• jocelyn

Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!

Bara att gratulera TS!

Men jag hävdar nog att även de vars föräldrar inte vill/kan ge bidrag är underbara föräldrar! :)

Bellarina; tycker du inte att de 40 000 kr som ni redan fått är gåva nog? Om inte annat får ni väl ta upp det med de som inte gav er bidrag.

• jocelyn

Eller så kan skälet vara att personen anser att det är orimligt att bekosta någon annans bröllop...

• jocelyn

Jag tycker iofs att 20 000 låter som en totalt rimlig summa för att vara en tredjedel av de totala kostnaderna.

Kan inte riktigt förstå "problematiken" här.

• jocelyn

Men du, vad sägs om att svärisarna lägger 20K, din pappa 20K och ni som ska gifta er resten? Då betalar ju alla en rättvis del.

Som jag ser det kan du ju knappast tvinga svärisarna att bli mer penga-ösare utan kanske hellre tala om för din pappa att du inte vill att han ska lägga ut så mycket pengar hela tiden.

Det brukar gå att lösa t.ex. restaurangmiddagar med att man väljer en nota per par, inte slår ihop allt. Separat nota = ingen behöver betala för andra och ingen behöver "snylta".

• jocelyn

Men ursäkta.

NI har valt ett dyrt bröllop. Dina svärföräldrar vill inte lägga mer än 20K. Din pappa vill betala resten.

Antingen får man väl gilla läget eller tala om för folk vad som är fel.

Gillar du inte att din pappa betalar kan ju ni- brudparet- gå in och betala ert eget bröllop!

Låter som ni kan vara i behov av en reality-check.

• jocelyn

"Löftet" gavs ju innan ni presenterat er budget dock. De kanske inte räknade med att ni skulle go crazy med den.

Struntsamma, inte mitt bröllop, inte mitt problem.

Svar på tråden Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!