• Zlemma

Mars 2008

Har letat igenom några sidor under den här kategorin, men det verkar inte finnas någon tråd för oss som gifter oss i mars 2008, eller är det bara jag som ska göra det?!
    Kom igen nu tjejer! Jag vill ju veta hur långt ni har kommit i er planering?

• Svar på tråden Mars 2008
  • Neppe

Hej!

Sökte runt lite och så hittade jag den här tråden! Kul! Vi gifter oss 8 mars. :)

Börjar närma sig, men får nästan panik när jag läser hur långt ni har planerat redan... Men vi har (i princip) bokat kyrka och festlokal, min pappa ska viga oss, så han är färdig bokad. Sen har vi rosa, vitt och silver som färgtema. Har faktiskt köpt servetter, eftersom jag råkde hitta helt perfekta servetter med de färgerna en dag på stan! :D

Jag kommer att köpa min klänning från Kina, från Milly Bridal. Tänkte beställa den i augusti. Enligt nästa alla som beställt därifrån så har de varit super nöjda! Så jag hoppas på en fin klänning... Beställde tygprover, och tyget var jätte fint och tjockt.

• MrsFellerA

Neppe
    Vet inte om vi har kommit så långt egentligen...inte i konkreta beslut iallafall. Mycket snack och liten verkstad...

• Sandra & Emil

Hej hej!

Vi gifter oss den 23 mars. Hur går det för alla???

• Sandra & Emil

Neppe: Fick du hem tygprover på klänningen? Jag har funderat på att beställa från kina men jag har en rembo klänning som dom inte har mönster på. Tänkte skicka bilder och se om dom kan återskapa kreationen.

Här är den
    www.rembo.de/highlights/horace/horace2/index.html

• Sandra & Emil

Mycket är ju stängt på påsken eller delar av påsken. Måste också vara noga att kolla kyrkan och boka, det är en ganska hektisk helg i kyrkan så att det inte kör ihop sig!

• Neppe

Sandra&Emil
    Oj, vilken fin klänning! Jag fick hem tygprover från Kina och tygerna var jätte bra, tjocka och fina. Tror nog att det går bra att skicka bilder på klänningen och de syr upp, det är många som gjort så.
    Tänkte beställa min klänning+tärneklänningen från Milly Bridal, men förtillfället krånglar sidan, så det går inte att skicka iväg beställningen. :( Får hoppas att det ordnar sig, hade sett så fram emot att beställa...

• Anneleigh

Hey

Har oxå hittat hit nu, vi gifter oss 1/3

• Millan_82

Äntligen några som gifter sig i mars, förs oss smäller det den 15:e, vigsel i Hönö Kyrka (Göteborg norra skärgård) och festen blir av i en fisk- och skaldjursrestaurang Tullhuset med utsikt mot Vinga...

Även tärna och bestman är utsedda och jag har börjat fundera på hur jag skall göra våra inbjudningskort (vi vet oxå vilka vi ska bjuda, ca 40 pers)...klänning får vänta ett tag tror jag så jag inte behöver ändra mig för mycket...och sen kommer ju fotgrafering o transporter o toastmastrar o vigselprogram och allt......jajaja men än så länge har jag inte behövt stressa upp mig men det kommer väl...

• Zlemma

Hej allihopa!
    Vad kul att vi börjar bli några stycken som planerar mars-bröllop!
    Själv har jag haft lite "bröllopssemester" ett tag. Alltså semester från planeringen.
    Imorgon börjar jobbet igen och då kommer jag nog att hänga här på BT igen i jakt på tips och trix för att dagen ska bli perfekt!
    Tiden går såå fort! Nu är det nog hög tid för mig att börja tänka på dom där extrakilona som släpas runt på, vill ju ha fina foton från bröllopet!

• emell

Hej på er!
    Även vi funderar på ett mars-bröllop.
    Både jag och sambon fyller 30 och nu är alltså tankarna på att slå till med bröllop i samband med födelsedagsfesten.
    Än så länge så har vi inte planerat någonting, men tanken är förankrad. =)

Vi har varit tillsammans lääänge, har två små barn och har absolut inte råd att både ordna 30-årsfest OCH bröllop.

Skulle vara kul med ett överraskningsbröllop...
    Vi vill gärna gifta oss enkelt. Har ingen dröm om ett pampigt kyrkbröllop så jag tror att detta kan passa oss.

Följer gärna era bröllopsplaner!

Svar på tråden Mars 2008