• acloli

Vad göra?

Vet inte riktigt hur jag ska göra... Min syster gifte sig i smyg o nu ska de ha fest i höst...Ska man våga sig på en "fruhippa" eller gifte de sig för o slippa allt sånt?
    Bröllops present, ska man ha med sig det till festen eller vill de inte ha det heller??? Kan ju inte fråga henne riktigt eftersom jag isåfall avslöjar en eventuell hippa... Hmmm, Finns massor av smarta tjejer här inne som säkert kan komma med bra tips...
    Tackar!!!

• Svar på tråden Vad göra?
  • Humma 11/8

Kan du inte fråga hennes man? Han borde veta varför de gifte sig hemligt...

•  Miss Cee

Kan du inte snoka lite då?? fråga hennes man! Han kan säkert svara på hur hon resonerar vad det gäller mö/fruhippa :)

Och om det är en snäll sådan så har hon säkert inget emot det.

• Fru Studstjej

Ja men en fruhippa - vilken fantastisk idé!

Jag kan säga att jag personligen hade uppskattat sånt. Även om JAG gifte mig i smyg så hade jag verkligen uppskattat en fest. Det var ju bara själva ceremonin som jag ville hålla hemlig. Om du vill ge henne en present så tycker jag du ska göra det, det passar ju utmärkt som en start till festen. Men samtidigt kan ju själva planerandet kring fruhippan ses som en lika stor gåva. Sånt kräver ju en massa tid och energi. Du kan säkert "känna lite" på hur hon känner inför detta genom att fråga vad det var med själva bröllopet som hon uppskattade. Då kan du få en idé om det var så att hon undvek det på grund av hela firandegrejen, eller om det bara var för att hon ville hålla ceremonin hemlig.

Lycka till med smygandet

• Superpuman

Jag hade en kollega som gifte sig i smyg och vi hade en enkel picnic med henne som "fruhippa". Vi kidnappade henne på jobbet med ögonbindel och princesskrona och sen spelade vi kubb, åt mat, drack vin och pratade skit halva natten Hon tyckte det var jätteroligt!

• acloli

Tack för era tips, Jag får nog försöka mig på o snoka lite med hennes man! Tror nog att hon skulle uppskatta en snällare "Fruhippa" faktiskt!

Svar på tråden Vad göra?