon. Konfimerat oss alla samt vigt mina föräldrar, begravt min pappa bl.a och allt det i kyrkan vi skall gifta oss i. Vore lite kul om han vigde mej med med min m2b eller vad tycker ni? Om han nu inte dör av ålderdom innan....

• Strawberryhoney

Haha nej sååå gammal är han inte men gammal nog. över 70.
    Såg att han förättat just en vigsel igen.Han är tydligen bokad för en annan församling men ställer upp för andra med vid behov.

Miamaja skrev 2007-09-06 18:25:20 följande:
    Strawberryhoney: T a gärna den gamla familjeprästen, men kolla upp så att han inte är för gammal. De flesta präster brukar åta sig förrättningar tills de stupar och långt ifrän alla har sån självinsikt att de inser när det är dags att sluta. De kan bli lite för gamla och gaggiga...
Svar på tråden Januari-Februari 2008