• Emkalo

Spar ni ihop till bröllopet?

Vi har sparat, fast det "känns" inte jättemkt. Vi är rätt duktiga på att spara generellt. Så när jag friade och fick ett ja, så var förlovningen ett faktum 061208 och vi bestämde ganska snabbt att det skulle ske sommaren 2008 (för att själva hinna spara ihop tillräkligt med pengar).

Men vi har redan nu samlat (sparat är fel ord eftersom den största delen redan var sparad) ihop ca 80 000 kr som är avsatt för bröllopet. Men då är det i princip det mesta av mina sparpengar (ca 30 000 kr) + lika mkt från sambon, + 10 000 kr från sambons mor i tidig present, samt 10 000 kr som vi fick tillbaka på skatten nu. Sen har min pappa sagt att han ska bidra med 15 000 kr. Men de har vi inte de facto fått ännu så jag räknar inte med dem (men han brukar göra som han säger :)).

Jag tror det ska gå bra. Hur har ni gjort? Jag kan tycka att det är svårt förmin del eftersom jag började jobba för knappt ett år sen så jag har inte hunnit spara så mkt. F n "sparar" vi inte alls mkt, utan lever och lyxar, men ska börja lägga undan mer pengar efter sommaren (när alla j*klar sluta fylla år :))

Jag tycker man får låna om man vill, man lånar ju till bil och andra materiella ting, så varför inte. Men jag föredrar att betala allt kontant.

Svar på tråden Spar ni ihop till bröllopet?