Inlägg från: lilianochlinda |Visa alla inlägg
  • lilianochlinda

Spar ni ihop till bröllopet?

alla människor är olika men jag skulle aldrig ta ett lån för att betala mitt bröllop.
    Jag och min flickvän bestämde oss i januari för att gifta oss den 1 september i år och sa att vi anpassar vårt bröllop efter vår ekonomi. Vi kan stolt säga att vi inte fått ETT ENDA ÖRE av våra föräldrar och vårt bröllop landar totalt på ca 100 000 kr exkl bröllopsresan. Och då får vi bröllopet precis så som vi vill ha det. Tänk då på att vi är två tjejer som gifter oss och allt kostar dubbelt.. suck bara våra klänningar går på 30 000 kr.... dom spräckte vår budget en hel del kan jag säga *S*. dessutom ska det vara två vigselringar med diamanter....Vi hade tur för vi fick tillbaka en hel del på skatten, samt att min tjej jobbat extra två veckor på sin semester. dessutom arbetar hon på ett ställe där det är grymt mycket att göra så hon jobbar över en hel del men vi har sagt attd et funkar fram till bröllopet för att vi har något att spara till. Vi har haft turen att hittat bra yrkesmänniskor, tex ska vi ej ha en tre rätters middag utan en buffe. Dock fick vi säga vad vi vill ha på buffebordet och festvåningen fixar rubbet, så himla skönt. Ingen släkting, trots att ett flertal av dom är kockar, behöver jobba. Ingen av våra gäster är involverad, jo min bror har gjort våra inbjudningskort, menyblad, placeringskort, vigselprogram och festhäften då han har en egen reklamfirma. Våra två tärnor som är min svägerska och min tjejs syster sa att dom betalar sitt själva så vi har lyckosamt ej behövt stå för den utgiften. Vi har anlitat en fotograf för fyra timmar för ett suveränt pris och blomstertjejen som är makalöst duktig och proffsig är dessutom nästan för billig för sitt eget bästa :). Så som sagt vi betalar längs vägen men har såklart lagt upp en budget som vi följer.

• lilianochlinda

glömde säga, vi har inga välbetalda högavlönade arbeten utan tjänar hyfsat.

• lilianochlinda

haha jag glömmer saker hela tiden.. vi blir 72 stycken på bröllopet... min tjej är kock så hon gör desserten och vi har valt att skippa bröllopstårtan då det bara är mestadels sött och ingen nånsin kommer komma ihåg hur den smakar men det är vår opinion. Sen så på festvåningen så får gästerna köpa egen dricka till ett BRA pris i baren som finns där vi bjuder bara på vin och öl och alkoholfritt till middagen. Dessutom skippar vi bröllopsnatten på hotell då vi flyger till Toscana dagen efter vårt bröllop

• lilianochlinda

Budgetbrud2008:

Ta inte illa upp! Alla ska vara stolta över sitt bröllop hur det än finansieras.
    Men jag talade bara för oss, för vi har fått lite pikar om att åå det är ju så mkt pengar osv, ska ni inte göra någe roligare för dom.. osv. Vi är två tjejer som gifter oss, så därför betyder det mkt för oss att kunna stå på egna ben och visa att detta verkligen är vad vi vill!
    Så no offense mot någon!

Svar på tråden Spar ni ihop till bröllopet?