Trettondagsafton: Jag har börjat fila på det där med sista sidan i festprogrammet, dvs. "Tack till..." men jag vill inte ställa någon i dålig dager heller även fast det i själva verket är pappa som betalar. Men tack för tipset
och tack för att du verkar förstå mig!
-----------
Pappa har valt att betala resten eftersom dom gjorde en överenskommelse sins emellan. Jag sa va budgeten hamnat på, dom kom överens om 1/3 var - utan att ifrågasätta budgetens totala belopp.
Han vill inte bryta ett löfte.
Jag vill hellre betala kalaset själv, hade faktiskt känts bättre.
Det är alltid min pappa det gäller, han betalar alltid allt och svärisarna glider med.
Det handlar inte om att dom har ont om pengar. Ett annat exempel, strax innan vi fick vårat första barn så bodde vi hos dom i tre dagar (svärföräldrarna) för vi renoverade huset. Efter att vi flyttat hem till vårat egna köpte jag dom en blomma och en present som tack för hjälpen. En vecka senare ringer M2B´s pappa och säger att vi är skyldiga dom 850kr. Min m2b ifrågasatte detta och det vi fick betala för va mat, el, vattnet när vi badat badkar...minsta lilla äpple vi tagit hade han antecknat. Och det fick vi betala för. Medräknat var även när m2b´s mamma körde mig till BB.
I detta fallet handlar det enbart om snålhet, girighet...jag vet inte vad!
Jag är absolut inte otacksam, som sagt: jag är jätteglad att vi får sån hjälp men dom bröt ett överenskommet löfte... punkt.