• X21

hur mkt kostar era borgliga bröllop?

Ja, det undrar jag. har suttit och räknat på vårt och det blir ca 10.000 och då gifter vi oss i hemlighet och har mao ingen middag!!!
    fattar inte varför det blev så dyyyrt *stöööön*

• Svar på tråden hur mkt kostar era borgliga bröllop?
  • June2008

Ska ha borligt men inte blir det billigt för det för vi ska ha festen och lägger en hög på resan, visa saker ihop med festen, ringar och kläderna så vi hamnar på minst 68pap!

• June2008

ska tillägga att vi inte går till rådhuset utan ska hyra ett växthus!

• Fru Cinderella

Vårt landade nog på en 47.000 utan bröllopsresan inräknad. Vi hade 48 gäster och gifte oss på en herrgård

• Fru Cinderella

Vilka är dina utgifter?! Man kan alltid krympa ner

• X21

fru Cinderella:
    ringarna ca 4500
    min klänning 699
    fotograf 3000 (eftersom det blir så enkelt vill vi ha fina proffsiga foton, och eftersom det är i hemlighet kan vi inte be ngn av våra fotokunniga vänner om hjälp)
    make-up o hår 1000
    blommor 150
    mat 500

VAD kan man dra in på?? Klänningen är en finklänning som man kan ha i framtiden på dop, bröllop, midsommar etc ( en bra ursäkt för att köpa den va?

• toujours

En brudklänning för 699kr som går att använda efter-det är du absolut värd=)

• Virvel

Vårt kommer att kosta ca 60000 kr då viger vi oss i trädgården på säteriet där vi också ska ha middagen och festen. Nästan alla pengar har vi lagt på mat och fest som vi tycker känns viktigast. Det har dragit iväg lite. Först skulle vi ha vigt oss i kommunhuset alldeles själva men nu är det helt andra planer

• FruÖlandstok

Vårt kommer kosta ca 25 000 inkl allt (utom resa då vi inte reser nånstans)

• FruÖlandstok

Glömde tillägga att vi då verkligen försöker krympa utgifterna så mkt som möjligt.. vi har köpt kläder som vi kan använda i framtiden.. å ingen fotograf/make/hår osv.. pengarna rinner verkligen iväg fortare än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig..

• Fru Cinderella

X21
    Ja du.. skulle väl kunna vara hår och makeup.. fast det gör väl ingen större skillnad. Tycker ni är riktigt duktiga som fått det till 10.000

Svar på tråden hur mkt kostar era borgliga bröllop?