Inlägg från: Mrs Håkan |Visa alla inlägg
  • Mrs Håkan

    Karlstadbrudar? :-)

    Här har du en till!
    Jag ska gifta mig den 4/8.

  • Mrs Håkan

    jaa...
    Vi ska gifta oss i domkyrkan och ha festen på restaurang kajutan.
    Vi ska ha ca 50-60 gäster.
    Vet inte riktigt vad man ska berätta...

  • Mrs Håkan

    Rosenlarv:
    berätta lite om ditt...

  • Mrs Håkan

    Kajutan tar inte betalt för något förutom mat och dryck. Vi ska inte ha någon speciell mat, är lite kräsen :) Det blir helstekt fläskfilé och potatisgratäng och så ska vi ha någon sorts skagenröra till förrätten.

  • Mrs Håkan

    Vi får betala priserna de har på sin cateringmeny + 32 kr glaset (vin, cider,öl)

  • Mrs Håkan

    ja, det är ju skönt att slippa betala för lokal, serveringspersonal och allt sån´t.

  • Mrs Håkan

    rosenlarv:
    Vad är ni ute efter för sorts lokal?

  • Mrs Håkan

    nja... lite dålig med det...
    Vet inte om man kan sova där men träfotere (eller vad det heter, PRO:s lokal...

  • Mrs Håkan

    det där såg lite konstigt ut, jag menar att det är två olika lokaler så klart...

  • Mrs Håkan

    Jag tycker faktiskt att det är lite svårt överhuvudtaget att ordna med saker runt bröllopet här i Karlstad, eller så letar jag bara på fel sätt/ställe, jag vet inte...

  • Mrs Håkan

    Vart ska du fixa hår och smink?

  • Mrs Håkan

    Jag ska göra i ordning håret hos Pernilla (min frisör) på clipodrom och sminket gör jag hos BM. Vet inte hur BM är men Pernilla rekomenderade dem.

  • Mrs Håkan

    Är det bara festlokalen du har kvar att ordna?
    Jag har nog koll på det mesta, men har kvar att göra sådant som festhäfte, bordsplaceringar odyl. sånt som tar tid, vilket jag känner att jag inte har... men, men det ska väl gå på något sätt.

  • Mrs Håkan

    Rosenlarv:
    Just nu går planeringen lite på halvfart. Vi ska nämligen flytta den sista juni + att jag är hemma med en 4 mån bäbis. Så det känns som att packning tar all ledig tid. Men jag ska försöka få till en tid att åka till Kajutan och prata lite om hur vi tänkt med festen och så, lite detaljplanering typ. De har semesterstängt i juli. Så det måste ju ske NU... Men jag ska väl ta tag i festprogrammet nu när jag jag har fått svar från alla gäster. Jag började på det för länge sedan, men man kommer ju hela tiden på nya "bättre" idéer.

  • Mrs Håkan

    Rosenlarv:
    Det var en väldigt bra fråga... :)
    Har själv samma problem. Vi ska varken ha tärnor, bestman eller toastmaster, så det lär ju inte vara någon som ordnar några roliga lekar eller så... Kommer du på något roligt får du gärna hojta...

Svar på tråden Karlstadbrudar? :-)