Inlägg från: Trettondagsafton |Visa alla inlägg
  • Trettondagsafton

Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!

Objektivt sett kanske 20.000 kr inte alls är snålt, men har ni tänkt på att Giiirli kanske har helt rätt?

För vissa är 20.000 kr ingenting! Om båda föräldraparen har väldigt bra ekonomi och kan skänka bort både 100.000 och 200.000 kr så är kanske ett bidrag på 20.000 kr just snålt...

Skälet till att någon ger bort ett visst belopp kan väl alltid vara snålhet oavsett beloppets storlek.

• Trettondagsafton

Självklart ska man inte förvänta sig bidrag till bröllop lika lite som man ska ta andra gåvor för givet.

Jag menar bara att om en person som är miljonär bidrar med 20.000 kr och inte 100.000 kr så kan skälet vara just snålhet även om 20.000 kr i och för sig är en ansenlig summa. På samma sätt kan 5.000 kr vara väldigt mycket för någon verkligen vara generöst.

Om enda skälet för att ett bidrag uppgår till ett visst belopp och inte ett högre är ren och skär snålhet så tycker jag att man har rätt att vara besviken oavsett storleken på beloppet. En snål person kan förpesta tillvaron oavsett belopp.

Att inte vilja bidrag till ett barns bröllop av andra skäl är naturligtvis helt OK, men om man verkligen vill bidra, har råd och tycker att bröllopet är en bra idé, så är det trist om just beloppets storlek endast bestäms av snålhet.

• Trettondagsafton

Det beteende som Giiirly beskriver uppfattar jag som snålt. Att först bestämma något - middag, bröllopsbidrag osv. och sedan dra sig ur/ försöka smita är i mina ögon just snålt. Det är pinsamt när vuxna människor beter sig så tex på en restaurang. Varför ska man behöva separata notor för att folk ska göra rätt för sig - det ska väl vara vanligt folkvett att betala sin egen mat eller bjuda varannan gång.

• Trettondagsafton

Kanske kan du låta din pappa stå som inbjudare till bröllopet? I så fall skulle ju alla se vem som betalt eller också kan ni tacka honom i festhäftet. Bara en idé

• Trettondagsafton

Giiirly!

Efter att ha läst om räkningen hyser jag inga tvivel längre - dina svärföräldrar är ju sjukligt snåla! Förstår inte att det fortfarande finns några som ifrågasätter detta....

Att t.o.m. ta betalt för att köra till BB! Sen är det klart att tar man betalt för badvatten så verkar det ju otroligt att man vill betala för ett dyrt bröllop, men vad vet jag - de kanske brukar hålla ord även om de är snåla som få.

Hoppas du kommer på nåt finurligt sätt att ge dem en känga och tacka din pappa!

Svar på tråden Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!